یکشنبه 6 آذر 1384

دو ماه از صدور دستور آزادي دانشجويان زنداني گذشت ولي تاكنون اين دانشجويان آزاد نشده‌اند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دو ماه پيش رييس قوه‌ي قضاييه دستور انجام مقدمات اجرايي آزادي دانشجويان زنداني را صادر كرد ولي تاكنون اين دانشجويان آزاد نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، آيت‌الله « هاشمي شاهرودي » روز چهارم مهر ماه در ديدار با وزير علوم با تاكيد بر اين كه «شرايط كنوني جامعه‌ي ما معرفتي و مهرورزي است و بر اين اساس دانشجويان ما هميشه و همه جا بايد مورد رافت اسلامي باشند»، از وزير علوم خواسته بود، هرچه سريع‌تر صورت اسامي دانشجويان زنداني را به قوه‌ي قضاييه جهت آزادي يا مرخصي آنها ارايه كند.

پس از بارها اظهارات متناقض درباره‌ي تهيه و ارسال اسامي دانشجويان زنداني از سوي وزارت علوم به قوه‌ي قضاييه، نهايتا اسامي 18 دانشجو به اين قوه ارسال شد و وزير علوم با ابراز اميدواري به عملكرد قوه‌ي قضاييه، تصريح كرد: ما به طور رسمي ليست را اعلام كرديم. در رابطه با علت تاخير آن اطلاعي نداريم و بستگي به برنامه‌ريزي قوه‌ي قضاييه دارد.

سخنگوي قوه‌ي قضاييه در آخرين اظهارنظر در اين باره، در پايان نشست هفته‌ي گذشته‌ي خود با خبرنگاران، گفت كه «پيگيري مي‌كنيم».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«جمال كريمي‌راد» اوايل مهرماه پس از دستور رييس قوه در پاسخ به اين پرسش كه آيا دستور آزادي دانشجويان زنداني شامل تمام افراد مي‌شود؟ گفته بود: فرقي نمي‌كند. بدون در نظر گرفتن ماهيت پرونده‌ها اين كار صورت مي‌گيرد؛ البته قرار است معاونت مربوطه در وزارت‌علوم گزارشي را تهيه كند كه اگر اظهارنظر كرد اين كار صورت مي‌گيرد و در اين زمينه از اختيارات رييس قوه‌ي قضاييه در اعمال ماده‌ي 14 استفاده مي‌شود.

در همان مقطع تعدادي از فعالان دانشجويي و مسوولان دانشگاهي نيز در گفت‌وگو با ايسنا از اين اقدام استقبال كردند، اما برخي نسبت به طولاني شدن فرايند اجراي آن انتقاد كردند، از جمله دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گرگان چندي پيش گفت: اين كار به پروسه‌ي چندان طولاني‌مدتي نياز ندارد و‌ مي‌توانستند با افراد مشخص آغاز كنند و به نظر من آزادي دانشجويان زنداني با توجه به اينكه فضاي چندان اميدوار كننده‌اي در دانشگاه‌ها حاكم نيست، مي‌تواند يك بارقه‌ي اميد باشد و انرژي تازه‌اي را به فضاي دانشگاه ببخشد و فضاي جامعه‌ي دانشگاهي را تلطيف كند.

Copyright: gooya.com 2016