سه شنبه 5 مهر 1384

بهزاد نبوي: علائم بسته شدن فضاي سياسي را نمي‌بينم، ايسنا

* دلارهاي درآمدهاي نفتي را چگونه مي‌خواهند تبديل به ريال كنند و بر سر سفره مردم بياورند؟

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

بهزاد نبوي با بيان اين كه اخيرا شنيده است به زودي قرار است يك اصلاحيه‌ي بودجه به مجلس برود كه براساس آن پانزده هزار ميليارد تومان به عنوان پول نفت به سر سفره ها بيايد گفت:« اين موضوع قابل پيگيري است كه چگونه قرار است بيش از 15 ميليارد دلار به ريال تبديل شود كه تورم‌زا و باعث افزايش نقدينگي نشود.»

وي كه با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران به خبرنگار ايسنا گفت‌وگو مي‌كرد افزود:« حساب ذخيره‌ي ارزي امسال 20 ميليارد دلار مي شود كه مي توان تصور كرد مقداري از آن را اين چنين كنند، اما مشكل اينجاست كه چطور اين مقدار دلار را به ريال تبديل كنند و نياز دلاري كشور ما زياد نيست.»

وي با توصيف رفتار جريان پيروز انتخابات نيز گفت:« اينها به دنبال الگوي چيني هستند. افرادي را در بخش‌هاي اقتصادي گذاشته‌اند كه گرايش سرمايه‌داري دارند و همان سياست‌هاي اقتصادي را دنبال مي كنند و خواهان رشد اقتصادي مستمر هستند. با توجه به درآمد‌هاي نفتي وضعيت خيلي خوبي براي سرمايه‌گذاري خارجي ايجاد شده است فقط گير اصلي در روابط خارجي است كه درصدد حل آن هستند. درعرصه‌ي فرهنگي هم بگير و ببند نسبت به قبل از احمدي‌نژاد كمتر مي بينيم. اگر با طبقه‌ي متوسط و روشنفكران غيرسياسي هم كاري نداشته باشند مشكل سياسي‌شان حل مي شود.»

نبوي همچنين درباره‌ي آينده‌ي فضاي سياسي گفت:« علائم بسته شدن فضاي سياسي را نمي بينم. به نظر مي رسد نمي خواهند چنين كنند چرا كه بهبود روابط خارجي با كشورها را در گرو باز گذاشتن فضاي سياسي مي بينند. در ثاني تكنولوژيي كه در انتخابات رياست جمهوري به آن دست يافتند خيلي خوب است با اين تكنولوژي انتخابات پرشور و پرنشاط است و در عين حال آن فردي كه قرار است انتخاب شود انتخاب مي شود. من وضع بدي پيش‌بيني نمي كنم اگر كمي عاقلانه رفتار كنند شرايط خوبي مي توانند برقرار كنند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نبوي درباره‌ي ايسنا هم آن را مجموعه‌اي فعال و پرشور دانست و گفت:« ايسنا نسبت به ساير خبرگزاري‌ها چند سر و گردن بالاتر است. خبرنگاران آن هم پركار و با انگيزه هستند و كاش چند تا از آنها را به ما قرض مي دادند و در سازمان استفاده مي كرديم چون اين طور كه اينها پيگيري مي كنند اگر بچه‌هاي سازمان پيگيري مي كردند خيلي وضع ما بهتر بود. دوستان ايسنا با وجود كمي تعداد و كمبود بودجه تحركشان خيلي بيشتر از ديگر خبرگزاري‌هاست.»

وي با تاكيد بر پركاري خبرنگاران ايسنا گفت:« هر يك از پرسنل شما جاي چند نفر از آنها را مي گيرند و تلاش خوب و پرثمري دارند. فكر مي كنم دوستان ايسنا از كارشان خيلي احساس رضايت دارند چون خسته نمي شوند.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهزاد نبوي: علائم بسته شدن فضاي سياسي را نمي‌بينم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016