سه شنبه 17 آبان 1384

بهزاد نبوي در اهواز مورد ضرب و شتم قرار گرفت، فيلم و عكس مضروب‌كنندگان موجود است، ايسنا

نبوي: ادامه فعاليت در چارچوب نظام، اصل اساسي حركت اصلاحات است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

تشكل‌هاي اصلاح‌طلب استان خوزستان شب گذشته در مهمانسراي دانشگاه شهيد چمران اهواز ميزبان بهزاد نبوي بودند اما وي پس از سخنراني و خروج از محل سخنراني مورد ضرب و شتم چند نفر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه‌ي خوزستان، در اين جلسه بهزاد نبوي با اشاره به ادامه حركت اصلاحات، اعتقاد به نظام و ادامه فعاليت در چارچوب نظام را اصل اساسي حركت اصلاحات دانست و گفت: « آينده متعلق به اصلاحات است به شرطي كه اصلاح‌طلبان تشكيلات و جلسات خود را پيگيري كنند و ادامه دهند.»

وي برنامه‌هاي حضور در انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس در اهواز و انتخابات خبرگان را از برنامه‌هاي كوتاه‌مدت اصلاح‌طلبان عنوان كرد.

نبوي حضور نداشتن سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران در جبهه دمكراسي‌خواهي را يكي از امتيازات اصلاح‌طلبان دانست و يادآور شد: «در جمع اصلاح‌طلبان هر تشكل مي‌تواند بر اساس تصميم به حضور يا عدم حضور در يك جمع و يا يك جبهه بگيرد.»

نبوي با اشاره به برخي تحركات در استان خوزستان، گفت: «معتقديم كه دموكراسي تامين‌كننده تمام مطالبات اقوام ايراني است و با اعتقاد به تنوع قومي ايران معتقديم در يك بستر دموكراتيك مي‌توان به مطالبات قومي پاسخ داد.»

دكتر «مهدي قميشي» معاون رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز در اين باره به خبرنگار سياسي ايسنا گفت: علي‌رغم ملاحظاتي كه در شهر اهواز رعايت كرديم تا تشنجات قبلي تكرار نشود، اين جلسه به صورت خصوصي در مهمان‌سراي دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار و در آن درباره‌ي مسائل دوم خرداد بحث و بررسي شد. اما عده‌اي متاسفانه حساسيت منطقه را درك نمي‌كنند و هيچ ملاحظه‌اي ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: علي‌رغم ملاحظات انجام‌شده تعدادي موتورسوار مجهز به گاز اشك‌آور آقاي نبوي را پس از خروج از مهمان‌سرا مورد محاصره قرار دادند. محاصره از در مهمان‌سرا آغاز شد، البته نيروي انتظامي موفق شد ايشان را تحت‌الحفظ تا فرودگاه همراهي كند. اما پس از رسيدن به فرودگاه، هنگام پياده شدن مورد هجوم چند نفر از آنها قرار گرفتند و همراهان ايشان نيز ضرب و شتم شدند كه خوشبختانه جراحت عمده‌اي ايجاد نشد.

قميشي در ادامه با تأكيد بر اين‌كه «مسؤولان بايد در اين باره پاسخگو باشند» افزود: اين افراد همواره معترض بوده‌اند و الان هم همچنان همان عده هستند. در حال حاضر فيلم و عكس‌هايي از آنها وجود دارد، اما گويي كسي نمي‌تواند با آنها مقابله كند و آنها همچنان به اعمال خود ادامه مي‌دهند.

در همين ارتباط «ايمان صلواتي‌نژاد» دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز با اعلام اين خبر به خبرنگار ايسنا گفت: بهزاد نبوي دوشنبه‌شب به دعوت سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي اهواز در بين جمعي از اصلاح‌طلبان و فعالان سياسي و انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در مهمانسراي دانشگاه شهيد چمران اهواز حضور يافته بود و پس از خروج از اين جلسه پيش از پرواز به تهران از سوي برخي افراد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

Copyright: gooya.com 2016