یکشنبه 9 مرداد 1384

انباشت حادثه در هفته ای که گذشت ... امیر فرشاد ابراهیمی

www.goftaniha.com

این اول چاه است !

چهارشنبه گذشته فردی به اسم سیروس تابش که خود را مدیر روابط عمومی بیمارستان میلاد خوانده است در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است که ؛ علايم حياتي اكبر گنجي طبيعي است ولي به اين معني نيست كه در سلامتي كامل به سر مي‌برد . آقای تابش در ادامه مدعی شده است که گنجي با پزشكان همكاري نمي‌كند و عملا پزشكان مداخله‌اي در درمان او انجام نمي‌دهند، افزود: مشكل اساسي او ضعف و بي‌حالي است كه با خوردن چاي و آب و نخوردن پروتئين و ديگر مواد، نياز بدن روز به روز تشديد مي‌شود و احتمال ايجاد اختلال الكتروليت (اختلالي كه بر اثر كمبود سديم و پتاسيم به وجود مي‌آيد) وجود دارد.
این اولین مصاحبه یک مقام مسئول در بیمارستان میلاد در رابطه با اکبر گنجی است . امری که تا بحال علیرغم اصرار بسیاری از خبرنگاران داخلی و خارجی صورت نگرفته بود پر واضح است که مسئولان بیمارستان میلاد زیر فشار دادستانی تهران بوده اند و می باشند اما با این راهی که آغاز کرده اند باید بدانند این راه نیست و اول چاه است ! مصاحبه سیروس تابش را بی شک باید نسخه پیچیده شده دادستانی و شخص سعید مرتضوی دانست و این یعنی تکرار آنچه که در بیمارستان بقیه الله و بر سر زهرا کاظمی آمد ، این مصاحبه ضمن آنکه زنگ خطری جدی برای سلامتی و جان اکبر گنجی است ، حاکی از ادامه اعتصاب غذا و عدم بهبودی وی می باشد .
اکبر گنجی روز به روز دارد به مرگ نزدیک می شود ،ماجرای مرگ گنجی را جدی بگيريد. ادامه این وضعیت مصادف است با پايان زندگی او. هرچند خودش آماده اين کار است اما پروژه مخوفی برای او طراحی شده است. هوشيار باشيد و با دقت تحولات را زير نظر بگيريد و نسبت به اخبار حساس باشيد و اين حساسيت را در بی انگيزه گان تشديد کنيد. موضوع جدی تر آز آن است که فکر کنيد.....

استعفاء، دبیرکلی محمد خاتمی و چالشهای پیش رو

این روزها اخبار جسته و گریخته ای می شنویم که مدیران ارشد و میانی وزارتخانه های حساسی همچون اطلاعات ، نفت ، کشور و امور خارجه در حال استعفاء و کناره گیری هستند ، این مدیران که غالبا ازوفاداران به جریان اصلاحات می باشند از آنجا که با سیاستهای آتی دولت احمدی نژاد سر سازگاری و توافق ندارند چاره کار را در کناره گیری و انزوا می بینند ، هفته گذشته مهدی حسینی نژاد که از مدیران ارشد وزارت نفت است خبر استعفای بیش از هفتاد مدیر این وزارتخانه را ظرف پانزده روز داد و این یعنی اینکه اگر دولت احمدی نژاد در آغاز کار با بحران مدیریتی مواجه نشود بی شک در ادامه کار این بحران رخ نمایی خواهد کرد. از سوی دیگر دکتر محمد رضا خاتمی که دبیر کل جبهه مشارکت می باشد نیز در توجیه شکست انتخابی حزب و جریان متبوعش استعفاء خود را تقدیم شورای مرکزی حزب مشارکت نموده و شجاعانه اعلام کرده است که ؛ «تمايل دارم به عنوان دبيركل مسئوليت تمامى اتفاقات چه در مورد انتخابات و چه غير از آن را برعهده بگيرم و در اين زمينه به كنگره پاسخگو خواهم بود». این استعفاء که البته در تاریخ سیاسی انقلاب نیز نخستین بار صورت گرفته است جای تامل دارد و برای بار اول است که حزبی به شکست انتخاباتی خود اذعان مینماید و در صدد جبران آن برآمده ، گفته می شود از نامزدهای پیشنهادی شورای مرکزی و دفتر سیاسی برای تصدی دبیرکلی حزب مشارکت عبدالله نوری و محمد خاتمی می باشند و احتمال دبیر کلی محمد خاتمی پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش قریب به یقین می باشد ، همچنین کمیته سه نفره ای که سعید حجاریان ، عباس عبدی و احمد تاجیک گفته می شود اعضای آن هستند مسئول شناسایی و ضعف ایرادات و دلایل این شکست شده اند ، آگاهان معتقدند که بزودی شاهد ظهور و تشکیل احزاب اصلاح طلب و پیشرویی از دل تشکل های سیاسی جبهه مشارکت و مجمع روحانیون مبارز و همچنین کارگزاران سازندگی هستیم ، تشکیلات نوظهوری که از جوش خوردن چندین تفکر حاصل شده است .

سیروس ناصری و تکرار آنچه که بر سر کرباسچی آمد...!

