شنبه 5 شهریور 1384

حاشيه‌هاي خواندني از حضور رئيس جمهوري و كابينه در مشهد و مرقد امام، فارس

خبرگزاري فارس: در اولين روز كاري دولت جديد، محمود احمدي‌نژاد و وزراي كابينه وي صبح پنج شنبه در مرقد امام خميني(ره) حاضر شدند و عصر به زيارت امام رضا(ع) رفتند.

به گزارش خبرنگار سياسي فارس، حضور رئيس جمهوري و وزيران كابينه در حرم امام رضا(ع) و مرقد امام خميني(ره) حاشيه‌هاي جالب توجهي داشت.

* رئيس جمهوري و اعضاي هيات دولت با وجود آنكه چهارشنبه شب تا پاسي از شب را به تشكيل اولين جلسه هماهنگي اختصاص دادند، اما هنگام طلوع آفتاب صبح پنجشنبه در مرقد امام(ره) حضور داشتند.

* آئين حضور هيات دولت جديد بر خلاف روال مرسوم هميشگي حضور مسئولان، بدون هرگونه تشريفات و در فضايي معنوي و صميمي برگزار شد.

* رئيس جمهوري و اعضاي دولت با يك دستگاه اتوبوس به مرقد امام خميني منتقل شده و در حالي كه از سوي سيد حسن خميني مورد استقبال قرار گرفته بودند، بر مزار امام راحل(ره) و يادگار ايشان مرحوم سيد احمد خميني حضور يافتند.

*رئيس جمهوري را در اين آيين همه اعضاي دولت كه روز گذشته از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد گرفته بودند همراهي مي‌كردند و تنها صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين آيين حضور نداشت.
مهدي چمران كه اين روزها همه جا در كنار رئيس جمهوري ديده مي‌شود و غلامحسين الهام رئيس دفتر احمدي‌نژاد نيز در آئين امروز حضور نداشتند.

*برخلاف تمامي آيين‌هاي رسمي كه پس از ارتحال حضرت امام در مرقد ايشان برگزار مي‌شود و تمامي شخصيت‌ها و نهادها هنگام اداي احترام به رهبر كبير انقلاب اسلامي از مراسم ويژه تشريفات شامل گروه موزيك و همچنين اهداي تاج گل بهره‌ مي برند، احمدي‌نژاد و هيات همراه در نهايت سادگي و بدون هيچ گونه تشريفاتي در فضاي معنوي و صميمي با آرمانهاي امام راحل تجديد پيمان كردند.

*رئيس جمهوري پس از زيات مرقد امام در جمع شماري از زائران حرم مطهر امام راحل كه در اولين ساعات بامداد در اين مكان مقدس حضور يافته بودند، حاضر شد و به احساسات آنان پاسخ داد.
زائران حرم امام نيز با سر دادن شعار صل علي محمد بوي رجايي آمد از احمدي نژاد و اعضاي هيات دولت استقبال كردند.

*رئيس جمهوري همچنين باحضور بر مزار شهيد چمران، مرحوم طالقاني و شهيد فلاحي با قرائت فاتحه‌ نسبت به آنان اداي احترام كردند.

*يك مقام مسئول در اداره تشريفات رياست جمهوري به خبرنگار فارس گفت: آقاي احمدي‌نژاد كه از ساعت 6 صبح امروز در مرقد مطهر حضور داشت و نماز صبح را نيز در اين مكان اقامه كرد، هنگامي كه متوجه شد تاج گلي براي امام تهيه شده دستور داد آن را برگردانند تا از ريخت و پاش‌ها از همين روزهاي اول جلوگيري شود.

*رئيس جمهوري و هيات همراه امروز و پس از زيارت مرقد مطهر امام خميني (ره) به ميان مردم رفتند و زائراني كه در اولين ساعات بامداد امروز رئيس جمهوري را بدون هيچگونه تشريفاتي در ميان خود ديدند ذوق‌زده از وي استقبال كردند و شعار دادند صل‌ علي محمد، بوي رجايي آمد.

*اولين برنامه رسمي رئيس جمهوري در دوره جديد براي خبرنگاران، همراه با برخاستن صبح زود از خواب بود به نحوي كه خبرنگاران مجبور شدند ساعت 30/5 صبح در نهاد رياست جمهوري حاضر شوند تا براي پوشش خبري اين برنامه به مرقد مطهر اعزام شوند، اين در حاليست كه معمولا برنامه رئيس جمهوري قبلي بين ساعت 6 تا 7 صبح آغاز مي شد و در همان زمان هم خبرنگاران نسبت به اينكه برنامه اين قدر زود آغاز مي‌شود، اعتراض داشتند.

* احمدي‌نژاد و هيات همراه هنگام حضور در مرقد امام راحل مورد استقبال سيدحسن خميني قرار گرفتند و پس از ورود به داخل ضريح، زيارت نامه مرقد مطهر امام خميني را قرائت كردند و يكي از همراهان رئيس جمهوري شعري در رثاي امام خميني قرائت كرد.

