دوشنبه 18 مهر 1384

احسان نراقي: نبايد با تحركات انتحاري پا در ميدان هسته‌‏اي گذاشت، ايلنا

* دولت ايران بايد سرنوشت پرونده هسته‌‏اي را در دست خود نگه دارد

تهران- خبرگزاري كار ايران

احسان نراقي گفت: پي‌‏گيري پرونده هسته‌‏اي در كوچه و خيابان كار درستي نيست و بايد پشت درهاي بسته آن را دنبال كرد.
نراقي در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، گفت: همان طور كه "هاشمي‌‏رفسنجاني" و "محمد خاتمي" گفتند بايد در اين مورد درايت داشت و با متانت برخورد كرد.
نراقي با تأييد سياست‌‏هاي پي‌‏گيري شده در زمان خاتمي گفت: "حسن روحاني" عملكرد قابل قبولي داشت و بسيار درست با موضوع برخورد مي‌‏كرد.
وي ابراز عقيده كرد: عملكرد "علي لاريجاني" آشوب‌‏برانگيز است و بايد محتاط‌‏تر عمل كرد زيرا امروز دولت بايد سرنوشت پرونده را در دست خود نگه دارد و از ارجاع آن به شوراي‌‏امنيت سازمان ملل‌‏ متحد جلوگيري كند و اگر چنين كاري نكند حاكميت پاسخگوست نه شوراي حكام و سازمان ملل.
مشاور فرهنگي سابق يونسكو با بيان اينكه اگر پرونده ايران به شوراي‌‏امنيت ارجاع شود حقوق بشر در ايران تضييع مي‌‏شود، گفت: مردم ايران به اين دولت رأي داده‌‏اند و دولت بايد درمقابل فشارهايي كه به مردم وارد مي‌‏شود، پاسخگو باشد.
وي اضافه كرد: شفاف‌‏سازي و تنش‌‏ز‌‏دايي بايد همچنان ادامه يابد و براساس مصلحت مملكت عمل كرد.
وي با اشاره به موقعيت پرونده ايران در شوراي حكام افزود: نيروگاه‌‏هاي هسته‌‏اي و خطرات ناشي از آن تن مردم دنيا را به لرزه مي‌‏اندازد بنابراين نبايد با تحركات انتحاري پا در اين ميدان گذاشت بلكه متانت و عقلانيت تنها راه حل اين مسأله است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فعال مسايل حقوق بشر افزود : اگر فكر مي‌‏كنيم كه مصلحت ما ارجاع پرونده به شوراي امنيت است مسير فعلي مسير خوبي است اما بايد بدانيم اعتمادسازي مطمئن‌‏ترين راه است كه به حق خودمان دست پيدا كنيم.
وي تصريح كرد: ما در موقعيتي نيستيم كه خواهان دستيابي به سلاح هسته‌‏اي باشيم و تنها با مذاكره مي‌‏توانيم به دنيا ثابت كنيم كه نيازي به سلاح‌‏هاي اتمي نداريم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احسان نراقي: نبايد با تحركات انتحاري پا در ميدان هسته‌‏اي گذاشت، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016