سه شنبه 1 شهریور 1384

همسر اکبر گنجی می گوید مسئولان به گنجی اطمینان دادند که در چندروز آینده مساله اش حل می شود، راديو فردا

معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی تایید کرد که آقای گنجی به اعتصاب غذای خود پایان داده است. خانم شفیعی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: وضعیت گنجی نسبت به آخرین بار تقریبا بهتر بود. همسر آقای گنجی می گوید گنجی مدت سه هفته در آی سی یو بود و در این مدت برخی مسئولان با او گفتگوهایی کردند و توافق هایی بین او و آنها صورت گرفته درنهایت آقای گنجی قبول کرد که از رژیم غذایی که پزشکان تجویز می کنند استفاده کند. وی به نقل از گنجی می گوید برخی مسئولان قول دادند که تا چند روز آینده مساله را حل کنند.

برای شنيدن گفت و گو اينجا را کليک کنيد.

سرانجام پس از 70 روز از آغاز اعتصاب غذای اکبر گنجی معصومه شفیعی همسر او تایید کرد که آقای گنجی به اعتصاب غذای خود پایان داده است. در ادامه اعتراض ها و واکنش ها به حبس اکبر گنجی کوفی عنان، دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه در نامه ای به محمود احمدی نژاد رسما خواستار آزادی آقای گنجی شده بود. معصومه شفیعی در مصاحبه با رادیو فردا می گوید:

معصومه شفیعی: ما دیشب بعد از 20 روز که آقای گنجی را ندیده بودیم، در محل بیمارستان ملاقاتی داشتیم به اتفاق خانواده. وضعیت ایشان را که دیدیم نسبت به آخرین باری که دیدیم تقریبا بهتر بود و ایشان گفتند که مدت سه هفته در آی سی یو بودند و در این مدت برخی مسئولان با آقای گنجی گفتگوهایی کردند و توافق هایی بین او و آنها صورت گرفته درنهایت آقای گنجی قبول کردند که از رژیم غذایی که پزشکان تجویز می کنند استفاده کنند. و این مساله برمی گردد به چهارشنبه. از آقای گنجی پرسیدم چه مصرف می کند چه غذایی می خورد، خودش گفت با توجه به شرایط جسمی که دارم غذاهای عادی نمی توانم بخورم و پرشکان هم دارند به من سروم می زنند هم یک چیزهایی مثل آب کمپوت و سوپ تا اینکه بدنم عادت کند غذاهای معمولی را مصرف کنم. در هرصورت ایشان هم اکنون تحت درمان پزشکان اند و آنچه که می گفتند برخی مسئولان که با ایشان مذاکراتی داشتند، قولهایی به ایشان دادند که ایشان اطمینانش جلب شده که تا چند روز آینده انشاالله مساله اش حل می شود.

فریبا مودت (رادیو فردا): منظورتان از قول اینست که احتمالا قوه قضائیه قول مساعد داده که ایشان بزودی آزاد بشوند؟

معصومه شفیعی: به هرحال خواسته آقای گنجی آزادی بوده و این طرف صحبت آقای گنجی هم در این مورد با ایشان صحبتهایی کرده و به آقای گنجی اطمینان دادند که در چندروز آینده مساله اش حل می شود. حالا له چه طریقی، امشب فردا باید منتظر باشیم این چندروز سپری بشود تا ببینیم در نهایت چی می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016