سه شنبه 15 آذر 1384

سخنان حداد عادل درباره ‪ ۱۶‬آذر: نمي‌شود از دانشجويان خواست كه چون ديروز در مقابل حاكميت ايستاده‌اند، امروز هم بايستند، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۱۵‬

داخلي. سياسي. مجلس. حدادعادل.

غلامعلي حدادعادل رييس مجلس شوراي اسلامي‌گفت : ‪ ۱۶‬آذر يكي از هزار روز تلخ دانشگاه است.

حدادعادل كه روز سه‌شنبه در نشست دبيران كانونهاي دانشجويي سراسر كشور سخن مي‌گفت، تصريح كرد: دانشجويان همواره در برابر استعمار و استبداد ايستادگي كرده اند.

وي با اشاره به نقش دانشجويان در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: دشمنان طي سالهاي اخير ، تلاش كرده‌اند تا دانشگاه را در مقابل انقلاب و نظام قرار دهند.

رييس مجلس با بيان اين مطلب كه در سالهاي اخير برخي تلاش كرده‌اند تا دانشگاه را منادي و مدافع سكولاريزم قراردهند، گفت : يكي از كارهايي كه آنها انجام دادند اين بود ، كه مي‌خواستند همان الگوي مبارزاتي دانشجويي قبل از پيروزي انقلاب را دوباره در دوران انقلاب تكرار كنند.

وي افزود: آنها تلاش داشتند كه بگويند دانشجو بايد در مقابل نظام بايستد ومنطق آنها اين بود كه شان دانشجو اين است كه در مقابل قدرت و حاكميت ايستادگي كند.

رييس مجلس ادامه داد: آنها وقتي صحبت از ‪ ۱۶‬آذر مي‌كردند توجهي به انگيزه‌ها و علل اين پديده نداشته و تنها مي‌گفتند ، كه چون دانشجو در آن زمان در مقابل حكومت ايستاده است امروز هم بايد بايستد.

حدادعادل خاطرنشان كرد : دانشجويان در آذر سال ‪ ۱۳۳۲‬در مقابل آمريكا ايستادند و در ادامه خط آنها دانشجويان در پيروزي انقلاب اسلامي كه ضد آمريكايي بود نقش داشتند، بنابرين نمي‌شود از آنها خواست كه چون ديروز در مقابل حاكميت ايستاده‌اند، امروز نيز در مقابل نظام بايستند.

حداد عادل خاطرنشان كرد: به رغم همه اميدي كه آنها نسبت به اين وضع داشتند، دانشجويان ما دست رد به سينه آنها زدند و دانشگاه، آنچه كه آنها مي‌خواست، نشد.

رييس مجلس تاكيدكرد: دانشگاهيان راهي را كه دشمنان مي‌خواستند نرفتند و جوانان دانشجو از نظام و انقلاب جدا نشدند و امام و رهبري را تنها نگذاشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد عادل بابيان اينكه امروز دانشگاه در وضع خوبي به سر مي‌برد گفت:
همه ما بايد تلاش كنيم كه دشمن، بار ديگر به خيال تسخير دانشگاه نيفتد.

وي همچنين با اشاره به وظايف دانشگاه در كشور گفت : مسلما اولين وظيفه دانشگاه توليد دانش است .

حدادعادل تامين و تربيت مدير براي اداره كشور را وظيفه ديگر دانشگاه برشمرد و تصريح كرد: دانشگاه زنده ، دانشگاهي است كه نسبت به مسائل كشور و مسائل سياسي حساسيت داشته باشد.

رييس مجلس شوراي اسلامي بيگانه ستيزي را جزو لاينفك آرماني دانشجويي عنوان كرد و بااشاره به حساسيت دانشجويان در قبال پرونده هسته‌اي، گفت:
اگر دانشجويان اهميت پافشاري رهبران جمهوري اسلامي بر سر مساله هسته‌اي را درك نمي‌كردند، موجب دلخوشي آمريكا مي‌شد،ولي دانشجويان حساسيت موضوع را درك كرده و به حمايت از مواضع مسوولان خود پرداختند.

وي با اشاره به مطرح شدن برخي درخواستها مبني بر شكل نگرفتن چرخه كامل غني‌سازي درايران، گفت: اين به معني نفي استقلال كشور است و دانشجويان مدافع استقلال كشور هستند.

حدادعادل حفظ وحدت و تكيه بر تماميت ارضي كشور ، عدالت طلبي و مبارزه با فساد را از جمله وظايف و آرمانهاي ديگر دانشجويان ذكر كرد وگفت : دانشجويان بايد در كار فرهنگي برهويت مستقل ايراني و اسلامي خود تكيه كنند.

رييس مجلس همچنين داشتن "نگاه انتقادي به غرب و تمدن غربي" و "درك درست از اسلام" را از جنبه‌هاي ديگر كار فرهنگي در دانشگاه عنوان كرد.

Copyright: gooya.com 2016