پنجشنبه 28 مهر 1384

رايس: ايران به جنگجويان در عراق اجازه عبور مي‌دهد، ايرنا

نيويورك، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۲۸‬
خارجي. سياسي. آمريكا. ايران. عراق.

وزير خارجه آمريكا روز چهارشنبه ايران و سوريه را متهم كرد كه به "جنگجويان" براي ملحق شدن به "نيروهاي شورشي" در داخل عراق اجازه عبور مي‌دهند.

"كاندوليزا رايس" كه در كميته روابط خارجي مجلس‌سناي آمريكا به سووالات سناتورها در ارتباط با سياست خارجي دولت بوش به‌ويژه درباره عراق پاسخ مي‌داد گفت: "سوريه و ايران بايد تصميم بگيرند كه آيا در طرف آرمان‌هاي جنگ هستند يا در طرف آرمان‌هاي صلح."
رايس ادعا كرد: "سوريه و ايران اجازه مي‌دهند كه جنگجويان و كمك هاي نظامي به شورشيان در داخل عراق رسانده شود."
وي افزود: "درارتباط با سوريه، نگران نفوذ ازمرزها (با عراق)، شبكه‌هاي كنترل نشده مسافرتي و عبور و مرور مردان جوان مشكوك در فرودگاه بين‌المللي دمشق هستيم!".

وي توضيح بيشتر در اين زمينه نداد.

سناتور جمهوريخواه "ريچارد لوگار" رييس كميته روابط خارجي نيز در سخنان خود مدعي شد: "تعدادي از همسايگان عراق، به ويژه ايران و سوريه در جهت منافع خود در امور داخلي عراق دخالت مي‌كنند."
وزير خارجه آمريكا گفت: راهبرد آمريكا براي عراق از مرحله موقت به مرحله آمادگي براي استقرار يك دولت و حكومت ثابت عراقي درحال انتقال است.

وي گفت: "راهبرد ما در عراق، پاكسازي، محافظت و بازسازي" منطقه به منطقه در آن كشور مي‌باشد.

رايس در اين زمينه گفت: دولت بوش از ماه آينده شيوه به كار گرفته شده در افغانستان را براي بازسازي و برقراري ثبات در عراق به كار خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: در چارچوب اين برنامه، گروه‌هاي ديپلماتيك و نظامي و گروه‌هاي مختلف براي بازسازي استان‌هاي عراق در كنار ماموران و نيروهاي نظامي اين كشور فعال خواهند شد تا به استانداري‌ها در امر آموزش نيروهاي انتظامي، راه‌اندازي دادگاه‌ها و ارايه خدمات، كمك كنند.

وزير خارجه آمريكا نتيجه همه‌پرسي قانون اساسي عراق را "يك پيروزي چشمگير" خواند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رايس: ايران به جنگجويان در عراق اجازه عبور مي‌دهد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016