شنبه 14 آبان 1384

فريد مدرسي، عضو دفتر تحكيم وحدت: آزادي دانشجويان زنداني خواسته‌ي حداقلي ماست، ايسنا

ـ عملي شدن «آزادي دانشجويان» روح تازه‌اي به دانشگاه مي‌بخشد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عضو دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) اظهار داشت: اين خواسته‌ي حداقلي است كه دانشجويان زنداني سياسي آزاد شوند؛ معتقديم قوه‌ي قضاييه بايد به سمتي برود كه تمام كساني كه به نظر ما به اتهامات عقيدتي و سياسي زنداني هستند آزاد شوند.

«فريد مدرسي» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا درباره‌ي قرار آزادي دانشجويان زنداني كه به دنبال دستور رييس قوه‌ي قضاييه در حال طي مراحل است، گفت: ما به عنوان يك تشكل دانشجويي از كليت اين مساله از سوي هر مقام مسوول حمايت مي‌كنيم، ولي با توجه به مواضعي كه قبلا اعلام شده بود، نسبت به اين قضيه زياد اميدوار نيستيم و فكر مي‌كنيم در عملي شدن اينها موانعي وجود دارد.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: فكر مي‌كنيم حداقل اعلام اين موضع از سوي آقاي هاشمي شاهرودي مثبت است اما اميدواريم اگر عملي نشد پاسخگو باشند.

مدرسي گفت: كليت بحث آزادي دانشجويان زنداني به صورت رسانه‌يي و بخشنامه‌يي باعث فعاليت سياسي بيشتر دانشجو نمي‌شود بلكه عملي شدن و محسوس بودن آنها از نظر سياسي روح تازه‌اي به دانشگاه مي‌بخشد. تمام شخصيت‌ها در بيان نظرات خود گفته‌اند كه دانشجوها بايد آزادانه فعاليت سياسي كنند اما زماني اين رخوت و انفعال مي‌تواند در دانشگاه به پويايي تبديل شود كه اين نظرات براي دانشجويان محسوس و ملموس شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه افزود: عملي شدن فضاي باز سياسي در دانشگاه‌ها مطمئنا تنها متاثر از عدم برخورد با فعالان دانشجويي نيست. مثلا بايد از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و وزارت علوم، فضايي ايجاد شود كه هركس با هر تفكري بر مبناي مرامنامه و اساسنامه‌ي مشخص فعاليت خود را انجام دهد. اين كار هم باعث مي‌شود هرج و مرج فكري داخل تشكل‌ها صورت نگيرد و هم اين‌كه مشي و روش فعاليت هر تشكلي مشخص‌تر شود اما در غير اين صورت با بسته بودن فضا، كسي كه نمي‌تواند بر طبق تفكر خود تشكل مستقلي ايجاد كند، وارد تشكل‌هاي ديگر مي‌شود و اين امر به نوعي منجر به هرج و مرج تشكيلاتي خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016