چهارشنبه 25 آبان 1384

سی ینا دست یاری به گنجی داد، انجمن دفاع از آزادی بیان در ایران – شاخه ایتالیا

عصر روز گذشته جایزه آزادی مطبوعات شهر سی سنا Sienaیکی از شهرهای ایتالیا طی مراسمی به اکبر گنجی روزنامه نگار و نویسنده ایرانی داده شد . شهرداری شهر سی ینا و سازمان غیر دولتی اطلاعات ،امنیت و آزادی برگزار کنندگان این مراسم بودند.این مراسم در کلیسای" سنتیس سیما انونسی یاتا" Santissima Annunziataیکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر سی ینا برگزار شد. استفانو مارچللی Stefan Marcelliبنیانگذارسازمان اطلاعات ،امنیت و آزادی، احمد رافت روزنامه نگار ایرانی مقیم ایتالیا و عضو هیات داوران ،یوسف مولایی وکیل گنجی ، ماشاالله شمس الواعظین نایب رئیس انجمن روزنامه نگاران ایران از سخنرانان اصلی این مراسم بودند.
استفانو مارچللی از شهرداران تمام شهرهای ایتالیا خواست تا هر چه سریع تر اکبر گنجی را به عنوان شهروند افتخاری خود اعلام کنند. همچنین اعلام کرد روز 30 نوامبردر ایالت توسکانا تعطیل رسمی به شمار می رود چرا که در این روز در سال 1819 برای اولین بار دردنیا این ایالت مجازات اعدام را لغو کرده است. امسال ایالات توسکانا در این روز بزرگداشتی برای گنجی برگزار خواهد کرد.
یوسف مولایی وکیل گنجی ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم از جنبه های انسان دوستانه این جایزه سخن گفت و از اینکه انجمن های غیر دولتی برگزار کننده این مراسم هستند ابراز خرسندی کرد.وی در ادامه سخنانش افزود: "امیدوارم بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که گنجی را برای درمان و معالجه به بیرون از زندان ببریم ومن فکر می کنم بهترین مکان برای او در حال حاضر درخانه و نزد خانواده اش است."
ماشاالله شمس الواعظین نیز ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و اشاره به تاثیرات مثبت همبستگی انسان ها در هرجای دنیا در بخشی از سخنان خود گفت :" هر روزنامه نگار در دنیا سه حق را باید داشته باشد .حق انتشار ، حق امنیت شغلی و حرفه ای و حق دادگاه عادلانه . اکبر گنجی از داشتن این سه حق در حال حاضر محروم است. "
معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی در پیام ویدئویی ضمن تشکر برگزار کنندگان مراسم گفت:"همه ما انسانیم و همه ما به صرف انسان بودن نیازهای مشترک ، دردهای مشترک ،اهداف و آرمان های مشترک داریم و چه خوب است که پیرامون آن اهداف و آرمان های مشترک دور هم جمع شویم و سعی کنیم با استفاده از امکانات موجود دنیایی بسازیم که همه انسان ها بتوانند در آن به خوبی و خوشی زندگی کنند."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آنت هارتمن کارگردان هلندی تبار هم تک گویی هنرمندانه ای را از مصائب معصومه شفیعی به عنوان زنی که همسرش مدت هاست در زندان به سر می برد به نمایش گذاشت . در این مراسم همچنین دو موسیقیدان به اجرای قطعاتی پرداختند.
جایزه آزادی مطبوعات 5 سال است که در سی ینا برگزار می شود .این جایزه متعلق به روزنامه نگارانی است که درهر گوشه دنیا در راه آزادی بیان و مطبوعات قدم برمی دارند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سی ینا دست یاری به گنجی داد، انجمن دفاع از آزادی بیان در ایران – شاخه ایتالیا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016