سه شنبه 25 مرداد 1384

اژه ای نمی تواند وزیر اطلاعات شود، آفتاب

ناصر قوامی، ریيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم می گوید: طبق قانون،وزير اطلاعات بايد مجتهد باشد، اما وزير پيشنهادي اطلاعات فاقد چنين ويژگي است.

رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم شوراي اسلامي در ادامه افزود : مردم خود قضاوت كنند كه كابينه معرفي شده كابينه 70 ميليوني است يا كابينه جناحي و حزبي.

ناصر قوامي با اشاره به افراد معرفي‌‏شده از سوي رئيس‌‏جمهوري، وزراي پيشنهادي را فاقد تجربه اجرايي و مديريتي دانست و ابراز عقيده كرد: از ابتدا هم پيش‌‏بيني مي‌‏شد كه كابينه‌‏اي جناحي و افراطي معرفي شود كه به اين ترتيب بايد نگران حقوق اساسي شهروندان بود.

قوامي با انتقاد از عدم رعايت قوانين و مصوبات مجلس در انتخاب وزرا، گفت: طبق قانون، وزير اطلاعات بايد مجتهد باشد، در صورتي كه وزير پيشنهادي اطلاعات فاقد چنين ويژگي است بنابراين يا بايد قانون را تغيير دهند يا وزيري معرفي كنند كه به درجه اجتهاد رسيده باشد.

رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم شوراي اسلامي با بيان اينكه در هنگام انتخابات، مهدي كروبي و هاشمي رفسنجاني نسبت به دخالت نظامي‌‏ها در سياست و سوق دادن كشور به سمت نظامي‌‏گري هشدار داده بودند، گفت: برخي از وزرا داراي سابقه نظامي و اطلاعاتي هستند كه اين امر تامل برانگيز است.

وي در عين حال اكثر وزراي پيشنهادي را چهره‌‏هاي ناشناخته‌‏اي براي مردم و فعالان سياسي خواند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اژه ای نمی تواند وزیر اطلاعات شود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016