یکشنبه 30 مرداد 1384

نفوذی کارگزاران سازندگی در درون انصار حزب الله کیست؟ فردا

عباس سلیمی نمین روزنامه نگار و رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران روز شنبه در یک مناظره مطبوعاتی با یک عضو گروه انصار حزب الله، این گروه تندرو را متهم کرد که از طریق یک مدیر تکنوکرات نزدیک به حزب کارگزاران که به گفته وی در گروه انصار نفوذ کرده، در صدد تخریب چهره اصولگرایان و دولت جدید احمدی نژاد است.

انصار حزب الله هفته گذشته با انتشار بیانیه ای که لحن آن تند، انتقادی و انتقام جویانه توصیف شده است، جریان دوم خرداد و همچنین وزارت اطلاعات را به نفاق متهم کرد و از هواداران خود در سراسر کشور خواست تا با شناسایی آنچه در این بیانیه «منافقین داخلی» خوانده شده، نسبت به تسویه حساب با آنها اقدام شود.

عباس سلیمی نمین مدیرمسئول سابق روزنامه تهران تایمز در مناظره ای که با حضور صادق اشک تلخ عضو شورای مرکزی انصار در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، برای اولین بار از نفوذ یک مدیر نزدیک به حزب کارگزارن در درون انصار حزب الله سخن گفت که به گفته وی، بیانیه اخیر انصار توسط او نوشته شده است.


" با وجود احترامی که به عزیزان غیرتمند رزمنده و جبهه رفته دارم اما باید این حقیقت را بگویم که برخی از آنان به علت سادگی بارها مورد سوء استفاده قرار گرفته و مطامع جریانات سیاسی را تامین کرده اند".

وی با بیان این مطالب تصریح کرد که "بیانیه اخیر انصار حزب الله را یک عضو شورای مرکزی انصار که دیدگاه های کارگزارانی دارد نوشته است".

اشک تلخ با قطع سخنان سلیمی نمین و با اشاره به این نکته که "فرد مورد نظر سلیمی نمین عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است که در شورای مرکزی انصار حزب الله نیز عضویت دارد" افزود: البته این جلسه برای نقد بیانیه برگزار شده و قرار نبوده است که خارج از این موضوع مساله ای مطرح شود.

اما سلیمی نمین بار دیگر گفت: «من معتقدم اين بيانيه توسط عناصر مشكوكى صادر شده كه قبلاً هم به انصار حزب الله خط مى داده اند تا جرياناتى از قبال فعاليت آنها بتوانند ژست قهرمانى بگيرند و در قدرت بمانند.»

امیرفرشاد ابراهیمی عضو سابق انصار حزب الله نیز که اکنون به خارج پناهنده شده، چند سال پیش کارگزاران سازندگی را متهم کرد که به او پول می داده اند تا جلسات فائزه هاشمی عضو شورای مرکزی کارگزاران و دختر رئیس جمهور پیشین را بهم بریزد.

سلیم نمین گفت:" كسانى از ابتدا خط مى داده اند تا انصار طورى عمل كند كه مثلاً آقاى مهاجرانى قهرمان ملى شود. اينها زمان انتخابات گفتند كه با آمدن احمدى نژاد، طالبان در ايران حاكم مى شود و بيانيه انصار هم اين حرف را تاييد مى كند. به همين خاطر من مى پرسم چه كسى اين بيانيه را نوشته است؟

"از اين بيانيه آتش خشم و نفرت مى بارد، در حالى كه الان بايد رأفت اسلامى جلوه گر شود. اين بيانيه پيروان رهبرى نيست. من مى گويم كسانى پشت اين بيانيه هستند. جریانات منسجم و تشکیلاتی که پیش از این نیز به شما (انصار حزب الله) ا پول داده است تا آنها را قهرمان کنید، امروز هم با استفاده از سادگی شما به دنبال قهرمانی در عرصه فرهنگ است. کارگزارانی ها می خواهند بگویند دولت اسلامی که با شعار رافت و عطوفت و مهرورزی بر سر کار آمده است، چهره ای مخوف دارد و فقط ما منادی آزادی در جامعه هستیم. من اگر بتوانم ثابت كنم كه عضو شوراى مركزى انصار حزب الله عامل كارگزاران است، كار مهمى انجام داده ام و فهم جامعه درباره پيچيدگى سياسى جامعه را بالا مى برد.

