سه شنبه 22 شهریور 1384

حاشیه نگاری خبرنگار"مهر" از عزیمت احمدی نژاد به نیویورک

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، ساعت 25/11 دقیقه امروز برای شرکت در شصتمین اجلاس رهبران جهان در سازمان ملل متحد، با یک فروند هواپیمای بویینگ 747 دور پرواز بطور مستقیم از تهران راهی نیویورک مقر این سازمان شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، در مراسم بدرقه رسمی دکتر احمدی نژاد، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، پرویز داودی معاون اول ، الهام رییس دفتر، جمعی از مشاوران و معاونان رئیس جمهور از جمله هاشمی ثمره ، سعید لو ، آقازاده ، مشاعی ، سید احمد موسوی ، تعدادی از وزیران از جمله پورمحمدی وزیر کشور، جهرمی وزیر کار، اسکندری وزیر کشاورزی، دانش جعفری وزیر اقتصاد ، سلیمانی وزیر ارتباطات ، رحمتی وزیر راه ، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران ، علی اکبر صالحی نماینده سابق ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ، جمعی از معاونان و مدیران کل وزارت خارجه ، محمد حسن ابوترابی نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی ، بروجردی رییس و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

* علی لاریجانی ، منوچهر متکی ، سعید جلیلی ، هاشمی ثمره ، زریبافان، بذرباش، محمود محمدی ، الهام امین زاده و خادم المله مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و یک گروه خبری از ایرنا و یک گروه خبری از واحد مرکزی خبر دکتر احمدی نژاد را در سفربه نیورک همراهی می کنند.

* از ساعتهای آغازین امروز (8 صبح) انبوهی از خبرنگاران داخلی و خارجی به ویژه شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، برای پوشش خبری عزیمت رییس جمهور به نیویورک در فرودگاه مهرآباد حضور داشتند .

* نیم ساعت پس از ورود رییس جمهور به پاویون جمهوری، به خبرنگاران اجازه ورود به سالن محل استقرار رییس جمهور و هیات بدرقه کننده داده شد .

* یکی از مهمترین موضوعاتی که خبرنگاران داخلی و خارجی در این مراسم پیگیری می کردند فهرست نهایی همراهان رییس جمهور بود که در چند روز گذشته چندین بار تغییر کرد.

* به هنگام مصاحبه رییس جمهور با خبرنگاران ، اعضای تیم همراه رییس جمهور و بدرقه کنندگان اطراف رییس جمهور نشسته بودند.

* در مصاحبه احمدی نژاد با خبرنگاران ؛ تنها خبرنگار واحد مرکزی خبر اجازه طرح سئوال پیدا کرد و او به نمایندگی از سایرخبرنگاران داخلی و خارجی سه سئوال درباره اهداف، برنامه ها، محور سخنرانی ها ی رییس جمهور در مجمع عمومی این سازمان ، برنامه های جنبی و ابتکار او در پرونده هسته ای و دیدارهای حاشیه ای او با روسای کشورهای جهان مطرح کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* احمدی نژاد به خبرنگاران گفت : در این سفر 5 روزه علاوه بر سخنرانی در خصوص اصلاح ساختار سازمان ملل متحد، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و نیز اصول چهارگانه عدالت در سطوح ملی و بین المللی، مهرورزی، خدمت رسانی، پیشرفت و تعالی کشور ، در جمع سران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ایرانیان و نخبگان ایرانی مقیم آمریکا گفت و گو خواهد کرد و دیدارهای متعددی نیز با 30 تن از سران، روسا و نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس خواهد داشت .

* پس از مصاحبه رییس جمهور به علت سوخت گیری هواپیما، رییس جمهور، هیات همراه و بدرقه کنندگان نیم ساعت معطل شدند تا پرواز کنند که این موضوع سبب شد، تصویربردارن و عکاسان بتوانند از گفتگو های دو یا چند نفره مسئولان حاضر در پاوین جمهوری عکس و فیلم تهیه کنند.

* احمدی نژاد که کت و شلوار قهوه ای بر تن داشت ، پیش از سوارشدن به هواپیما از یگان تشریفات مستقر در میدان سان دید و پس از خداحافظی با محمدی گلپایگانی، ابوترابی ، داودی ، وزیران حاضر و نمایندگان مجلس و سایر بدرقه کنندگان آخرین فردی بود که سوار بر هواپیما شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاشیه نگاری خبرنگار"مهر" از عزیمت احمدی نژاد به نیویورک' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016