پنجشنبه 24 شهریور 1384

هما زرافشان در مصاحبه با راديو فردا انتقال ناصر زرافشان از زندان اوين به منزل را خواستار شد

به سبب عود بیماری سنگ کلیه، همسر ناصر زرافشان انتقال او از زندان اوین به منزل را خواستار شد

هما زرافشان همسر ناصر زرافشان وکیل محبوس بازماندگان قتل های سیاسی پائیز 1377 در مصاحبه با رادیوفردا می گوید آزمایشهائی سونوگرافی در درمانگاه زندان اوین نشان می دهد که همسر او باردیگر به عمل جراحی برای دفع سنگهای کلیه نیازمند شده است. وی می گوید هر چند دو ماه پیش در پی انتقال زرافشان به بیمارستان رئیس قوه قضائیه قولهائی در باره «حل شدن» مسئله پرونده زرافشان داده بود، اما از آن هنگام تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و وضع جسمی زرافشان رو به وخامت گذاشته است. خانم زرافشان میگوید در حالیکه تنها یک سال وچند ماه از دوران محکومیت 5 ساله زرافشان باقی است، وی با همکاری وکیل زرافشان برای بستری کردن زرافشان در منزل تلاش می کند.
امير مصدق کاتوزيان
-------------------------------------------

ناصر زرافشان، وکیل محبوس بازماندگان قربانیان قتل‌های سیاسی پائیز 1377، باردیگر به بیماری حاد سنگ کلیه دچار شده است. زرافشان تیرماه گذشته به همین علت برای مداوا و عمل جراحی از زندان به بیمارستان منتقل شد و در پی موافقت مقامات قضائی با مرخصی استعلاجی، مدتی نیز در منزل بستری شد. همسر زرافشان در مصاحبه با رادیو فردا، ضمن ابراز نگرانی در باره عود کردن بیماری او گفت در تلاش است موافقت قوه قضائیه را جلب کند تا او برای مراقبت‌های ویژه به طور دائم به منزل منتقل شود.
هما زرافشان (تهران): ظرف یک ماه و نیم گذشته در زندان اوین دو نوبت از او سونوگرافی به عمل آمد که نشان داده که بعد از سنگ‌شکنی‌هائی که در تیرماه گذشته داشته، هنوز هم در کلیه راستش سنگ وجود دارد و کلیه چپ او پاک شده است.

امیر مصدق کاتوزیان (رادیوفردا): این دو سه روزه خبر جدیدی در این مورد به شما رسیده که مثلا بیماری ممکن است عود کرده باشد یا تشدید شده باشد؟

هما زرافشان: بله، شنیدم که وضعیت جسمانی وی خوب نیست و آن سنگ‌شکنی‌هائی که با آن عجله انجام شد و دو هفته‌ای که در بیمارستان بستری بود و عکس و سونوگرافی واینها انجام دادند و سه بار سنگ‌شکنی شد، بلافاصله چون بعدش برگشت به زندان اوین تحت مداوا در منزل قرار نگرفت. بیماری‌های کلیوی نیاز دارد که مراقبت ویژه در منزل صورت گیرد و این نگرانی برای ما هنوز باقی است که مجددا نیاز داشته باشد که به بیمارستان انتقال پیدا کند.

ا.م.ک.: حالا آیا به بیمارستان انتقال پیدا خواهند کرد یا شرایط برای انتقال ایشان به منزل کما اینکه قبلا هم یک بار پیش آمد، وجود دارد؟

هما زرافشان: می‌خواهیم که مجدد از طریق درمانگاه بیمارستان پیگیری کنم. مجددا پیگیری شود در خارج از زندان اوین. وکیل‌شان در تماس است با همسرم و ما می‌خواهیم که از همه طرف این کار را انجام خواهیم داد به هر شکلی که امکان داشته باشد این پیگیری را انجام می‌دهیم.

ا.م.ک.: الان چقدر از دوران محکومیت آقای زرافشان باقی مانده؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هما زرافشان: از پنج سال‌اش، سه سال و اندی آن گذشته، سه سال و چندماه گذشته و نزدیک به دو سال، یک سال و خورده‌ای باقی مانده.

ا.م.ک.: و شرایط فراهم نشده برای اینکه ایشان مرخص بشوند از زندان؟ به خاطر اینکه بعضی وقت‌ها، وقتی نصف مدت محکومیت را زندانی می‌گذراند، شرایط آزادی وی فراهم می‌شود.

هما زرافشان: آقای شاهرودی راستش صحبت‌هائی کرده بودند و قول‌هائی داده بودند که مسئله پرونده او به جریان بیافتد و مسئله همسرم حل بشود ولی متاسفانه ظرف دوماه گذشته هیچ اقدام مثبتی انجام نشده. چه در باره بیماری او که بتواند حداقل بیرون یک مدت مداوا داشته باشد و چه در مورد مسئله پرونده‌اش که رسیدگی بشود.

Copyright: gooya.com 2016