اشك تلخ از سلیمی نمین خواست تا نام این عنصر نفوذی را ببرد: "ايشان بگويند چه كسى بيانيه را نوشته؟ اسم اين نفوذى را بگويند. من مى گويم كه نويسنده اين بيانيه عضو شوراى مركزى انصار حزب الله و در عين حال عضو شوراى مركزى جمعيت ايثارگران است. شما مى گوييد كه اين فرد با كارگزاران نسبت دارد. فرض محال مى گيريم كه شوراى مركزى انصار نپخته است و اين فرد را پذيرفته. آيا جمعيت ايثارگران هم همين طور بوده است؟"

سلمی نمین اما در این نشست نامی از این عضو انصار حزب الله که به اعتراف اشک تلخ بیانیه اخیر انصار را نوشته نبرد اما این چهره پشت پرده ای که تا بحال رسانه ها جز به عنوان یک مدیر نفتی او را نمی شناسند، کیست؟

soltanpoor-masood.jpg

تکنوکراتی با محاسن انبوه و پیراهنی گاه روی شلوار


«مسعود سلطانپور» مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران تنها مدیر ارشد مجموعه وزارت نفت می باشد که همزمان عضو شورای مرکزی گروه انصار حزب الله و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است. سلطانپور اگرچه در رده مدیران ارشد نفتی ایران است و قراردادهای میلیاردی امضا و اجرا می کند اما ظاهری همچون دیگر اعضای گروه انصار حزب الله دارد؛ محاسن انبوه باپیراهنی گاه روی شلوار. او به خوبی انگليسى حرف مى زند اما معمولا کت و شلوار نمی پوشد.

او بر صندلى رياست شركتى تكيه زده كه پسر اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس جمهور سابق ايران نخستين رئيسش بوده و اينك ۲/۱ ميليارد دلار پروژه در اختيار دارد: «ارزش طرح هاى در دست اجرايمان ۲/۱ ميليارد دلار است كه ۳۰۰ ميليون دلار آن مربوط به قراردادهاى خارجى است.» مهدى هاشمى رفسنجانى حوالى سال ۷۲ به عنوان نخستين رئيس شركت مهندسى و ساخت تاسيسات دريايى ايران منصوب مى شود. تا سال ۷۸ در اين پست مى ماند و پس از آن تاجگردون بر جاى او مى نشيند اگرچه مهدی هاشمى رئيس هيات مديره آن باقى ماند.(1)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نام سلطانپور حتی یک ماه پیش در فهرست نامزدهای وزارت نفت در کابینه محمود احمدی نژاد هم مطرح شد و این گواه آن بود که جمعیت ایثارگران، تندروترین تشکل اصولگرا، به او برای تصدی وزارت نفت اعتماد کامل دارد. اما در نهایت رئیس جمهور ترجیح داد از علی سعیدلو که سوابق نفتی ندارد اما از افراد مورد اعتماد خودش می باشد برای این سمت استفاده کند.

احمدی نژاد در جریان مبارزات انتخاباتی، وزارت نفت را در چنبره یک خاندان خاص توصیف کرده و به تغییرات جدی در این وزارتخانه وعده داده بود.

نزدیکان سلطانپور اما اگرچه نفوذی بودن او در تشکلهای اصولگرا را رد می کنند اما به روابط بسیار نزدیک او با خانواده هاشمی رفسنجانی اذعان دارند. او تنها مدیر جمهوری اسلامی است که توانسته همزمان در تندروترین گروه اصولگرا چهره ای مؤثر باشد و حتی بیانیه های فوق العاده افراطی که از آن بوی قلع و قمع مخالفان می آید بنویسد و از سوی دیگر در شرکتهای نفتی ایران با خاندان هاشمی ارتباط صمیمانه ای ایجاد کند، ارتباطی که اکنون شائبه نفوذ در درون انصار حزب الله، پرداخت پول به آنان و نوشتن بیانیه ای سراسر رعب آور برای ترسیم چهره ای طالبانی از دولت احمدی نژاد در آن بوجود آمده است.

آیا سلیمی نمین درست می گوید؟ آیا کارگزارن سازندگی واقعا توانسته در همه این سالها با پرداخت پول به مخالفان خود آنها را در ایجاد تنش و اغتشاش تجهیز کند؟ این سؤالی است که احتمالا رسانه ها در ایران کمتر به آن خواهند پرداخت.


1- شرق 20/1/2005

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نفوذی کارگزاران سازندگی در درون انصار حزب الله کیست؟ فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016