شنبه 21 آبان 1384

محمدعلي ابطحي: اكثر رسانه‌‏هاي داخلي و رسانه ملي به جاي نقد به مداحي رييس‌‏جمهور مي‌‏پردازند، ايلنا

نقد برنامه‌‏هاي رييس‌‏جمهور وظيفه‌‏اي ملي‌ است

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: در دوران چند ماهه‌‏اي كه از عمر دولت جديد مي‌‏گذرد اكثر رسانه‌‏هاي داخلي و رسانه ملي به جاي نقد به مداحي رييس‌‏جمهور پرداخته‌‏اند و ما شاهد هيچ توهيني در ميان مسوولان، نمايندگان مجلس, رسانه‌‏ها و احزاب به ايشان نبوده‌‏ايم بنابراين حرف‌‏هاي اخير رييس‌‏جمهور جاي تعجب دارد.

محمدعلي ابطحي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه توهين با نقد كاملا متفاوت است گفت: توهين به روساي قوا طبق قانون جرم است اما نقد برنامه‌‏هاي رييس‌‏جمهور وظيفه‌‏اي ملي‌ است و موجب رشد و شكوفايي كشور مي‌‏شود.
ابطحي با بيان اينكه روحيات روساي جمهور با يكديگر متفاوت است، اظهار داشت: خاتمي با شعار "زنده باد مخالف من" حضور خود را در عرصه اعلام كرد و در همه مراحل به شعار خود پايبند بود لذا ما شاهد آماج دروغ، تهمت و اتهام به ايشان در رسانه‌‏ها و حتي در ديدگاه‌‏هاي رسمي برخي مديران كشور بوديم، به گونه‌‏اي كه رييس‌‏جمهور فعلي در مساله ترافيك تهران وقتي مورد اعتراض رييس‌‏جمهور قرار گرفت، به شدت عليه رييس‌‏جمهور صحبت كرد كه ادامه اين اتهامات و تهمت‌‏ها را الان در اظهارات بسياري از مديران جديد كشور مي‌‏بينيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تاكيد كرد: اگر تعبير سخنان رييس‌‏جمهور بسته شدن فضاي نقد در جامعه توسط رسانه‌‏هاي رسمي كشور باشد، فضا براي رسانه‌‏هاي خارجي و ترويج شايعه باز مي‌‏شود كه اين مساله بيشتر از هر كس به دولت آسيب مي‌‏زند.
ابطحي افزود: اگر رسانه‌‏هاي رسمي دولت و برنامه‌‏هايش را نقد نكنند، رسانه‌‏هاي خارجي با قدرت بيشتري در جامعه حضور يافته و شايعه را ترويج مي‌‏كنند هر چند جامعه ما آنقدر پويايي دارد كه كسي نتواند جلوي نقد را بگيرد.
ابطحي با بيان اينكه ما از اقدام رييس‌‏جمهور در جلوگيري از دست‌‏درازي‌‏ها به بيت‌‏المال استقبال مي‌‏كنيم، گفت: اميدوارم اين مسائل به صورت عملي در كشور اجرا شود و در حد شعار باقي نماند، هر چند معرفي وزير نفت با بيست ميليارد ثروت و اصرار رييس‌‏جمهور به حضور ايشان در اين وزارت‌‏خانه در حالي كه شايبه‌‏هاي زيادي در اين خصوص مطرح است، شعار عدالت‌‏طلبي را در معرض ترديد قرار مي‌‏دهد.
وي افزود: طبيعي است كه يك نفر در مدت 10 الي 15 سال نمي‌‏تواند از راه‌‏هاي عادي به چنين امكاناتي دست يابد، ما فرماندهان و سپاهيان زيادي داريم كه در كارهاي اقتصادي بوده‌‏اند اما امكانات اين چنيني نداشته و گاهي در زندگي عادي خود هم دچار مشكل شده‌‏اند لذا با اين كار رييس‌‏جمهور، شعار عدالت‌‏طلبي به طور جدي در اذهان افكار عمومي دچار بحران و مشكل شده است.

Copyright: gooya.com 2016