*هنگام حضور رئيس جمهوري در قطعه شهدا پدر يكي از شهدا به استقبال رئيس جمهوري رفت و از حضور ايشان در آن لحظه ابراز خرسندي كرد و به معرفي شهداي قطعه پرداخت كه در اين ميان جانبازي نيز خود را به رئيس جمهور رساند و مشكلات خود را مطرح كرد.

* پرواز سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري به مشهد 80 دقيقه تاخير داشت و وي براي تشكيل اولين جلسه هيات دولت در جوار بارگاه امام رضا(ع)، با پرواز عادي وارد مشهد شد.

* هبات رئيس جمهور و وزرا ظهر در 3 مرحله و از طريق پزوازهاي عادي وارد مشهد شدند.
فرهاد رهبر رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، جمال كريمي‌راد وزير دادگستري، كامران لنكراني وزير بهداشت و درمان، محمدرضا اسكندري وزير جهاد كشاورزي طي پروازي ساعت 11 صبح وارد مشهد شدند.
عليرضا طهماسبي وزير صنايع و معادن، سيدمسعود ميركاظمي وزير بازرگاني، سيد پرويز فتاح وزير نيرو، محمدمهدي زاهدي وزير علوم، تحقيقات و آموزش عالي و داود دانش‌جعفري وزير اقتصاد و دارايي نيز در ساعت 12 وارد مشهد شدند.
اما رئيس جمهور كه با هواپيماي عادي قرار بود ساعت 30/11 وارد مشهد شود به دليل تاخير هواپيما ساعت 50/12 دقيقه همراه مسافران وارد مشهد شد.

*از نكات قابل توجه اين سفر، دريافت نامه‌هاي مكرر از مسافران هواپيما به رئيس جمهور بود. احمدي‌نژاد طبق معمول از پاويون عادي وارد شده و هيچ يك از خيابانهاي منتهي به حرم هم براي حركت ايشان بسته نشده بود.
وي هنگام ورود به حرم مطهر رضوي در ميان موجي از شادي مردم و در حالي كه از سفر غيرمنتظره رئيس جمهور متعجب بودند با مردم دست مي‌داد.

*رئيس جمهور در هنگام ورود به شهر مقدس مشهد گفت : به منظور نگهداري از آرمانهاي اصيل انقلاب اسلامي اولين جلسه كابينه دولت نهم را در بارگاه ملكوتي حرم مطهر رضوي برگزار مي كنيم.

*رئيس جمهور از صحن آزادي وارد حرم شد. در حين حركت، استاندار خراسان رضوي و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و قائم مقام آستان قدس رضوي احمدي‌نژاد را همراهي مي‌كردند.

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور و هيات وزيران در ساعت 15:45 وارد حرم رضوي شدند تا براي تشكيل اولين جلسه هيات دولت در تالار آيينه حرم مطهر امام رضا (ع) حاضر شوند.

*مشاهده رئيس جمهور و وزرا كه بدون تشريفات خاص وارد حرم شده بودند با استقبال گسترده مردم و زوار همراه شد و آنها با شعارهاي "دسته گل محمدي به شهر ما خوش آمدي"، "صل علي محمد بوي رجايي آمد" بعه استقبال احمدي نژاد پرداختند.

*جلسه اول هيات دولت در تالار آئينه در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار شد و در آن براي تشكيل جلسه هيات دولت به صورت نوبتي در استان‌هاي كشور نيز در نشست امروز هيات وزيران برنامه‌ريزي شد. مطابق اين برنامه تا پايان دولت هر استان چند بار مورد بازديد هيات دولت قرار خواهد گرفت.

* احمدي نژاد بعد از اداي فريضه نماز به اتفاق هيات دولت بر اثر استقبال زياد مردم، نتوانست به زيارت برود و دقايقي را بر روي يكي از پله‌هاي رواق‌هاي كنار ضريح ايستاد و براي مردم صحبت كرد.
رئيس جمهور در جمع زائران امام رضا(ع) گفت: بنده و همكارانم در دولت افتخار مي‌كنيم كه خادم شما ملت ايران هستيم و خادمي شما به پادشاهي عالم برتري دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس جمهور در سخنان خود اظهار داشت: خدا را شكر مي كنم كه در ماه عزيز رجب توفيق داد كه در محضر امام رضا (ع) شما عزيزان، زائران محترم و عزيز امام رضا را زيارت كنم.

وي ادامه داد: ما هرچه داريم از امام رضا (ع) است و خدا را شكر مي‌كنيم كه مسلمانيم، دوستدار اهل بيتيم و خوشا به حال شما كه در ماه رجب زائر بهترين بنده خدا امام رضا (ع) شده‌ايد.

احمدي نژاد تصريح كرد: بنده و همكارانم در دولت افتخار مي كنيم كه خادم شما ملت ايران هستيم، شما ملت آگاه، پاك، مومن و محب اهل بيت هستيد و خادمي شما به پادشاهي عالم برتري دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاشيه‌هاي خواندني از حضور رئيس جمهوري و كابينه در مشهد و مرقد امام، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016