شنبه 30 مهر 1384

تجمع گروهی از دانشجويان در مقابل نيروگاه اتمي بوشهر عليه آمريکا و در دفاع از فناوری هسته ای، ايرنا

بوشهر، ايرنا ‪۸۴/۰۷/۳۰‬
داخلي. سياسي. انرژي‌هسته‌اي. دانشجو.

صدها دانشجوي دختر و پسر استان بوشهر روز شنبه با تجمع در برابر نيروگاه اتمي بوشهر، نسبت به سياست‌هاي آمريكا و هم پيمانانش در مقابل فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز جمهوري اسلامي ايران اعتراض كردند.


بيش‌ از دو هزار دانشجو و اساتيد دانشگاههاي استان بوشهر در حالي كه كفن پوش بودند با سر دادن شعارهايي در محكوميت سياست‌هاي خصمانه آمريكا و انگليس ، برخورداري از فناوري انرژي هسته‌اي را حق مسلم مردم ايران اسلامي دانستند.

"آمريكا، آمريكا ، حافظ ايران خداست ، انرژي هسته‌اي ، حق مسلم ماست "، "حرف زور هرچه كه باشد نمي‌ره توي كتم، من دفاع مي‌كنم از آب و گل مملكتم"، " تبعيض هسته‌اي محكوم است "، "ايراني مي‌ميرد ، ذلت نمي‌پذيرد"، "ما دانشجويان دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌دانيم" و استقلال آزادي ، باور ملت ماست از جمله شعارهاي تجمع‌كنندگان در مقابل نيروگاه اتمي بوشهر بود.

رييس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر به نمايندگي از روساي مراكز آموزش عالي استان در اين اجتماع گفت : انرژي هسته‌اي يك تكنولوژي است و بدليل كاربردهاي متعدد آن در پزشكي از جمله اقدامات تشخيصي، دستيابي به آن حق مسلم هر ملتي است.

دكتر "محمد اميري" افزود : مسوولان جمهوري اسلامي مواضع رسمي خود را در صلح آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي و همسو بودن با قوانين بين‌المللي بارها اعلام كرده‌اند.

وي اظهار داشت : هراقدامي كه مانع از دستيابي جامعه دانشگاهي ايران به تكنولوژي هسته‌اي شود ، محكوم است و در پيگيري اين عزم جدي تا آخرين قطره خون خود ايستادگي خواهيم كرد.

اميري گفت : دانشجويان و اساتيد مراكز آموزش عالي‌ استان بوشهر همگام با ديگر آحاد ملت ايران اسلامي علاوه برياري دولت براي تحقق اين مطالبه جدي، در مقابل استكبار نيز عقب نشيني نخواهند كرد.

معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بوشهر نيز در اين تجمع اعتراض آميز گفت : امروز آنچه مايه پويايي ، پيشرفت ، ترقي و توسعه كشورها مي‌شود علم است و با توجه به اينكه انرژي هسته‌اي نيز بعنوان يك علم شناخته شده است حق همه ملت ‌ها در بهره‌گيري از اين فناوري است.

" فلكناز آتشي"افزود : با توجه به اينكه كشورهاي متجاوز استفاده از انرژي هسته‌اي را حتي براي روستاهاي خود لازم مي‌دانند ، برخوردهاي دوگانه با ملت ها، تبيعض آشكار است كه وجدان هر انسان بيداري را آزار مي‌دهد.

وي يادآور شد : ما به عنوان مجموعه آموزش عالي استان بوشهر از دولت مي -خواهيم كه از حق مسلم مردم و نظام اسلامي ايران دفاع كند .

مسوول ناحيه بسيج دانشجويي استان بوشهر نيز هدف ازاين تجمع اعتراض آميز را بيان انزجار و خشم دانشجويان و استادان مراكز آموزش عالي استان بوشهر از موضع‌گيري خصمانه و قطعنامه استكبار جهاني و برخي از كشورهاي اروپايي در مقابل فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران اسلامي دانست.

"علي كمال شنبدي"افزود : مفاد قعطنامه اخير شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حق مسلم ملت ايران در داشتن چرخه كامل انرژي هسته‌اي صلح آميز را ناديده گرفته است.

وي اظهارداشت : برهمين اساس تجمع دانشجويان و استادان دانشگاهها و مراكز آموزش عالي‌ استان بوشهر به دنيا نشان خواهد داد كه عزم و خواست ملت ايران خلل ناپذير است و با شناخت حقوق خود بر تحقق آن اصرار مي‌ورزند.

كمال شنبدي يادآور شد : كينه ورزي آمريكا و اروپاييان درخصوص پرونده هسته‌اي ايران و مخالفت با حق مسلم ايران در دست يافتن به انرژي صلح آميز هسته‌اي در راستاي ‪ ۲۷‬سال تهديد ، ترور و خصومت عليه مردم ايران است.

اين مقام مسوول تصريح كرد : بيش از دو سال مذاكره و نشان دادن نهايت حسن نيت از طرف ايران و پايبندي به تمام تعهدات بين‌المللي كه حتي كشورهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي به آن پايبند نيستند ، نشان از احترام عميق دولت و ملت ايران به دغدغه‌هاي احتمالي اذهان منصف دنياست.

مسوول ناحيه بسيج دانشجويي استان بوشهر گفت: با اين وجود كشورهاي اروپايي و آمريكا درقطعنامه اخير شوراي حكام در عمل نشان دادند كه پايبند به تعهدات خود نيستند و بر همين اساس بهانه جويي‌هاي واهي آنان هيچ مبناي حقوقي ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دانشجويان معترض در پايان با صدور بيانيه‌اي با حمايت قاطع از دولت در راستاي برخورداري ايران اسلامي از فناوري هسته‌اي سياست‌هاي خصمانه آمريكا و كشورهاي اروپايي را محكوم كردند.

در بخشي از اين بيانيه رفتارهاي دوگانه اروپا و آمريكا در خصوص مسايل هسته‌اي محروم كردن ملت ايران از توسعه و پيشرفت اقتصادي و علمي و ايجاد تبعيض هسته‌اي براي در انحصار ماندن اين فناوري در اختيار خود عنوان شده‌ است.

اين بيانيه افزود : ملت ايران راه استقلال ، آزادي و عزتمندي خود را باز يافته و اين راه بازگشت پذيرنيست و تصرف كرسي‌هاي علمي حساس و پيچپده از قبيل دستيابي به سلول‌هاي بنيادين و غني‌سازي چرخه سوخت هسته‌اي آغاز اين راه ‌است.

در اين بيانيه با اشاره به محكوم كردن رفتار تبعيض آميز شوراي حكام تصريح شده است : كشورهاي اروپايي و آمريكا بدانند كه با عناد ورزي فقط تنفر ملت ايران و به ويژه جامعه دانشگاهي را نسبت به خود افزايش مي‌دهند.

در پايان اين بيانيه آمده ‌است : ما دانشجويان و استادان دانشگاههاي استان بوشهر اعلام مي‌كنيم دراختيار داشتن فناوري هسته‌اي خواست همگاني و ملي مردم ايران است و ما همسو با آحاد ملت بر اين حق اصرار داريم و پشت سر رهبر انقلاب و دولت از دستاوردهاي فرزندان خود دفاع خواهيم كرد.

Copyright: gooya.com 2016