جمعه 18 شهریور 1384

ارغنده‌پور در گفت‌وگو با ايسنا: اراده‌اي براي فعاليت مجدد روزنامه‌ي "سلام" وجود ندارد

يك عضو شوراي سردبيري روزنامه‌ي سلام، گفت: روزنامه‌ي سلام با توجه به نقش اجماعي كه دارد؛ در صورت انتشار مي‌تواند رسانه‌ي موثري در انتقال صداي مجموعه‌ي اصلاح‌طلبان باشد.

كريم ارغنده‌پور، عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: پذيرش مسووليت توسط آقايان خاتمي و موسوي خوييني‌ها را مي‌توان به شرايط و مناسبات سياسي قدرت در حال حاضر منسوب دانست و دقيقا از منظر همين استدلال مي‌توان بر ضرورت فعاليت مجدد روزنامه‌ي سلام و نقش‌آفريني دوباره‌ي آن تاكيدي داشت.

وي ادامه داد: تصور نمي‌كنم در حال حاضر اراده‌اي براي فعاليت مجدد روزنامه‌ي سلام وجود داشته باشد ولي باور دارم چنانچه انتشار اين روزنامه به يك خواسته‌ي عمومي از سوي مجموعه‌ي اصلاح‌طلبان تبديل شود، مي‌تواند تاثير زيادي داشته باشد تا مدير اين روزنامه در عدم انتشار آن تجديدنظر كند.

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، تاكيد كرد: ما (جبهه‌ي مشاركت) تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم تا روزنامه‌ي سلام امكان انتشار پيدا كند؛ در عين حال اين تلاش نافي آن نيست كه جبهه‌ي مشاركت از حق داشتن روزنامه برخوردار باشد، زيرا اين حزب به عنوان بزرگ‌ترين حزب كشور اين حق را دارد كه از طريق رسانه‌اي بتواند با علاقمندان و هواداران خود ارتباط برقرار و ديدگاه‌هايش را به جامعه منتقل كند.

ارغنده‌پور از رايزني‌هاي جبهه‌ي مشاركت براي انتشار روزنامه خبر داد و گفت: متاسفيم از اينكه دولتمردان شعارهايي را داده‌اند اما نسبت به حق يك حزب در داشتن رسانه سكوت مي‌كنند يا سكوت‌شان به نحوي تاييد كننده‌ي فضاي غير عادلانه فعلي در عالم رسانه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين كه بلافاصله بعد از مرحله‌ي اول انتخابات رياست جمهوري روزنامه‌ي اقبال كه به جبهه‌ي مشاركت نزديك بود توقيف شد از اين مساله ابراز تاسف و در عين حال ابراز عقيده كرد: در همان زمان به سوالي درباره‌ي توقيف روزنامه‌ي اقبال پاسخ كلي داده شد كه نشانه‌اي از نارضايتي از توقيف روزنامه در آن به چشم نمي‌خورد و اين موضوع نگران كننده است. اميدواريم دولت از اين سكوت بيرون بيايد و موضع خود را در قبال اين بي‌عدالتي‌ها مشخص كند.

Copyright: gooya.com 2016