چهارشنبه 9 شهریور 1384

صفارهرندي: ملاك ما، نظرات فقهي رهبر انقلاب است، کيهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
كار ماندگار دولت احمدي نژاد اين است كه استانداردهاي دولتمردي شهيد رجايي را زنده كند.

«محمدحسين صفارهرندي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم سالگرد شهادت شهيدان رجايي و باهنر در مسجد الغفور اصفهان كه با حضور نماينده ولي فقيه و مسئولان استان برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفته دولت گفت: شهيدان رجايي و باهنر اسوه و الگوي ما هستند چرا كه ما با نگاه به چهره آنها به ياد خدا مي افتيم.

صفارهرندي با اشاره به اين كه اسوه بايد در بيرون و درون قهرمان باشد تصريح كرد: قهرمانان نامي تنها در بيرون قهرمان هستند ولي در داخل ضعيف و درمانده اند، مانند رستم دستان كه اسطوره توانايي بود اما كسي نيست كه بگويد من مي خواهم از او تبعيت كنم.

وي به دوران معلمي شهيد رجايي اشاره كرد و گفت: شهيد رجايي در سال 49 معلم ما بود و ما در چهره وي وقار خاصي مي ديديم. وي با اشاره به ساده زيستي شهيد رجايي گفت: كار ماندگار دولت احمدي نژاد اين است كه استانداردهاي دولتمردي شهيد رجايي را زنده كند، همان كسي كه برخي سعي كردند استانداردهاي او را از بين ببرند و بگويند نمي توان آن طوري زندگي كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با استناد به سخنان دكتر احمدي نژاد، كه گفته ما سعي مي كنيم استانداردهاي شهيد رجايي را به عنوان نشانه پيش روي خود قرار دهيم افزود: چه ضرورتي وجود دارد براي حفاظت از خود، خودروي 200 ميليون توماني سفارش داد. در حالي كه مي توان از خودروي پژو ساخت داخل استفاده كرد و اينها كار كساني است كه با گردن كلفتي هرچه تمامتر مال بيت المال را مي مكند و اين حرفها را مي زنند.

وي خطاب به مردم گفت: فكر مي كنم حق داشته باشم از طرف احمدي نژاد بگويم اگر ديديد منش دولتمردان با آن چيزهايي كه در ذهن شما در پيش از انتخابات ترسيم شده و مشاهده كرديد كه دولتمردان به جاي خدمت به مردم بر مردم سوارند، حق داريد بر سرشان فرياد بكشيد و اين حق نبايد از شما گرفته شود.

شما بايد امثال مرا به مساجد بياوريد و محاكمه كنيد تا بدين صورت دولت به سمت اسلام واقعي پيش برود.

صفارهرندي سلامت در رفتار اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي را در اين صورت براي دولتمردان بيان كرد و افزود: كساني كه رجايي، باهنر و نزديكتر صيادشيرازي را از ما گرفتند بر آن نبودند كه اينها نباشند بلكه آنها را مدل مي دانستند و معتقد بودند كه بايد مدلها را حذف كنند.

وي در ادامه گفت: جايگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، جايگاه مدل سازي براي حيات طيبه اسلامي و ديني بوده و هست. گرچه بعضاً مي بينيم آقايي مي آيد و مي گويد: ما با «ارشاد»ش مخالفيم و با «فرهنگ» آن موافق هستيم و به الگوهاي خارجي مبتذل تن مي دهد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: ما با تعامل با دنيا مخالف نيستيم بلكه با چشم هاي باز، گزينش مي كنيم.

وي با اشاره به جشنواره مبتذل تئاتر ايران زمين در اهواز اظهار داشت: اگر هجوم مردانه اي كه عليه تئاتر اهواز شكل گرفت برپا نمي شد يقين بدانيد بعداً چيزهاي وحشتناك تري مي آوردند.

صفارهرندي درباره موسيقي نيز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نمي تواند خودش را با نظرات فقهي متفاوت، تنظيم كند بلكه مي تواند با نظر فقهي رهبري كه مجتهدي جامع الشرايط است منطبق كند. البته نظر ديگران هم محترم است و كسي حق ندارد به ساحت آنها جسارت كند.

وي در عين حال افزود: وظيفه دولت اسلامي است كه خوراك هاي معنوي را كنترل كند تا مبادا خوراك مشكوك و حرام در دسترس مردم قرار گيرد و ما وظيفه داريم استاندارد را در خوراك هاي فكري رعايت كنيم و منطبق با مفاهيم و مقررات خودمان پيش برويم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفارهرندي: ملاك ما، نظرات فقهي رهبر انقلاب است، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016