سه شنبه 15 آذر 1384

توصيه‌هاي رهبر جمهوری اسلامی به دانشجويان: نگذاريد با تضعيف ارزش هاى انقلاب و اسلام، به جبهه‏ دشمن كمك كنند، ايسنا

- با همه وجود از شعارهاي انقلاب دفاع كنيد و سهل‌انگاري نسبت به آن را تحمل نكنيد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تاريخ


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي به مناسبت گردهمايى مسؤولان انجمن‌هاى اسلامى دانشگاهها در تاريخ ‌١٠/ ‌٠٥/ ‌٧٧، دانشجويان را به دفاع از شعارهاي انقلاب با تمام وجود و مقابله با سهل‌انگاري نسبت به آن توصيه كردند. خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در آستانه روز دانشجو متن اين پيام را مجددا منتشر مي‌كند.


بسم‏ اللَّه ‏الرّحمن ‏الرّحيم‏

اجتماع شما مسؤولان انجمنهاى اسلامى دانشگاهها را گرامى مى‏دارم و از خداى بزرگ مى‏خواهم كه آن را وسيله‏ تعالى كيفى اين انجمنها قرار دهد.

عزيزان! پيدايش انجمنهاى اسلامى در دانشگاهها محصول احساس صادقانه‏اى بود كه همه دلسوزان انقلاب در آن شريك بودند و آن نياز محيط دانشجويى به كوششى پيگير و جوانانه براى گسترش و تعميق درك اسلامى و روحيه‏ى ايمانى جوانان و دانشجويان بود. با گذشت اين سالها، هر چند محيط دانشگاه و همه‏ كشور از بركات فكر و عمل اسلامى برخوردار بوده است، با اين حال نياز به همان تلاش جوانانه و پر شور براى گسترش ايمان اسلامى و عمق بخشيدن به روحيه‏ انقلابى، همچنان پا بر جاست. شرط اول در صلاحيت هر مجموعه‏ اسلامى در دانشگاه و غير آن، برخوردارى از ايمانى عميق و صادقانه به اسلام و انقلاب است. امروز تلاش تبليغى و فرهنگى گسترده‌اى از سوى دشمنان ايران و اسلام به كار مى‏رود تا مايه اصلى استقلال و سربلندى و پيشرفت كشور را كه همان ايمان و تعهد به اصول انقلاب است، از ذهن و عمل جوانان بزدايند. همه در جهان دانسته‏اند كه شكست تاريخى جبهه‏ى استكبار در مقابل انقلاب اسلامى، بيش از همه از ايمان صادقانه‏ جوانان نشأت گرفته است و دشمن با هزار زبان و هزار وسيله، به تهاجم بر اين سنگر استوار دست زده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جوانان ما، مخصوصاً دانشجويان، شورانگيزى در مبارزه با دشمن و مقابله با تهاجم او بر دوش دارند. انجمنهاى اسلامى و ديگر تشكلهاى اسلامى دانشگاهها، بايد خود را در صفوف مقدم اين مبارزه‏ پرشور قرار دهند.

عزيزان! نگذاريد با تضعيف ارزشهاى انقلاب و اسلام، به جبهه‏ دشمن كمك كنند؛ و بخصوص نگذاريد غفلت‌زدگانى از اين قبيل، در مجموعه‏هاى شما - يعنى در صفوف مقدم - جا بگيرند. شعارهاى انقلاب را كه پرچمهاى راهنما در راه اعتلاء و سربلندى و آبادانى اين كشور است، گرامى بداريد و با همه‏ وجود از آن دفاع كنيد و سهل انگارى نسبت به آن را از بيگانگانى كه احياناً به لباس خودى در مى‏آيند و با زبان خودى سخن مى‏گويند، تحمل كنيد.

خداوند پشت و پناه همه‏ جوانان مؤمن اين كشور باد.

Copyright: gooya.com 2016