دوشنبه 18 مهر 1384

ده نمکی: مبارزه با مفاسد اقتصادی از غنی سازی اورانیوم مهمتر است، مهر

* چرا وقتی مبارزه با فساد به آقازاده ها و مسئولان می رسد، "آبروی افراد" مهم می شود و اسم آنها فاش نمی شود؟


سردبیر نشریات "جبهه و شلمچه" با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:اخیرا ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر از بازگشت چندصد میلیارد تومان به بیت المال داده است، باید از آنها پرسید این پرونده ها چرا متهم نداشت و چرا متهمانش به مردم معرفی نشدند؟
مسعود ده نمکی ، فعال مطبوعاتی و سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی "مهر" در خصوص علت بر زمین ماندن " فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در مقابله با "فساد اقتصادی" گفت: مشکل این است که اصولا فرهنگ مبارزه با مفاسد اقتصادی در بین مسئولان ما جا نیافتاده است و گاهی یک تخم مرغ دزد یا اراذل و اوباش را در خیابان می چرخانند و هرشب هم در تلویزیون نشانشان می دهند؛ اما تا پای دانه درشت ها و آقازاده ها به میان می آید، بحث "آبروی افراد" به میان می آید و حتی بعضی از آنها که حکم محکومیت هم گرفته اند، اسم و رسمشان افشا نمی شود و مساله فراموش می شود.

سردبیر نشریات "جبهه و شلمچه" اضافه کرد: اخیرا ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر از بازگشت چند صد میلیارد تومان به بیت المال داد، باید از آنها پرسید این پرونده ها چرا متهم نداشت و چرا متهمانش به مردم معرفی نشدند؟

این فعال سیاسی مدعی شد: معتقدم چون در بحث مفاسد اقتصادی پای اکثر وابستگان به دو جناح "گیر" است و آنها در مظان اتهام هستند،عملا به گونه ای عمل می شود که فرمان هشت ماده ای فراموش شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ده نمکی توضیح داد: جناحهای سیاسی ، همیشه حرفهای رهبری را در فضای رقابت و جدل های سیاسی مصادره به مطلوب می کنند و مثل چماق بر سر هم می کوبند، اما در خصوص سخنان ایشان در مورد مبارزه با مفاسد و از جمله همین فرمان هشت ماده ای ، توافق کرده اند که هیچ یک وارد این بحث نشوند و حتی خبرنگاران و رسانه هایی را که به این بحث وارد شوند و از مسئولین پیگیری بطلند را ، "تندرو" و " افراطی" و ...می نامند و منزوی می کنند.

ده نمکی در پایان تصریح کرد: اهمیت عدالت و مبارزه با مفاسد ، از غنی سازی اورانیوم هم بیشتر است و باید این اهمیت را برای مردم گوشزد و تبیین کرد، اگر ما حاضر بودیم برای پیگیری عدالت ، مثل مساله هسته ای، راهپیمایی راه بیانداریم و فشار رسانه ای ایجاد کنیم، مسئولین مجبور به پاسخگویی و اصلاح خودشان می شدند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ده نمکی: مبارزه با مفاسد اقتصادی از غنی سازی اورانیوم مهمتر است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016