جمعه 7 مرداد 1384

احمدي‌نژاد: به زودي فضاي دانشگاه‌ها مملو از محبت و وفاق خواهد شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور منتخب در ديدار با مسوولان نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌هاي استان تهران، ابراز اميدواري كرد كه با تلاش مخلصانه و مجاهدت نيروهاي متدين و خدمتگزار و استعانت از خداوند متعال، اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله بسيار زودتر از موعد پيش‌بيني شده محقق شود.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر احمدي‌نژاد ساختن و آباد كردن كشور بر پايه علم و فرهنگ را مستلزم اهتمام صادقانه تمام انسانهاي عالم، دلسوز،‌ فكور،‌شجاع و خلاق دانست و تاكيد كرد كه جهت‌گيري اصلي در تمام تلاشهاي علمي،‌ ديني و فرهنگي، عينيت بخشيدن به تعالي و تكامل معنوي انسانهاست و بر همين اساس مي‌توان گفت كه حوزه و دانشگاه يك هدف مشترك را دنبال مي‌كنند.

رييس جمهور منتخب، نگاه فرهنگي به همه عرصه‌هاي زندگي انسان را ضروري خواند و گفت: كارها و ماموريتهاي زيادي بر عهده‌ دانشگاه‌هاست كه بايد با جديت پيگيري شود و به انجام برسد. كار فرهنگي و تربيت انسانهاي فرهيخته از جمله اين ماموريت‌هاست و من اميدوارم در تحت اين هدف، بركات نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها ‌روزافزون شود.

احمدي‌نژاد تربيت انسانهاي صالح در محيط‌هاي علمي و دانشگاهي را نيازمند همدلي،‌ همسويي و هوشياري در برابر تلاشهاي تفرقه‌انگيز دانست و بر حمايت كامل دولت جديد از فعاليت‌هاي عميق فرهنگي در عرصه‌هاي مختلف و به ويژه دانشگاه‌ها تاكيد كرد.

رييس جمهور منتخب، تحكيم روابط دوستانه، صميمانه و محبت‌آميز ميان مسوولان حوزه‌هاي نمايندگي ولي فقيه با دانشجويان و اساتيد دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي را حائز اهميت خواند و تاكيد كرد كه اين رابطه فرهنگي بستر انتقال مباني و معيارهاي لازم براي رشد و تعالي انسانهاست.

وي از دانشجويان به عنوان سرمايه‌هاي انقلاب و عامل پيشبرد آن در دنيا ياد كرد و گفت: چتر اسلام، انقلاب و دولت اسلامي چتر جامع و گسترده محبت،‌ دوستي و برادري است و همه نيروهاي دلسوز جامعه بدون هيچگونه استثنايي مي‌توانند در زير آن جاي بگيرند.

رييس جمهور منتخب، كينه‌توزي،‌ ايجاد درگيري و تحميل فضاي خشن و بددلي در دانشگاه‌ها را هدف طراحي شده دشمنان ملت ايران توصيف كرد و گفت: پس از استقرار دولت جديد، نشستهاي همدلي و تخصص براي بررسي مسائل دانشگاه‌ها و يافتن راه حلهاي مناسب برگزار خواهد شد و من اطمينان دارم كه به رغم طراحي دشمنان، ‌به زودي فضاي دانشگاه‌هاي ما آكنده از مهر و محبت و وفاق و دوستي خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از سخنان احمدي‌نژاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين قمي نماينده ولي فقيه در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها،‌نتيجه انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري را پيروزي ادبيات حضرت امام خميني (رض)، غلبه گفتمان عدالت، متجلي شدن مردم‌سالاري ديني و اعتماد مردم به دانشگاه و دانشگاهيان دانست واظهار اميدواري كرد كه اين پيروزي الگوي مناسبي براي مردم منطقه و جهان اسلام باشد.

وي همچنين از آغاز حركت ملي در جهت تحقق و تشكيل دولت اسلامي سخن به ميان‌آورد و گفت كه دانشگاهيان آماده‌اند تا براي بسترسازي فكري و معنوي در ارتباط با دولت اسلامي همكاري كنند.

در اين ديدار چند تن از اعضاي نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه نيز نقطه نظرات خود را درباره مسائل فرهنگي در دانشگاه‌ها ارائه كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌نژاد: به زودي فضاي دانشگاه‌ها مملو از محبت و وفاق خواهد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016