دوشنبه 9 آبان 1384

كولايي در جمع دانشجويان: اصـلاحـات بايـد اصـلاح شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


دكتر «الهه كولايي» در جمع دانشجويان گفت: بايد در اصلاحات اصلاحات صورت گيرد، اصلاحات مستمر و نه تقليل دادن اين اصلاحات صرفا به يك مقوله‌ي سياسي، بايد به عنوان يك رويكرد دايمي به اصلاحات توجه داشته باشيم.


به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، وي كه در مراسم افطاري به ميزباني انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده‌ي ادبيات دانشگاه تهران در باشگاه دانشجويان اين دانشگاه سخن مي‌گفت، اظهار داشت: انشاءالله بتوانيم از فرصت‌هايي كه پيش‌رو داريم براي ارزيابي و بازنگري و تميز خوب و بد و براي اين كه يكسره همه چيز را سياه يا سفيد نبينيم استفاده كنيم. اميدوارم بتوانيم از فرصت‌هاي پيش رو براي پاسخگويي به اين سوال كه چرا ما شاهد تكرار و نوعي دور - البته نه بازگشت به صفر - در تاريخ ايران هستيم.


معاون دبيركل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، دانشجويان را مخاطب قرار داد و گفت: به عنوان كسي كه در عرصه‌ي عمل اجتماعي و در جريان فعاليت‌هاي سياسي در جامعه حداقل مي‌توانم بگويم انباشت تجربه‌ي چندساله‌ي بيش از شما دارم مي‌خواهم از اين فرصت استفاده كنم.


كولايي گفت: ما به ملتي تعلق داريم كه همواره تلاش‌ها و رفتارهايش تاثيرات گسترده‌اي را نه در يك سطح محدود ملي بلكه در سطح بسيار وسيع به اشكال گوناگون در طول قرون متمادي داشته است و حداقل در يكصد سال اخير تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و فداكاري‌هاي بسيار در كشور ما صورت گرفته است.


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ششم با بيان اين كه «تلاش‌ها و زحمت‌ها حاصل قابل قبولي نخواهد داد جز با بازگشت به خود» افزود: بازگشت به خود مي‌تواند در جامعه تعاريف گوناگوني در سطوح مختلف فردي و جمعي پيدا كند، به هر حال دانشجويان و دانشگاهيان همچنان كانون آمال و اميدهاي مردم هستند و اميدوارم كه با نقد خود و نقد گذشته و ارزيابي همه جانبه از همه‌ي عوامل موثر در هر آن چه كه با آن روبرو هستيم و پشت سر گذاشتيم با يك نگاه صادقانه و البته عميق و آگاهانه بتوانيم اين تحليل را براي بهره‌مندي در اصلاح رفتارها به كار بريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كولايي با بيان اين كه «تنها سياست يكي از وجوه زندگي انسان و حيات اجتماعي اوست» گفت: گرچه سياست در همه‌ي جوامع در حال توسعه عنصري بسيار اثرگذار و تعيين كننده است و مولفه‌ها و عناصر ديگر را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد اما اين بدان معنا نيست كه همه چيز را به سطح سياسي تقليل دهيم.


اين استاد دانشگاه تهران تاكيد كرد: بدون شك براي ما تحقق اهدافي كه با آن و براي آن زندگي كرديم و به خاطرش از بسياري از خواسته‌هاي خود دست كشيديم به ما الزام مي‌كند كه خواسته‌ي خود را با توانستن همراه كنيم و توانستن را با انباشتن و ظرفيت ساختن و با ايجاد توانايي‌هاي گوناگون براي تحقق خواسته‌هايي كه از آن صحبت مي‌كنيم كه بدون ترديد يك وجهش سياسي است؛ وجوه اقتصادي، اجتماعي، تربيتي و شخصيتي آن غيرقابل انكار است.


كولايي گفت: اميدوارم كه همه‌ي ما اين توفيق را داشته باشم كه از تجربه‌هاي خود و ديگران استفاده كنيم تا بتوانيم به بخشي از خواسته‌هايي كه همواره از آن صحبت كرديم و تحقق حقوق مردم و ايجاد شرايط مناسب براي تامين كرامت انسان‌ها و ايجاد شايط مناسب براي رعايت حقوق انسان‌ها سهم خود را ادا كنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كولايي در جمع دانشجويان: اصـلاحـات بايـد اصـلاح شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016