شنبه 7 آبان 1384

گزارشي از روند پرونده هسته‌‏اي ايران به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مجمع تشخيص مصلحت نظام امروز تشكيل جلسه داد.
به گزارش "ايلنا"،‌ ‏در اين جلسه، قبل از ادامه تدوين و تصويب سياست‌‏هاي كلي نظام در خصوص وحدت و همبستگي ملي، موضوع اختلافي ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان در مورد لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون چارچوب سازمان بهداشت جهاني براي كنترل دخانيات در دستور كار قرار گرفت و حل اختلاف شد.
در اين جلسه كه براي بررسي اين موضوع علاوه بر فقهاي شوراي نگهبان، وزراي امور خارجه، بهداشت, درمان و آموزش پزشكي, مدير عامل شركت دخانيات ايران, روساي كميسيون‌‏هاي بهداشت و درمان و صنايع معادن مجلس شوراي اسلامي و دبير كل جمعيت مبارزه با دخيات حضور داشتند، ابتدا گزارش كميسيون حقوقي و قضايي مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد اين لايحه اختلافي قرائت شد و پس از استماع دلايل شوراي نگهبان براي رد اين لايحه و استدلالات و دلايل مجلس شوراي اسلامي و دولت براي دفاع از آن، اعضاي مجمع نيز ديدگاه‌‏ها و نظرات موافق و مخالف خود را اعلام كردند و پس از راي‌‏گيري مصوبه مجلس شوراي اسلامي براي الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون چارچوب سازمان بهداشت جهاني براي كنترل دخانيات، تأييد و مورد تصويب قرار گرفت.
در ادامه جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، بررسي و تدوين سياست‌‏هاي كلي نظام در مورد وحدت و همبستگي ملي پيگيري شد و علاوه بر دو بند مصوب قبلي يك بند ديگر از اين سياست ها به شرح ذيل به تصويب رسيد.
برجسته نمودن نقاط عطف و پيوندهاي تاريخي خاطرات و حافظه‌‏هاي جمعي موثر در وحدت ملي، حماسه‌‏هاي ملي و ديني با تأكيد بر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به ويژه در متون آموزشي رسانه‌‏هاي عمومي برنامه‌‏ها و فعاليت‌‏هاي هنري.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين جلسه اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام از حضور پر شور و حماسي مردم سراسر كشور در روز جهاني قدس براي حمايت از مظلومان فلسطيني تشكر و تقدير و جنايات تجاوزگران و جاه‌‏طلبانه رژيم اشغالگر قدس در سرزمين هاي اشغالي را محكوم كردند و
همچنين در اين جلسه آقايان منوچهر متكي و علي لاريجاني گزارشي از سير پرونده هسته‌‏اي و غوغاهاي جديد عليه ايران را ارايه كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشي از روند پرونده هسته‌‏اي ايران به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016