جمعه 25 آذر 1384

دور جديد برخورد با جنبش دانشجويي آغاز شد، ميزان نيوز

ميزان نيوز: در جديد ترين پروژه اقتدارگرايان هياتهاي نظارت دانشگاهها خواستار تطبيق اساسنامه انجمنها با آخرين مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي شده و اعلام نموده‌اند كه تشكلهايي كه اين كار را انجام ندهندغير رسمي شناخته مي شوند، در اين زمينه

ايراد هيات نظارت دانشگاه لرستان به اساسنامه‌ي انجمن اسلامي دانشجويان
به گزارش ايسنا، شوراي موقت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان اطلاعيه‌اي صادر كرده با هدف «تنوير اذهان دانشجويان و مسوولان درباره‌ي چگونگي و چرايي حوادث اخير دانشگاه كه طي آن به اتهام غيرقانوني بودن انجمن اسلامي دانشجويان، فاقد اساسنامه و مجوز فعاليت، نداشتن هيات موسس با برگزاري انتخابات آن مخالفت شده است.
در اين اطلاعيه آمده است: دردانشگاه لرستان نيز همزمان با افول ستاره‌ي اصلاحات، دانشجويان كه راه خود را جدا كرده بودند تحت فشار قرار گرفتند و با اجبارها و فشارهايي روبرو شدند كه يا باعث مي‌شد دانشجويان با اعتراض خويش بهانه‌ي برخورد را فراهم كنند و يا با سكوتشان شرايطي را براي مسئولان فراهم مي‌كنند كه در هر حالت هزينه‌ي آن به دوش دانشجويان وبه پاي جنبش دانشجويي تمام مي‌شد.
همچنين در اين اطلاعيه آمده است: در چنين شرايطي كه دفتر تحكيم به تدريج خود را آماده مي‌كرد به عنوان نقاد قدرت و سنت جداي از اينكه حاكميت به دست كدام جناح باشد به جامعه معرفي شود به ناگاه تشكلي شناخته شد كه اساسا از بنيان مشكوك بوده و فاقد اساسنامه و نتيجتا مجوز لازم براي فعاليت است. تشكلي مجهول الهويه كه قريب بيست و پنج سال فعاليت غيرقانوني‌اش پنهان مانده و اكنون با معجزه‌اي كه حاصل تيزبيني و هوشياري مسوولان دانشگاه است فعاليت‌هاي خصمانه‌اش آشكار شده است و جالب‌تر اينكه بعضي از مسوولان كنوني دانشگاه كه پي به اين مشكلات برده‌اند خود زماني عضو همين تشكل غيرقانوني بوده‌اند.
همچنين در ادامه‌ي اين اطلاعيه عنوان شده است: در پي اين بهانه‌جويي‌ها و نزديك شدن به زمان انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان، ابتدامسوولان به مخالفت با برگزاري انتخابات پرداختند آن هم با طرح اين ادعا كه اساسا چنين تشكلي وجود ندارد. پس از آن طي مذاكراتي كه در تاريخ ‌١٣/٩/٨٤ با معاونت دانشجويي و مدير امور فرهنگي صورت گرفت مسوولان حاضر شدند كه با برگزاري انتخابات انجمن براي تشكيل شواريي موقت كه وظيفه‌ي آن هماهنگي امور دفتر با مسوولان بود موافقت كنند و طي اين مذاكرات معاونت دانشجويي هر گونه دخالت حراست و پرسنل انتظامات در انتخابات را نيز منتفي دانستند كه متاسفانه در تاريخ ‌١٤/٩/٨٤ در پي انجام تبليغات انتخاباتي از سوي دفتر، تمامي سطح دانشگاه از وجود تراكت‌ها و پوسترهاي تبليغاتي به وسيله نيروهاي حراست پاك شد.
گفتني است دراين اطلاعيه بيان شده است : يزداني، نماينده‌ي شوراي مركزي دفترتحكيم وحدت(طيف علامه) نيز به منظور قانونمند بودن انتخابات انجمن از سوي «مهران ناركي» به عنوان ناظر انتخابات در دانشگاه حضور مي‌يابند در حالي كه پيش از آن به علت نامعلومي از ورود ناركي دبير سابق انجمن به داخل دانشگاه ممانعت مي‌شود، يزداني با مشاهده‌ي اين حوادث مذاكراتي را با معاونت دانشجويي كه اين بار منكر موافقت با برگزاري انتخابات است آغاز مي‌كند كه نتيجه‌ي آن موافقت با انتخابات داخلي براي تعيين شوراي موقت شد و در پايان سيامك نادعلي، محمدجواد محمدي، سجادطرهاني، محمدجواد دردكشان و آرش خاندل به عنوان اعضاي اين شوراي موقت انتخاب شدند.
