پنجشنبه 5 آبان 1384

سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا، سخنان رئیس جمهوری اسلامی را «تهوع‌آور» توصیف کرد، راديو فردا

سخنگوی کاخ سفید گفت سخنان محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهوری اسلامی، در باره محو اسرائیل، واقعی بودن نگرانی آمریکا نسبت به برنامه هسته ای ایران را نشان می دهد. رئیس جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه در کنفرانسی در باره صهیونیسم در تهران خواهان نابودی اسرائیل شد و کشورهای عربی را که اسرائیل را به رسمیت بشناسند تهدید کرد که با «قهر امت اسلام» روبرو خواهند شد. وزیر امورخارجه فرانسه گفت سفیر ایران را برای ادای توضیحات فرا می خواند. وزیر امورخارجه اسپانیا مراتب اعتراض دولت خود را به سفیر ایران ابلاغ کرد. سخنگوی وزارت امورخارجه بریتانیا سخنان احمدی نژاد را تهوع آور خواند و وزیر امورخارجه کانادا گفت در مقابل این سخنان یهودستیز نمی توان بی تفاوت بود. وزیر امور خارجه اسرائیل اخراج ایران از سازمان ملل را خواستار شد.

برای شنيدن گزارش اينجا را کليک کنيد.

ژان خاکزاد (رادیوفردا): سخنان دیروز محمود احمدی‌نژاد، که با استناد به سخنان آیت‌الله روح الله خمینی، خواستار محو اسرائیل از صفحه روزگار شد، با واکنش تند کشورهای جهان روبرو شد. محمود احمدی‌نژاد در این سخنان کشورهائی را که اسرائیل را به رسمیت بشناسند تهدید کرد که به گفته او «با آتش قهر امت اسلام» خواهند سوخت. انتشار این سخنان در رسانه‌های گروهی جهان، واکنش کشورهای مختلف غرب را یکی بعد از دیگری به دنبال آورد.

فیلیپ دوست‌بلازی، وزیر امورخارجه فرانسه، به شدت گفته‌های رئیس جمهوری اسلامی را محکوم کرد و با انتشار بیانیه‌ای خبر از فراخواندن سفیر جمهوری اسلامی در پاریس به وزارت امورخارجه فرانسه داد. میگل‌آنگل موراتینوس، وزیر امورخارجه اسپانیا نیز با رد سخنان محمود احمدی‌نژاد، سفیر ایران در مادرید را به وزارت امورخارجه این کشور احضار کرد تا مراتب اعتراض دولت اسپانیا را به او ابلاغ کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا، سخنان رئیس جمهوری اسلامی را نگران‌کننده و حتی «تهوع‌آور» توصیف کرد. پی‌یر پتی‌گرو، وزیر امورخارجه کانادا گفت نمی‌توان در مقابل بیانی سخنانی اینگونه کینه‌توزانه و یهودستیز بی‌تفاوت بود.

اسکات مکللن، سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا سخنان رئیس جمهوری اسلامی را بسیار جدی تلقی می‌کند و نشان از واقعی بودن نگرانی آمریکا از برنامه‌های هسته‌ای ایران دارد. سیلوان شالوم، وزیر امورخارجه اسرائیل، سخنان محمود احمدی‌نژاد را نشان از خطر فوری و آشکار جمهوری اسلامی در منطقه دانست. شیمون پرز، معاون نخست وزیر اسرائیل، خواستار اخراج ایران از سازمان ملل شد. به گفته او غیرقابل پذیرش است که رئیس جمهوری کشوری که عضو سازمان ملل است قتل عام مردم کشوری را خواستار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016