جمعه 21 مرداد 1384

گنجي در بخش ICU بستري است؛ گزارش شرق از تجمع برای شکستن اعتصاب غذای گنجي

شرق آن لاين: پس از فراخوانى جمعى از چهره هاى سياسى، فرهنگى و دانشجويى كشور براى ملاقات با گنجى و درخواست از او براى پايان دادن به اعتصاب غذايش، جمع زيادى روز پنجشنبه در ساعت رسمى ملاقات به بيمارستان ميلاد رفتند.

در اين مراسم كه به دعوت دفتر تحكيم و سازمان ادوار تحكيم و جمعى از چهره هاى سياسى و فرهنگى برگزار مى شد، شخصيت هايى همچون بابك احمدى، موسى غنى نژاد، سعيد مدنى، سعيد منتظرى، على اشرف درويشيان، سيمين بهبهانى و محمد ملكى نيز حضور داشتند.

در اين تجمع پس از انتخاب جمعى براى مذاكره با مديريت بيمارستان، دكتر تابش از مسئولان بيمارستان در نشستى با نمايندگان جمع گفت: به عنوان يك پزشك وظيفه خود مى دانم كه فارغ از فضاى سياسى و انديشه و تفكر بيمار نسبت به سلامت بيمارم نگران باشم و صداقت را از ياد نبرم. بر اين اساس مى گويم كه تنها مشكل گنجى نخوردن غذاست از اين رو وضعيتش در حالت مساعدى نيست و اكنون در بخش ICU بسترى است و من خوشحال مى شوم كه شما كه از دوستان گنجى هستيد با وى گفت وگو كنيد و او را به شكستن اعتصاب غذايش قانع كنيد.»

با اين حال و با وجود درخواست نمايندگان متحصنين براى ملاقات با گنجى جهت درخواست از وى براى شكستن اعتصاب غذايش، اين ملاقات ميسر نشد.

دكتر تابش در خصوص امكان اين ملاقات به نمايندگان متحصنين گفته بود كه «ما فقط در مورد يك بيمار صحبت نمى كنيم، گنجى يك زندانى بيمار است و ما اختيار اجازه ملاقات با وى را نداريم.

اين سخنان تابش در حالى مطرح مى شد كه سيمين بهبهانى خطاب به وى گفته بود: «ما قصد داريم هم يك بيمار و هم يك بيمارستان را نجات دهيم، ما مى خواهيم فقط يك ملاقات كوتاه با گنجى داشته باشيم و به شما قول مى دهيم اگر با او ملاقات كنيم به طور حتم اعتصاب خود را خواهد شكست و اگر او اعتصاب غذاى خود را نشكست ما از اتاق او خارج نخواهيم شد.»

اين تجمع بدون ملاقات نمايندگان جمع با اكبر گنجى پايان يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گنجي در بخش ICU بستري است؛ گزارش شرق از تجمع برای شکستن اعتصاب غذای گنجي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016