همچنين در اين باره «مهران ناركي» دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان به خبرنگار ايسنا گفت: علت مخالفت شوراي نظارت دانشگاه با انتخابات انجمن، مطابقت نداشتن اساسنامه‌ي انجمن با آخرين مصوبه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي عنوان شده است. در برخي از دانشگاه‌ها اساسنامه مطابق با آخرين مصوبه تغيير يافته و در برخي ديگر از دانشگاه‌ها اين تغيير صورت نگرفته است. شوراي موقت انجمن با هدف رفع موانع انجام انتخابات و رفع بهانه‌جويي نسبت به تطابق اساسنامه اقدام خواهد كرد.
همچنين در اين باره دكتر «زمانيان» معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه لرستان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا در اين باره كليه‌ي مندرجات اطلاعيه‌ي شوراي موقت انجمن اسلامي دانشجويان را كذب خواند و گفت: به هيچ عنوان معاونت دانشجويي به عنوان دبير هيات نظارت با برگزاري انتخابات شوراي موقت موافقت نكرده و از صحت و سقم اين انتخابات بي خبر است و آن را غيرقانوني مي‌داند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان در حال حاضر از نظر هيات نظارت دانشگاه به هيچ وجه قانوني نيست و اساسنامه‌ي آن تاييد نشده است و تا زماني كه اساسنامه‌ي انجمن با آخرين مصوبه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطابقت داده نشود انجمن قانوني نيست.
معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه لرستان در ادامه تاكيد كرد: از نظرهيات نظارت چون انتخابات شوراي مركزي قبلي اين انجمن نيز غير قانوني بوده در حال حاضر تنها هيات مؤسس انجمن مي‌توانند نسبت به اصلاح اساسنامه اقدام كنند.
وي افزود: در تاريخ ‌٥/٩/٨٤ طي نامه‌اي از طرف ناركي، دبير انجمن اسلامي هيات موسسي متشكل از شش نفر به هيات نظارت معرفي شد كه بايد پيگير اصلاح اساسنامه و برگزاري انتخابات انجمن باشد.
دكتر زمانيان با اعلام اين كه به دنبال قانوني كردن اين تشكل هستيم، يادآور شد: دانشگاه اساسا با فعاليت اين تشكل مخالفتي ندارد ولي اين انجمن مي‌بايست طبق قانون حركت كند.
مهلت هيات نظارت به انجمن اسلامي دانشجويان شيراز براي «رسمي شدن»
دبيرخانه‌ي هيات نظارت دانشگاه شيراز در نامه‌اي خطاب به دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز و علوم پزشكي، خواستار اصلاح اساسنامه‌ي آن شد.
به گزارش ايسنا، در يكي از اين نامه‌ها آمده است: با توجه به تبصره‌ي 14 - 5 دستورالعمل اجرايي آيين نامه‌ي تشكل‌هاي اسلامي دانشگاهيان، تشكل‌هاي موجود دانشگاه موظفند نسبت به تطبيق اساسنامه‌ي خود با مفاد آيين نامه و دستور العمل مذكور اقدام كنيد. لذا مقتضي است از تاريخ اعلام اين نامه 19 آذر ماه به مدت يك ماه نسبت به رسمي كردن تشكل مذكور اقدام كنيد. بديهي است پس از اين تاريخ هيات نظارت دانشگاه فقط پاسخ گوي تشكل‌هايي خواهد بود كه در چارچوب ضوابط قانوني رسميت يافته‌اند.
در ديگر نامه‌ي اين هيات به انجمن اسلامي دانشجويان نيز آمده است: با توجه به تخلف ارتكابي در تبليغ مراسم روز دانشجو قبل از اخذ مجوز خواهشمند است دفاعيات خود را در اين مورد جهت طرح در هيات نظارت دانشگاه به صورت مكتوب به دبيرخانه‌ي اين هيات تحويل دهيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دور جديد برخورد با جنبش دانشجويي آغاز شد، ميزان نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016