یکشنبه 6 آذر 1384

آخرين جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات مديرمسوول "توسعه" برگزار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

دومين و آخرين جلسه رسيدگي به اتهامات قلي شيخي، مدير مسوول روزنامه‌ي توسعه صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور اعضاي هيات منصفه و به صورت علني برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قلي شيخي، مدير مسوول روزنامه‌ي توسعه كه بر اساس كيفرخواست‌هاي صادره به تبليغ عليه نظام، تشويق افراد و گروه‌ها به ارتكاب اعمال خلاف منابع جمهوري اسلامي، توهين و افترا به افراد و نهادهايي كه حرمت شرعي دارند.

نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و انتشار مطالب خلاف واقع متهم است. در بيان آخرين دفاع از خود اظهار داشت‌: به عنوان فردي كه نيمي از عمر خود را صرف انقلاب و نظام كرده است به هيچ وجه قصد تبليغ عليه نظام يا افترا به نهاد‌ها و افرادي كه حرمت شرعي داشته‌اند را ندارد و به طور كلي اتهامات وارده را قبول ندارد.

وي افزود: ‌با اين حال اگر احياناً كسي از مطالب منتشره در روزنامه برداشت توهين و افترا كرده است معذرت خواهي مي‌كنم.

بر اساس اين گزارش نعمت احمدي، وكيل مدافع قلي شيخي در اين جلسه در دفاع از موكلش با استناد به اصولي از قانون اساسي و همچنين موادي از قانون مطبوعات درباره‌ي نحوه‌ي فعاليت مطبوعات اظهار داشت: اكثر مطالبي كه در كيفرخواست صادره از سوي مدعي‌العموم به آن استناد شده اخباري است كه بر روي خروجي‌ خبرگزاري‌هاي رسمي كشور رفته است و همچنين بيانيه‌ها و اظهارنظر‌هاي احزاب قانوني است كه در حال حاضر در كشور فعاليت مي‌كنند لذا جاي سوال و تعجب است چگونه است كه اخباري كه همزمان با روزنامه توسعه در ساير مطبوعات كشور و سايت‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها منتشر شده از آن برداشت نشر اكاذيب يا تبليغ عليه نظام و توهين و افترا نمي‌شود اما روزنامه توسعه متهم است به اين عناوين اتهامي.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وكيل مدافع شيخي درباره‌ي شكايت‌هاي مطرح شده اظهار داشت: بر اساس قانون مطبوعات افراد مي‌توانند در صورتي كه مطلب منتشر شده در روزنامه‌اي را توهين يا افترا به خود تلقي كرده‌اند جوابيه‌اي را دو برابر مطلب روزنامه‌ به آنجا بفرستند و مدير مسوول نيز مكلف به چاپ آن مطلب به صورت رايگان است و در صورتي كه مدير مسوولي از اين امر امتناع كرد آن فرد مي‌تواند به مراجع قضايي براي احقاق حق خود متوسل شود كه متاسفانه هيچ يك از شاكيان خصوصي اقدام به اين امر نكرده و مستقيما به مرجع قضايي شكايت كرده‌اند.

نعمت احمدي در پايان با تاكيد بر اين‌كه موكلش به هيچ وجه قصد توهين،‌افترا و تبليغ عليه نظام را نداشته است از اعضاي هيات منصفه و رياست دادگاه و مستشاران وي تبرئه موكلش را خواستار شد.

بر اساس اين گزارش پس از آخرين دفاع قلي شيخي، قاضي صارمي ختم رسيدگي به پرونده توسعه را اعلام كرد؛ اعضاي هيات منصفه نيز براي اتخاذ تصميم درباره روزنامه توسعه وارد شور شدند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات مديرمسوول "توسعه" برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016