یکشنبه 24 مهر 1384

وزيرکشور: چون مي‌‏دانستم كه پرداختن به اين بحث‌‏ها (قتل های زنجيره ای) هدر رفتن فرصت‌‏هاي ملي است؛ به اين موضوع نپرداخته‌‏ام، ايلنا

عوامل بمب‌‏گذاري اهواز هر چه سريع تر بايد شناسايي شوند

اروميه- خبرگزاري كار ايران

وزير كشور بر شناسايي هر چه سريع‌‏تر عوامل بمب‌‏گذاري روز شنبه اهواز تاكيد و تصريح كرد: من به نوبه خود از اين انفجارات اظهار تاسف مي‌‏كنم و بايد عوامل آن را تعقيب كنم.

به گزارش "ايلنا"، مصطفي پورمحمدي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا"، در اروميه اظهار داشت: معمولا اين گونه بمب‌‏گذاري و ناامني‌‏ها از آن طرف مرزها هدايت مي‌‏شوند كه در انفجارات قبلي اهواز نيز مشخص شد كه همه محموله‌‏هاي بمب از عراق وارد شده بودند.
وي ادامه داد: احساس مي‌‏كنم كليه مجموعه عوامل امنيتي كشور بايد تلاش كنند كه از اين پس ديگر اجازه ندهيم اين گونه حوادث تكرار شوند و بايد با ارايه راهكارهايي ضريب امنيتي را در كشور افزايش دهيم.
پورمحمدي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار "ايلنا" درباره ناآرامي‌‏هاي چندي پيش مناطق كردنشين ايران، توضيح داد: گزارش اين حوادث به مجلس ارايه شده است، با اين توضيح كه ما انتقاد داريم يك سري مسائل و ناامني‌‏ها وارداتي هستند كه آنها را بايد كنترل و مراقبت نماييم.
وي تصريح كرد: بدين منظور يكسري دقت‌‏ها و ظرفيت‌‏هاي مديريتي و امنيتي نياز است كه اگر بي‌‏توجهي شود به يك بحران و فاجعه تبديل خواهد شد.
پورمحمدي در ادامه با بيان اينكه مديران كشور توجه لازم را به بحث‌‏هاي امنيتي دارند، اظهار اميدواري كرد كه از اين پس با تدبير بيشتر مديران،چنين مسائلي در كشور رخ ندهد.
وزير كشور سپس در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي درباره نگاه امنيتي وي به مديريت پرسيده بود، گفت: من بارها گفته‌‏ام كه داراي يك تئوري امنيتي هستم ولي هيچ وقت براي برقراري يك امنيت فراگير، از ابزار مديريتي استفاده خواهم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پورمحمدي همچنين در رابطه با پرونده قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي توضيح داد: پديده قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي يك حادثه شوم، وحشتناك و جنايتكارانه در كشور بود اما مسوولين بايد با هوشمندي با آن برخورد مي‌‏كردند و اجازه نمي‌‏دادند كه فرصت‌‏هاي كشور از دست برود.
وي تصريح كرد: ما بايد با برخورد قاطع اجازه نمي‌‏داديم كه اين حوادث تكرار شود تا اين همه وقت مفيد مملكت را خرج اين موضوع نماييم.
وزير كشور افزود: چون مي‌‏دانستم كه پرداختن به اين بحث‌‏ها يك نوع هدر رفتن فرصت‌‏هاي ملي است و وسيله‌‏اي است براي كشمكش‌‏ها و منازعات سياسي بي‌‏فرجام، لذا تاكنون به اين موضوع نپرداخته‌‏ام.

Copyright: gooya.com 2016