جمعه 11 شهریور 1384

عضو ارشد جبهه مشاركت: امروز تقابل بين معتقدان به "حكومت اسلامي" و "جمهوري‌‏ اسلامي" رنگ و بوي جدي‌‏تري به خود گرفته است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو ارشد جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: امروز تقابل بين معتقدان به حكومت اسلامي و جمهوري‌‏ اسلامي در عرصه سياست ايران رنگ و بوي جدي‌‏تري به خود گرفته است و همه افرادي كه به ديدگاه‌‏هاي امام(ره) معتقدند در برابر مخالفان امام قرار گرفته‌‏اند.

مصطفي درايتي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، به توضيح اين دو نگرش پرداخت و گفت: يك نگرش با انديشه‌‏هاي امام(ره) مخالف است و به "حكومت اسلامي" اعتقاد دارد و در مقابل آن نگرشي قرار دارد كه از پيش از انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) براي تشكيل نظام "جمهوري اسلامي" تلاش كرده است.
وي افزود: جريان مخالف امام(ره) به دليل گستردگي جبهه حاميان ديدگاه امام(ره) توانايي مقابله با آن را ندارد.
درايتي در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات آينده مجلس خبرگان رهبري، خواهان تغيير ضوابط و قوانين اين انتخابات به گونه‌‏اي شد كه امكان حضور گسترده ديدگاه‌‏هاي مختلف سياسي در آن فراهم گردد.
مشاور سابق رئيس‌‏جمهوري در امور روحانيت تصريح كرد: اين امر كه حضور در مجلس خبرگان رهبري تنها به روحانيون مختص شود، بايد تغيير كند و متخصصان عرصه‌‏هاي ديگر نيز بايد بتوانند در انتخابات مجلس خبرگان رهبري شركت كنند.
به اعتقاد درايتي، ساز وكارهاي انتخابات آينده مجلس خبرگان ممكن است به سمتي برود كه به افزايش حضور جوانان در اين مجلس بينجامد. وي ادامه داد: اين امر تنها مختص به تندروان يك جريان سياسي خواهد بود و جوانان ديگر ديدگاه‌‏هاي سياسي چنين امكاني را نخواهند يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو ارشد جبهه مشاركت ايران اسلامي تعويق در زمان برگزاري انتخابات مجلس خبرگان رهبري را به دليل كاهش هزينه‌‏هاي برگزاري انتخابات متعدد، امري مثبت خواند.

Copyright: gooya.com 2016