سه شنبه 8 آذر 1384

"مشاركت" تاثير مطلوبي بر شكل‌گيري بسياري از احزاب داشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

يك عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، با تاكيد بر تاثيرگذاري اين حزب در گسترش فعاليت حزبي در فضاي سياسي كشور، تصريح كرد: حزب مشاركت چه در قدرت و چه بيرون از قدرت، به ترويج ديدگاه‌ها و نظراتش خواهد پرداخت و نگاهش به گروه‌هاي فكري و سياسي هم‌جهت مثبت و سازنده بوده و خواهد بود.

رجبعلي مزروعي، عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي كه در آستانه 10 آذر، سالرزو تاسيس جبهه مشاركت با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت‌وگو مي‌كرد، اظهار داشت: تاسيس جبهه‌ي مشاركت در فضاي بعد از دوم خرداد و پيروزي آقاي خاتمي، ناشي از شرايطي بود كه در كشور به وجود آمده بود و نهادهاي مدني در حال شكل‌گيري بودند.

وي افزود: در چنين شرايطي جبهه‌ي مشاركت توانست اعلام حضور و در فضاي سياسي كشور نقش بسزايي ايفا كند. هم‌چنين توانست در انتخابات شوراها، مجلس ششم و رياست‌جمهوري هشتم نقش كليدي را بازي كند.

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، با اعتقاد به اين‌كه جبهه‌ي مشاركت تاثيرگذاري مطلوبي بر شكل‌گيري ساير احزاب و گروه‌ها و ايجاد فضايي براي فعاليت آنها داشته است، خاطرنشان كرد: بعد از جبهه‌ي مشاركت شاهد بوديم كه گروه‌هاي سياسي زيادي اعلام وجود كرده‌اند.

مزروعي با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري نهم و از بين رفتن نقش جبهه‌ي مشاركت در نهادهاي قدرت اين شرايط را فرصت تازه‌اي براي اين جبهه در جهت بازسازي تشكيلاتي خود و آموزش نيروها و گسترش حزبي ارزيابي كرد.

وي افزود: شرايط پيش آمده با توجه به تجربه‌ي جبهه‌ي مشاركت به فضاي سياسي كمك مي‌كند تا به نهادينه‌سازي كار حزبي برسد. با استفاده از تجربه‌ي جبهه‌ي مشاركت در قدرت و بيرون از آن احزاب مي‌توانند هيات اجتماعي خود را در عرصه‌ي سياسي كشور رقم بزنند.

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، تاكيد كرد: تجربه‌ي جبهه‌ي مشاركت و ادامه‌ي كار حزبي آن با تمام فراز و فرودها، تجربه‌ي خوبي بوده كه مي‌تواند فضاي كار حزبي را در كشور باز كند.

مزروعي درباره‌ي نوع تعامل جبهه‌ي مشاركت با ساير احزاب همفكرش و به طور خاص در جبهه‌ي اصلاحات، تصريح كرد: وقتي كه يك حزب شكل مي‌گيرد در كنارش ساير احزاب و گروه‌ها هستند كه اين امر نشان‌دهنده‌ي مرزبندي‌هاي فكري و سياسي است و اگر چنين مرزبندي‌هايي وجود نداشت اساسا حزب شكل نمي‌گرفت. رابطه‌ي ما با نيروهاي دوم خرداد تعاملي و مثبت بوده و در بخش‌هاي زيادي از آرمان‌ها و اهداف مشترك بوده‌ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي هم‌چنين با اشاره به تعامل سازنده‌ي اين حزب در برخي انتخابات‌ها از جمله انتخابات شوراهاي شهر اول، مجلس ششم و رياست جمهوري هشتم با ساير احزاب همفكر و تشكيل ائتلاف به ايسنا گفت: تجربه‌ي انتخابات شوراهاي شهر باعث شد كه در دور دوم شوراها اين ائتلاف صورت نگيرد. در انتخابات مجلس هفتم هم با توجه به رد صلاحيت‌ها جبهه‌ي مشاركت اساسا در انتخابات شركت نكرد و در انتخابات نهم رياست‌جمهوري هم عدم ائتلاف بين نيروهاي اصلاح‌طلب وجود داشت.

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، با بيان اين‌كه تعامل احزاب به شرايط و تحليل آنها از فضاي سياسي باز مي‌گردد، اظهار داشت: ما همواره خود را در جبهه‌ي اصلاحات تعريف كرده‌ايم و يك حزب هستيم و چه در قدرت و چه بيرون از آن به ترويج ديدگاه‌ها و نظرات خود خواهيم پرداخت.

وي ادامه داد: نگاه ما به گروه‌هايي كه به لحاظ فكري و سياسي با آنها هم‌جهت بوده‌ايم همواره مثبت و سازنده بوده است و درباره‌ي جبهه‌ي دموكراسي و حقوق بشر نيز همين‌طور خواهد بود. جبهه‌ي دموكراسي و حقوق بشر يك ائتلاف سياسي - انتخاباتي نيست بلكه يك ائتلاف سياسي – فكري است كه مي‌تواند در بر گيرنده‌ي همه‌ي نيروهاي معتقد به دموكراسي و حقوق بشر از جمله جبهه‌ي مشاركت باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"مشاركت" تاثير مطلوبي بر شكل‌گيري بسياري از احزاب داشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016