چهارشنبه 5 مرداد 1384

حمله ماموران دادستاني براي دستگيري عبدالفتاح سلطاني، وکيل اولياي دم زهرا کاظمي

خبرنامه گويا - بر اساس گزارش رسيده از تهران، ساعاتي پيش، ماموران دادستاني تهران به دستور سعيد مرتضوي به منزل عبدالفتاح سلطاني وکيل اولياي دم زهرا کاظمي هجوم برده تا نامبرده را دستگير نمايند. آنان با مراجعه به منزل مسکوني وي در حاليکه موفق به يافتن وي نشده اند، به خانواده وي گفته اند که برگ جلب وي را در دست دارند و براي بازداشت او آمده اند. گزارش فوق حاکي است، سلطاني بطور اتفاقي در منزل حضور نداشته است.

در همين زمينه عبدالکريم لاهيجي، نايب رئيس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر که در جريان اين واقعه قرار گرفته طي تماسي خبر داد که ماوقع را سريعا به کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش داده و درخواست اقدام عاجل در اين زمينه کرده است.

بيم آن مي رود که اين وکيل دادگستري نيز براي سرپوش گذاشتن بر واقعيت هاي پرونده و خاموش ساختن ديگر وکلا و نهايتا تاييد حکم برائت متهمان و مختومه اعلام کردن آن بازداشت گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عبدالفتاح سلطاني، روز دوشنبه در آخرين جلسه‌ي رسيدگي به درخواست تجديدنظر وكلاي مدافع اولياي دم زهرا كاظمي در شعبه‌ي 34 دادگاه تجديدنظر استان به رياست قاضي عليزاده و با حضور دو قاضي مستشار، نماينده‌ي دادستان و متهم شرکت داشت و صريحا انگشت اتهام را متوجه دادستان، سعيد مرتضوي کرده بود. وي در بخشي از سخنانش که ايسنا منتشر کرد گفت: آيا اين وهن دستگاه قضايي نيست كه در راي خود مي‌نويسد ما نتوانستيم قاتل را تشخيص دهيم. در حالي كه قتل در يك محل سرپوشيده‌ي امنيتي و تعداد زيادي دوربين اتفاق افتاده است، نه در يك محيط شلوغ ... چه قدرتي پشت قضيه است كه حتي نهاد پرقدرتي مثل وزارت اطلاعات مي‌گويد به شرط تضمين امنيت شغلي شهود ... چه‌طور مي‌شود كه ضربه‌اي در حضور 20 نفر به فردي زده شود ولي مشخص نشود ضارب كيست.

پيش از اين نيز بارها سعيد مرتضوي بعنوان قاتل زهرا کاظمي از سوي افراد مختلف معرفي شده بود و تناقضات و تلاش هاي وي براي انحراف پرونده اين ادعاها را بيشتر تاييد کرده اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله ماموران دادستاني براي دستگيري عبدالفتاح سلطاني، وکيل اولياي دم زهرا کاظمي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016