پنجشنبه 20 مرداد 1384

فرمانده نيروي انتظامي: وضعيت مناطق كردنشين كاملا عادي است سنندج، ايرنا

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: وضعيت مناطق كردنشين كشور كاملا آرام و عادي است و روند عادي زندگي مردم جريان دارد.


" اسماعيل احمدي مقدم " روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج افزود: حوادث اخير كردستان دامنه وسيعي نداشت و مردم منطقه با هوشياري بالا با اين حوادث همراهي نكردند.

وي گفت: نيروي انتظامي در كنار نيروهاي بسيج و امنيتي توانست با حوصله ، صبر و متانت با مسئله برخورد كند و با كمترين هزينه روند به سمت آرامش برگشت.

وي افزود: امنيت استان كردستان كه عقب مانده‌ترين شاخص استان بود در حال حاضر به بهترين شاخصهاي كشور رسيده است.

وي با تاكيد بر اينكه نظام همواره در كنار مردم كرد كه ايراني‌ترين اقوام هستند مي‌باشد، افزود: ماموران در قضيه مهاباد در تعقيب فرد شروري كه در حق مردم مهاباد ظلم كرده بود، در دفاع از خود ناگزير به تيراندازي شدند.

وي گفت : برخي جريانها مسئله را طوري جلوه دادند كه گويا اين شرور يك فرد سياسي است و اين مسئله را برخورد نظام با مردم كرد القا كردند در حاليكه اصلا درست نيست.

وي افزود: حجم ناآراميهايي كه رخ داد بين ( ‪ ۱۰۰‬تا ‪ ( ۲۰۰۰‬نفر در برابر جمعيت چند ميليوني كرد واقعا ناچيز و محدود است و در كشور ما و ساير كشورهاي اين حجم در اعتراضات مدني يا اعتراضاتي كه مقداري از خط قرمز تجاوز كند امري عادي تلقي مي‌شود.

فرمانده نيروي انتظامي در مورد تعداد بازداشت‌شدگان ناآراميهاي اخير مناطق كردنشين افزود: اغلب كساني كه دستگير شدند آزاد شده‌اند و يا در حال آزاد شدن هستند و سعي شده اعلب اين افراد پيش از آنكه به مراحل قضايي كشيده شود آزاد بشوند بجز كساني كه سازمان‌دهنده اين ناآراميها بودند.

وي در مورد ادعاي رسانه‌هاي بيگانه در زمينه كشته شدن دو نفر در شهر سقز بر اثر تيراندازي از بالگرد، اين ادعا را بسيار واهي و عجيب و غريب توصيف كرد.

وي گفت: از اول انقلاب اسلامي تاكنون سابقه نداشته كه از بالگرد ترابري براي تيراندازي استفاده شود ولي چون زاويه اصابت تير به اين دو نفر مستقيم نبوده برخي فرصت طلبي كرده و اين ادعا را مطرح كرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي نبوداطلاع رساني درست و به موقع را از دلايل مهم بروز ناآراميهاي اخير مناطق كردنشين دانست و گفت: روند اطلاع رساني در اين مسئله دچار اشتباه بود و براي اطلاع رساني نه فقط از رسانه‌ها بلكه بايد از روحانيان و نخبگان سياسي استفاده مي‌شد.

وي افزود: اين مسئله در جريان جا به جايي فرماندهي انتظامي رخ داد و طبيعي است كه در چنين شرايطي بي‌انضباطي‌هايي هم روي بدهد.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به ديدار پيش از سفرش به كردستان با رييس جمهوري گفت: آقاي احمدي نژاد گفتند كه از طرف ما به مردم كردستان قول بدهيد كه در تحقق محروميت زدايي و عدالت اسلامي جدي هستيم و كردستان يكي از اصلي‌ترين اهداف ما در اين زمينه است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرمانده نيروي انتظامي: وضعيت مناطق كردنشين كاملا عادي است سنندج، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016