شنبه 8 مرداد 1384

زهرا شجاعي: هشت سال تخريب خاتمي با چهار ساعت ميهماني جبران نمي‌شود، ايرنا

مشاور رييس جمهوري درامور زنان گفت: هشت سال تخريب دولت خاتمي را با چهار ساعت ميهماني در صدا و سيما نمي‌توان جبران كرد.

زهرا شجاعي روز شنبه در جمع زنان كارآفرين خراسان رضوي در مشهد افزود:
دولت اصلاحات در زمينه‌هاي مختلف دستاوردهاي زيادي داشت، اما با تبليغات و تخريبها ظلم زيادي به آن شد تا به مردم ثابت شود در انتخاب خود اشتباه كرده‌اند.

وي با بيان اينكه تلاش شد تا اقدامات صورت گرفته در جامعه مطرح نشود، ادامه داد: در اين راستا برنامه‌هايي چون "چراغ" ساخته شد، سخنرانيهاي رييس‌جمهوري در آخر شب پخش شد حال آنكه امروز هنوز رييس جمهوري منتخب نيامده كليپهاي تبليغاتي براي او ساخته مي‌شود، سرود يار دبستاني با نام و عنوان او تغيير مي‌كند.

وي گفت: مردم تمامي اين تفاوتها را مي‌بينند و درك مي‌كنند شايد در حد اندكي دچار نسيان شوند،اما در اذهان آنان همه اينها ثبت شده و مي‌شود و تفاوتها را در مي‌يابند.

شجاعي افزود: خاتمي همه اينها با ادب، شخصيت والا و بزرگواري رد كرد و خواهيم ديد مردم چطور او را بدرقه مي‌كنند فردي كه رضاي خدا و مردمداري را با هيچ چيز ديگر عوض نكرد.

وي با اشاره به دستاوردهاي دولت خاتمي از جمله آنها را تغيير گفتمان حوزه سياسي دانست و گفت: در اين ميان در حوزه اقتصادي هم اقدامات قابل توجهي در ايجاد زيربناها برداشته شد.

مشاور رييس جمهوري در امور زنان با بيان اينكه اگر قرار است نان در سفره مردم گذاشته شود از آسمان كه نازل نمي‌شود، گفت: بايد از طريق ايجاد سدهاي بزرگ، خودكفايي گندم، احداث جاده‌ها و شبكه‌هاي گازرساني و مانند آن اين امكان را فراهم نمود.

او عنوان داشت: اگر قرار پول نفت سر سفره مردم برود بايد تبديل به كار، ثروت، خدمات و اشتغال شود.

وي در حوزه فرهنگي هم گفت: با وجود آنكه گفته مي‌شود در دولت خاتمي در جهت تضعيف اعتقادات مردم كار شده گزارشهاي مستند نه سخن پراكني‌هاو شعارها بيانگر آن است كه در سالهاي اخير اعتقادات و گرايشهاي مذهبي مردم گسترش يافته و دولت به نهادهاي ديني، حوزه‌هاي علميه و مراكز فرهنگي كمكهاي بسياري نموده كه اين خود از ابتكارات دولت اصلاحات است.

شجاعي افزود: در اين ميان نگاهي به آمار و حمايت دولت از خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان، خود نشاني ديگر از عملكرد موفق دولت در اين بخش بوده است.

وي عملكرد دولت در عرصه بين‌المللي را با سياستهاي خردمندانه خاتمي بر اساس سه اصل مورد نظر رهبري يعني "حكمت، عزت و مصلحت"موجب اقتدار نظام دانست.

او گفت: در حوزه زنان هم تمامي عملكردها سياه نمايي شد و در اين مدت همه اقدامات كوچك‌سازي و تخريب گرديد چنانكه سند افتخار زنان ايران در كنفرانس پكن تخريب شد و موفقيتهاي زنان در عرصه داخلي و خارجي و سياست توانمندسازي آنان در جامعه به بي‌بندوباري تعبير و تبليغ شد.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه در اين مدت فقط اعتبارات حوزه زنان ‪ ۳۶۰‬برابر شده است كه در هيچ حوزه ديگري مشابه اين وضعيت را نداريم.

وي با اشاره به مشكلات اجتماعي موجود گفت: مسايل و معضلات فرهنگي را با روشهاي فرهنگي بايد حل نمود كه اگر روشهاي مشابه روش "سعيد حنايي"(قاتل زنان خياباني) جواب مي‌داد امروز شاهد اين معضلات نبوديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه ما بارها بعد از انقلاب در برخورد با اين مشكلات اشتباه كرده‌ايم، گفت: آزموده را آزمودن خطاست و مومن از يك سوراخ دو بار گزيده نمي‌شود، زيرا روشهاي برخورد سلبي را بارها آزموده‌ايم اما جواب نداده است.

شجاعي همچنين گفت: وقتي حل مسايل اجتماعي را از طريق تعدد زوجات مي‌دانند، هنگامي كه آنقدر بي‌اطلاع هستند كه كنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان را با كميسيون اشتباه مي‌گيرند، نمي‌شود انتظار عملكرد موفقي را داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زهرا شجاعي: هشت سال تخريب خاتمي با چهار ساعت ميهماني جبران نمي‌شود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016