جمعه 14 مرداد 1384

خشونت ها در در کردستان ادامه دارد

بنا به گزارش سايت صداي آمريکا، گزارشها از استان کردستان در ايران حاکی از کشته شدن دو نفر ديگر در جريان اعتراض ها در شهر سقز است، که روز چهارشنبه صحنه کشته شدن يازده نفر در برخورد پليس با معترضين بود.

يک مقام امدادگر کرد و يک عضو حزب دموکرات کردستان، هردو در مصاحبه با بخش فارسی صدای آمريکا برخورد امروز تظاهرکنندگان و پليس را تائيد کردند.

حزب دموکرات کردستان همچنين ميگويد نيروهای امنيتی شهر پاوه در پنجاه کيلومتری سقز را محاصر کرده اند.

در همين حال مقامات ايرانی دو روزنامه کرد زبان را که به انتشار گزارش های مرتبط با اعتراض های ضد دولتی مبادرت ورزيده بودند، موقتا بسته اند.

کشته شدن يک فعال کرد توسط نيروهای امنيتی در هفته گذشته موجب برپائی تظاهراتی در مناطق کردنشين ايران شد که بعضی از آنها با خشونت همراه بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در زير اطلاعيه مطبوعاتي حزب دمکرات کردستان ايران را مي خوانيد:

اعتصاب مردم پاوه‌ در محکومیت جنایتهای جمهوری اسلامی در کردستان ایران رژیم نیروهای زیادی از کرمانشاه‌ و شهرهای همجوار به‌ سوی پاوه‌ سوق داده‌ است دو هلیکوپتر جنگی در حال کنترل و آماده‌ اقدام علیه‌ مردم هستند


طبق اخباری که‌ به‌ دفتر نمایندگی حزب در خارج از كشور رسیده‌ ، مردم شهر پاوه‌‌ از بامداد پنج شنبه‌ 4 اوت 2005 در پشتیبانی از مردم سقز، سنندج، مهاباد و دیگر شهرهای کردستان و در اعتراض به سرکوبگریها و ددمنشیهای رژیم جمهوری اسلامی ایران، همه‌ مغازه‌ و بازارهارا بسته‌ و شهر به کلی به‌ حالت طعتیلی در امده‌ است.

نیروهای رژیم برای پیشگیری از حرکت اعتراضی مردم از کرمانشاه‌ و شهرهای هموجار به‌ سوی پاوه‌ سوق داده‌ شده‌ اند. دو هلیکوپتر رژیم در حال کنترل و آماده‌ اقدام خشونت بار علیه‌ مردم بر فضای شهر در حال پرواز هستند. ما بمحض دریافت اطلاعات دقیق همگان را درجریان جنایات رژیم قرار خواهیم داد.

حداقل 13 شهید و 200 نفر زخمی در سقز
حداقل 13 تن از تظاهرات کنندگان شهر سقز در اثر آتش نیروهای رژیم جان خود را از دست داده‌ و بیش از 200 نفر زخمی شده‌ اند. طبق گزارشات رسیده‌ دهها تن از تظاهر کنندگان دستگیر شده‌ اند. گزارشهای رسیده‌ حاکی از شکنجه‌ و توهین به‌ دستگیر شده‌گان حین بازجویی توسط نیروهای امنیتی رژیم است.


حزب دمکرات کردستان ایران ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جمهوری اسلامی علیه‌ مردم کرد در کردستان ایران، همه‌ سازمانها و احزاب آزادیخواه‌ در سراسر جهان و بویژه‌ محافل و نهادهای مدافع حقوق بشر و جامحه‌ بین المللی را فرامیخواند، که‌ در مقابل کشتار و سرکوبگیریهای رژیم سکوت را جایز نشمارند و به‌ پشتیبانی از خواستهای دمکراتیک مردم برخیزند و با اتخاذ تدابیر لازم رژیم را وادار به‌ دست کشیدن از دامه‌ اقدامات جنایتکارانه‌ علیه‌ مردم ستمدیده‌ کرد بنمایند.

دفتر نمایندگی حزب دمکرات کردستان ایران در خارج از کشور

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خشونت ها در در کردستان ادامه دارد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016