سه شنبه 22 شهریور 1384

احمدي نژاد قبل از ترك تهران به مقصد نيويورك: خواهان تحولات اساسي در ساختار سازمان ملل متحد هستيم، ايرنا

احمدي نژاد: سازمان ملل بايد به سمت دفاع از حقوق ملت ها گام بردارد

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۶/۲۲‬
داخلي. سياسي. احمدي نژاد. سازمان ملل.

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري گفت كه سازمان ملل متحد بايد به سمت دفاع حقيقي از حقوق ملتها گام بردارد و از تسلط يك كشور و يا مراكز قدرت بر اين سازمان جلوگيري شود.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، رييس جمهوري روز سه شنبه قبل از ترك تهران به مقصد نيويورك در جمع دهها خبرنگار داخلي و خارجي اظهار داشت :
براي تحقق اين مهم نيازمند، تحولات اساسي در ساختار سازمان ملل متحد هستيم.

احمدي نژاد يكي ازمحورهاي سخنراني خود در سازمان ملل متحد را پيرامون همين مساله ذكر كرد.

رييس جمهوري همچنين مقابله با تروريزم ، جلوگيري از گسترش سلاح‌هاي كشتار جمعي، مساله حقوق بشر و صلح و ضرورت گسترش صلح و عدالت را از ديگر مباحثي عنوان كرد كه در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد مطرح خواهد شد.

وي گفت: ملت ما در همه اين مباحث مهم داراي دكترين و بحث‌هاي نو و ادبيات مبتني بر فرهنگ اسلامي است .

رييس جمهوري اظهار داشت : نشست مجمع عمومي سازمان ملل فرصت مناسبي است تا در ديدارهاي دوجانبه يا چند جانبه ديدگاههاي ملت ايران در خصوص مسائل مطرح شده به طور شفاف مطرح شود.

وي گفت : همچنين در حاشيه اين اجلاس با توجه به ارتباطاتي كه بين ايران و كشورهاي مختلف وجود دارد، پيرامون مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌اي و جهاني بحث و تبادل نظر خواهد شد.

رييس جمهوري در بخش ديگري از اين مصاحبه به مساله طرح ابتكاري جديد ايران در مورد مساله هسته‌اي اشاره كرد و گفت : انرژي هسته‌اي يك نعمت الهي و دستاورد بشري بوده كه متعلق به همه است .

احمدي نژاد گفت : همه انسانها حق دارند ، از اين انرژي مفيد و پاك استفاده كنند و نبايد علم و فن آوري در انحصار عده‌اي خاص باشد .

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: همه ملتها بايد بتوانند به سادگي از همه دستاوردهاي بشري از جمله انرژي هسته‌اي در زمينه‌هاي پزشكي ، صنعتي و نيرو استفاده كنند.

وي گفت: ما از اين ديدگاه دفاع مي‌كنيم و پيشنهادهاي جديدي داريم تا اين ديدگاه نهادينه شود .

احمدي نژاد همچنين از ملت ايران به عنوان عزيزترين و برجسته‌ترين ملتها ياد كرد و گفت : ملت ما نمونه است و فرهنگ اسلامي براي ساير ملل جهان پرجاذبه و جذاب است .

وي گفت : ملت ايران مظهر عزت ، عظمت ، قدرت ، تمدن و فرهنگ است و كساني نيز وجود دارند كه يك جانبه گرايي و دنياي تك قطبي و تسلط قدرت و ثروت را مي‌پسندند و طبيعي است كه با ملتهاي آزاده‌اي مثل ملت ما كنار نمي آيند.

رييس جمهوري همچنين به حدود ‪ ۳۰‬ملاقات دوجانبه و چند جانبه با مقامات بلندپايه كشورهاي شركت‌كننده در حاشيه نشست مجمع عمومي در نيويورك از جمله ديدار با دبيركل سازمان ملل متحد خبر داد و گفت: در طول اين سفر چهار روزه همچنين سه نشست با ايرانيان به ويژه جوانان ايراني مقيم آمريكا و نخبگان و دانشمندان ايراني مقيم آمريكا خواهم داشت .

وي گفت : همچنين در اين سفر با شماري از ايرانيان مقيم آمريكا كه در ارتباط با سازمانهاي درون كشور دچار مشكل هستند، ديدار خواهم كرد و انشاء الله سعي مي‌كنيم مسائل اين عزيزان را حل كنيم .

به گفته احمدي نژاد هم اكنون اين افراد براي اين ديدار ثبت نام كرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهوري گفت : دراين سفر علاوه بر سخنراني در نشست عمومي مجمع سازمان ملل در نشست ديگري نيز ديدگاههاي ايران را درباره مهمترين مسائل جهان تشريح خواهد كرد.

احمدي نژاد با قدرداني از حمايتهاي ملت از دولت و مسوولان، خطاب به ملت ايران گفت : دولت شما در خدمت شما خواهد بود و مدافع و برافرازنده پرچم عزت شما خواهد بود.

وي به ملت ايران اطمينان داد كه دولت در مراودات و ارتباطات خود دفاع و صيانت از حقوق قطعي و حق ملت ايران را مورد تاكيد قرار خواهد داد و از حقوق ملت ايران دفاع خواهد كرد.

هيات اعزامي همراه رييس جمهوري اسلامي ايران ‪ ۱۰‬نفر هستند كه كوچك ترين هيات همراه رييس جمهوري اسلامي ايران در يك سفر خارجي است.

در مراسم بدرقه رسمي رييس جمهوري اسلامي ايران ، حدود ‪ ۶۰‬نفر از خبرنگاران ، عكاسان و تصويربرداران رسانه‌هاي داخلي وخارجي حضور داشتند.

Copyright: gooya.com 2016