سه شنبه 12 مهر 1384

شیرین عبادی: آیین نامه مجمع تشخیص قانونی است، آفتاب

آفتاب: عضو کانون مدافعان آزادی و حقوق بشر نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر سه قوه را که آئین نامه آن چند روز گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد، قانونی می داند. شیرین عبادی در گفتگو با آفتاب به تشریح نظرات کارشناسی خود پرداخت.
----------------------------------

عبادی گفت:‌ طبق قانون اساسی رهبر حق نظارت بر قوا و تنظیم ضوابط بین قوا را دارد و طبق قانون اساسی مقام رهبری می توانند قسمتی از اختیارات خود را تفویض کنند.

وی ادامه داد:‌ در زمینه نظارت بر سه قوه این تفویض اختیار صورت گرفت و شیوه نظارت هم توسط آیین نامه ای که مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می کند و به تائید رهبری می رسد، می باشد.

عضو کانون مدافعان آزادی و حقوق بشر اضافه کرد: از این پس تنظیم ضوابط میان سه قوه و نظارت بر این ضوابط به مجمع تشخیص مصلحت نظام محول شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در خصوص امکان تبدیل شدن مجمع تشخیص مصلحت نظام به یک نهاد موازی و درگیری احتمالی با دولت و مجلس گفت:‌ حیطه این نظارت در خصوص قانونگذاری نیست، یعنی تصویب قوانین با رأی گیری اکثریت در مجلس و تایید شورای نگهبان صورت می گیرد،‌ در نتیجه این نظارت اگر در حیطه روش تصویب قانون صورت می گیرد، باید در این محدوده باشد که قانون اساسی در خصوص تدوین و تصویب قوانین صحیح اجرا شود، در غیر این صورت این مصوبه نمی تواند قانون اساسی را نقض کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شیرین عبادی: آیین نامه مجمع تشخیص قانونی است، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016