دوشنبه 25 مهر 1384

اعتراض سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی به اخراج ۱۵ نفر از کارگران شرکت واحد و حمایت تشکل کارگران ایران خودرو از آن ها، راديو فردا

سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه امروز رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی را فرا خواند که از امروز دوشنبه از گرفتن بلیت از مسافران خودداری کند. این اقدام که بنا بر متن ای ن فراخوان در اعتراض به بی توجهی مسولان به خواستهای کارگران شرکت واحد صورت می گیرد مورد حمایت کارگران ایران خودرو قرار گرفت. در اطلاعیه کارگران شرکت ایران خودرو آمده است 15 نفر از کارگران شرکت واحد به جرم تشکیل سندیکا اخراج شده اند. تشکیل سندیکا که نه تنها در جهان جرم نیست بلکه جزو حقوق مسلم کارگران است. در این بیانیه همچنین آمده است آزادی تشکیل تشکل های کارگری مستقل از دخالت دولت حق مسلم ما کارگران است و هیچکس حق ندارد از تشکل های کارگری جلوگیری کند و یا کارگران را وادار به عضویت در تشکلی کند که برخلاف میل آنان تشکیل شده است.
بهمن باستانی (rm) صدا | (wma) صدا [ 2:41 mins ]


بهمن باستانی (رادیو فردا): اعتراض های کارگران شرکت واحد از پنج ماه پیش که فعالیت های این کارگران می رفت برای تشکیل سندیکای مستقل کارگری به نتیجه برسد تا امروز به طور فزاینده ای ادامه داشت واگرچه شماری از آنها احضار، بازداشت و سپس آزاد و از کار اخراج شده اند، با تصمیم سندیکایی آنها توانسته اند اعتراض های خود را تقریبا یکپارچه ادامه دهند.
نمونه این اقدامات حرکت اتوبوس های شرکت واحد تهران در روز چهارشنبه 16 شهریور با چراغ روشن در طول روز بود. برای امروز هم سندیکای شرکت واحد امروز اعلام کرده است که برای نشان دادن اعتراض به بی توجهی مسئولان به خواستهایشان از دریافت بلیت از مسافران خودداری خواهند کرد.

دیروز از کارگران شرکت ایران خودرو اطلاعیه ای در سایت های خبری اینترنتی منتشر شد که در آن از این اقدام راننده های شرکت واحد اعلام حمایت شده است. در این اطلاعیه از جمله آمده است با آگاه کردن دوستان و آشنایان خود بخصوص فرزندان خود که احتمالا روز دوشنبه سوار اتوبوس های بدون بلیت خواهند شد در روشن کردن خواستهای کارگران شرکت واحد آنها را تنها نگذارید. به فرزندان خود بگویید که کارگران شرکت واحد خواهان بازگشت 15 نفر از همکاران خود هستند که به جرم دفاع از خواستهای کارگران اخراج شده اند. به آنها بگویید که 15 نفر از کارگران شرکت واحد به جرم تشکیل سندیکا اخراج شده اند. تشکیل سندیکا که نه تنها در جهان جرم نیست بلکه جزو حقوق مسلم کارگران است که سازمان جهانی کار آنرا به رسمیت شناخته و ایران نیز عضو همین سازمان جهانی کار است. به تمام دوستان و فرزندان خود بگویید که در ایران تشکیل هرگونه تشکل جرم محسوب می شود و اگر کسانی مبادرت به هرگونه تشکل در ایران کنند سرنوشت کارگران شرکت واحد در انتظار آنها خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بیانیه حمایتی کارگران شرکت ایران خودرو از فراخوان کارگران شرکت واحد برای حرکت اعتراضی امروز دوشنبه 25 مهرماه همچنین آمده است آزادی تشکیل تشکل های کارگری مستقل از دخالت دولت حق مسلم ما کارگران است و هیچکس حق ندارد از تشکل های کارگری جلوگیری کند و یا کارگران را وادار به عضویت در تشکلی کند که برخلاف میل آنان تشکیل شده است.

Copyright: gooya.com 2016