جمعه 31 تیر 1384

نامه‌ خانواده‌ گنجي به رييس بيمارستان ميلاد: روزانه گزارشي از وضعيت گنجي ارائه دهيد، ايسنا

جلوگيري ازملاقات خانواده وعدم دسترسي به تلفن خلاف مقررات بيمارستان است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

خانواده‌ي اكبر گنجي در نامه‌اي به رييس بيمارستان ميلاد، درخواست كردند كه بيمارستان، روزانه گزارشي از وضعيت اكبر گنجي تهيه و در اختيار خانواده و افكار عمومي قرار دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خانواده‌ي اكبر گنجي در نامه‌اي به رييس بيمارستان ميلاد كه نسخه‌اي از آن به ايسنا نمابر شده است، با بيان اين كه گنجي در بيمارستان ميلاد در حال اعتصاب غذا بستري شده است، آورده‌اند كه اطلاعات‌شان حاكي است كه شرايط ايجاد شده براي گنجي همانند و بدتر از شرايط زندان است.

خانواده‌ي گنجي در ادامه مدعي شده‌اند كه «محدوديت خانواده و ممنوعيت دوستان براي ملاقات با ايشان، عدم اجازه‌ي ورود روزنامه‌هاي مورد نظر آقاي گنجي، تحت كنترل قرار دادن محيط بيمارستان توسط ماموران دادستاني و كنترل هر نوع رفت و آمد با ايشان، وضعيت كاملا غيرعادي را پيرامون وضعيت وي ايجاد كرده است».

در ادامه‌ي اين نامه از رييس بيمارستان ميلاد درخواست شده است كه «از عمل به توصيه‌هاي پزشكي از ناحيه‌ي پزشكان غير معتمد خود و يا خارج از بيمارستان اكيدا خودداري فرماييد.»

خانواده‌ي گنجي با بيان اين ادعا كه «احتمالا جرياني درصدد است با به انتها رساندن وضعيت جسمي گنجي از طريق دخالت‌هاي پزشكي و... صورت مساله را پاك نمايند»، خطاب به رييس بيمارستان ميلاد يادآور شده‌اند: «حفاظت از جان گنجي به عهده‌ي مسوولان بيمارستان نيز هست. اگر مسوولاني از نهادي در وضعيت جاري بيمارستان دخالت كرده‌اند، نافي مسووليت حضرتعالي و بيمارستان نيست و معلوم نيست آنها در آينده در صورت وقوع امر نامطلوب، مسووليتي را پذيرا باشند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين خانواده، با تاكيد بر اين كه «جلوگيري از ملاقات خانواده و دوستان و پزشكان مورد وثوق گنجي و عدم دسترسي به تلفن خلاف مقررات بيمارستان است»، درخواست كرده‌اند كه از رفتار غير قانوني در بيمارستان ممانعت به عمل آيد.

در ادامه‌ي اين نامه، با بيان اين ادعا كه «وضعيت جسماني گنجي از هنگام ورود به بيمارستان بدتر شده است»، اين درخواست از رييس بيمارستان ميلاد مطرح شده است كه به دور از توصيه‌هاي نيروي دادستاني مستقر در محل بستري شدن گنجي در بيمارستان، روزانه گزارش پزشكي تخصصي و عمومي پيرامون وضع جسماني گنجي تهيه شده و در اختيار خانواده و افكار عمومي قرار گيرد.

در انتهاي اين نامه اسامي خانواده‌ي گنجي به اين شرح آمده است: معصومه شفيعي – همسر، اصغر گنجي – برادر، حسين گنجي – برادر، زهرا گنجي – خواهر، سكينه ميرزاجاني – مادر، رضوانه گنجي – فرزند، كيميا گنجي – فرزند.

Copyright: gooya.com 2016