سیروس ناصری از اعضای برجسته تیم مذاکرات هسته ای در هفته گذشته به حکم شعبه 1413 به اتهام حیف و میل اموال دولتی و اختلاس بهمراه چهار تن دیگر از مدیران کیش اورینتال بازداشت شده است . این بازداشتها و ماجرای اختلاس نقطه شروع ماجرایی پر سروصدایی خواهد بود که به نظر می رسد بی شک کمتر از سروصدای دادگاه و محاکمه شهرداران و کرباسچی نخواهد بود . جریان محافظه کار که ضربه سخت دوم خرداد را خورده بود پس از آن بی درنگ اولین انتقام را از حمایتهای پر رنگ کارگزاران سازندگی و شخص کرباسچی از محمد خاتمی با کلید زدن ان پروژه آغاز کرد و اینک از ناصری و شرکت اورینتال آغاز کرده است ، اورينتال کيش، متعلق به مهدی هاشمی رفسنجانی است که تا کنون بیش از پنج تن از مدیرنش در ميان دستگير شدگان هستند. مهدی هاشمی بهمراه سيروس ناصری در سال 2000، شركت نفتی کيش اورينتال را در انگليس و دبی به ثبت رسانده و در خيابان ناهيد - بلوار آفريقا در ساختمانی مجلل فعالیت خود را آغاز نموده ، ظاهراً افراد ياد شده به خاطر قرارداد منعقد شده بين اين شرکت و شرکت بین المللی هاليبورتون دستگير شده‌اند. قراردادهای نفتی ایران و شرکتهای پیمانکار وزارت نفت که در غالب آنها منتسبان هاشمی رفسنجانی و فعالان جریان دوم خرداد از جمله بهزاد نبوی و محمد ترکان دستی بر آتش دارند اولین لقمه دولت احمدی نژاد و قوه قضائیه برای حذف و انتقام هشت ساله می باشد ، از همین رو احتمال زیاد می رود که دامنه این بازداشتها تا مرکز اردوی اصلاح طلبان و وابستگان هاشمی رفسنجانی نیز رسوخ پیدا کند . سیروس ناصری که امروزه در بازداشت و مظان اتهام با دیک چنی نیز می باشد ضمن آنکه از عوامل ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با اروپایی ها بوده است ، سفير ایران در ژنو و مدتی هم از کارشناسان ارشد ایران در دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد و کميسيون حقوق بشر بوده است.

به این می گویند پروستروریکای اسلامی !

هفته گذشته را در حالی سپری کردیم که روز زن از ایام آن بود ، به همین منظور و برای هم انديشى علمى _ تخصصى خواهران حزب موتلفه اسلامى جلسه ای در تهران با حضور بیش از بیست تن از اعضای زن این حزب سیاسی تشکیل شده بود ، در این مراسم که تعدادی از از اساتيد حوزه و دانشگاه همفكر موتلفه دعوت شده بودند تا دلايل خویش را در مورد «نقش» فعلى زنان مسلمان بشنوند. سرکار خانم ثریا مکنون که گویا از اساتید دانشگاه الزهرا می باشند بیان نمودند که ؛« برخی مفاهیم همچون دکتر و مهندس اسلامی نیستند و باید آنها را برچید» در پایان این نشست علمی تخصصی مجری مراسم پس از اين گفته مجرى كه «جلسه را به حاج آقا مى سپاريم تا ما را راهنمايى كنند» از حبیب الله عسگراولادی دعوت به عمل آورد که مدعوین را مستفیض تمایند ایشان نیز به خواسته برخى تشكل ها و فعالان زن مبنى بر حضور در مديريت هاى كشور و كابينه دولت آتى اشاره كرد و گفت: «در جاهايى كه زنان با يكديگر كار مى كنند سازگاريشان كمتر است و آنقدر كه آقايان با هم مى سازند و يكديگر را تحمل مى كنند خانم ها اين كار را نمى كنند و خودشان نشان دادند كه نمى توانند با يكديگر كار كنند. شما ها اين نقص را بايد جبران كنيد، كسى كه مى تواند زن را به جايگاه كرامت انسانى اش برساند «آقا سبزعلى وار» بودن و «خانم خاله زنكى وار» نيست، اگر در محيط اجتماعى بحث خاله زنكى حاكم شود جايگاه زنان باز نمى شود.» ! اینهم از خانم مکنون و آقای عسگراولادی، گمان ندارم مطلب دیگری برای گفتن لازم باشد !

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همکاریهای هسته ای ایران و کره شمالی

در اخبار غیر رسمی شنیده شده است که هفته پیش همچنین حدود دویست تن از کارشناسان و مستشاران نظامی کره شمالی به ایران آمده و به اصفهان عزیمت نموده اند تا ایران را در ساخت موشکهای قاره پیما با قابلیت حمل کلاهکهای هسته ای و شیمیایی با نام « شهاب چهار » یاری برسانند . گفته می شود این موشکها نمونه مشابه ای از نوع کره ای با نام « تالپادونگ »می باشند .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انباشت حادثه در هفته ای که گذشت ... امیر فرشاد ابراهیمی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016