شنبه 26 آذر 1384

احمدي نژاد: جاسبی، زاهدی و لنکرانی را مجازات می کنیم، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : رئيس جمهوري پس از تشريح اقدامات دولت براي كمك به دانشجويان، در مقابل تقاضاي دانشجويان دانشگاه آزاد براي فشار دولت براي كاهش هزينه‌هاي اين دانشگاه‌ گفت: براي مديران دانشگاه آزاد مهلت و ضرب الاجل تعيين كرديم كه شهريه‌ها را تعديل كنند و هزينه‌هاي غير ضروري را كاهش دهند تا همه بتوانند با آرامش ادامه تحصيل دهند.
--------------------------------------

خبرگزاري انتخاب : رئيس جمهوري پس از تشريح اقدامات دولت براي كمك به دانشجويان، در مقابل تقاضاي دانشجويان دانشگاه آزاد براي فشار دولت براي كاهش هزينه‌هاي اين دانشگاه‌ گفت: براي مديران دانشگاه آزاد مهلت و ضرب الاجل تعيين كرديم كه شهريه‌ها را تعديل كنند و هزينه‌هاي غير ضروري را كاهش دهند تا همه بتوانند با آرامش ادامه تحصيل دهند.

محمود احمدي نژاد كه در اجتماع با شكوه دانشجويان، نخبگان و دانشگاهيان سيستان و بلوچستان در ورزشگاه معين دانشگاه سيستان و بلوچستان سخن مي‌گفت با بيان اينكه همچنين شهريه دانشگاه‌هاي شبانه به زودي كاهش خواهد يافت و اعلام مي‌شود، افزود: وزير علوم و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي به دنبال راه حلي هستند تا با ارايه تسهيلات به دانشجويان دانشگاه آزاد و شبانه، بخشي از هزينه تحصيل آنها از اين راه تامين شود.

احمدي نژاد خطاب به دانشجويان كه مي‌خواستند تا چند جمله‌اي راجع به انتقالي صحبت كند، گفت: آقاي دكتر زاهدي وزير علوم، دكتر لنكراني وزير بهداشت و دكتر جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اگر در انتقال بچه‌ها كوتاهي كنند را مجازات مي‌كنيم و به مدت چند روز بايد در سلفه سرويش دانشجويان غذا بخورند تا كيفيت غذا را درست كنند.

وي همچنين از اختصاص اعتباراتي به صورت قرض الحسنه براي ازدواج دانشجويي خبر داد.

برخي از دانشجويان در ادامه از احمدي‌نژاد خواستند تا راجع به تصميمات دولت درباره انتقالي دانشجويان سخن بگويد.
احمدي‌نژاد گفت: اگر وزير علوم، وزير بهداشت و رئيس دانشگاه آزاد در برنامه ريزي مناسب براي انتقال دانشجويان كوتاهي كنند آنها را مجازات مي‌كنيم يكي از مجازات‌ها اين است كه براي مدتي در سلف سرويس دانشجويان غذا بخورند تا كيفيت غذاهاي دانشجويي را درست كنند.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه خدا را شاكرم كه در جمع شما بهترين‌هاي ميهن اسلامي مي‌باشم، گفت: هر گاه در فضاي دانشجويي قرار مي‌گيرم اگر آن حضور ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها طول بكشد احساس خستگي نمي‌كنم و حتي در زماني كه براي كار هيات علمي به دانشگاه‌ها مي‌روم آن را جزء گذران عمرم محسوب نمي‌كنم.

وي فضاي دانشجويي را سرشار از فضاي شور و نشاط توصيف كرد.

وي با بيان اين كه محيط دانشگاه همواره از فرياد عدالت‌خواهي مملو بوده است، خطاب به دانشجويان افزود: به عنوان چشم‌بيدار ملت بر كار مسئولان نظاره كنيد و هر جا تبعيض ديديد فرياد بزنيد تا صداي شما به گوش من برسد.

رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به تصميماتي كه دولت راجع به دانشگاهها گرفته و با بيان اين كه نگاه دولت سرمايه‌گذاري در دانشگاه‌هاست و با تاكيد بر اين كه هر چه در دانشگاه‌ها سرمايه‌گذاري كنيم كم است، يادآور شد: آينده ما را علم و پژوهش و دانشجويان رقم مي‌زنند بنابراين بايد در دانشگاه‌ها سرمايه‌گذاري شود.

وي با بيان اين كه تصميمات دولت راجع به دانشگاه‌هاي استان در راستاي نيازهاي اين دانشگاه‌ها است، گفت: اختصاص اعتبار براي خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي سيستان و بلوچستان، زابل و چابهار، افزايش دو برابر بودجه پژوهش اين دانشگاه‌ها در سال آينده و در اختيار دانشجويان پژوهشگر قرار دادن، اختصاص 7 دستگاه اتوبوس براي رفت و آمد دانشجويان، اعتبار براي تاسيس و گسترش نمازخانه در دانشگاه‌ها، افزايش اعتبار براي سلف سرويس دانشگاههاي زابل، چابهار و سيستان و بلوچستان از جمله تصميمات دولت راجع به دانشگاههاي سيستان و بلوچستان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي نژاد تصريح كرد: همين امسال براي خريد مجلات پژوهشي و امكانات در زمينه پژوهش و تحقيق دو ميليون دلار در اختيار دانشگاه‌هاي استان قرار مي‌گيرد.

وي افزود: همچنين اعتبار براي احداث فضاهاي ورزشي مناسب و افزايش سرانه هزينه براي هر دانشجو از 1500 تومان به 20 هزار تومان و توزيع مساوي اعتبارات دانشگاه‌ها از سال آينده از ديگر تصميمات دولت در اين زمينه مي‌باشد.

رئيس جمهوري در ادامه سخنان خود با تشريح وضعيت كنوني جهان و با بيان اين كه امروز بشريت و جهان در نقطه عطف تاريخي قرار گرفته است، گفت: حاصل 200 سال كنار گذاشتن دين و ارزشهاي اخلاقي از عرصه فرهنگ، سياست و اقتصادي و اجتماعي چيزي شده است كه امروز آن را مي‌بينيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه مكاتب ماركسيسم، ليبراليسم و امانيسم نتوانستند شعار مساوات و برابري را براي بشر به ارمغان بياورد، گفت: در شوروي سابق كه تمام ثروت و صنعت در نقاط محدودي بود و عدالت و مساوات در آنجا وجود نداشت و اضمحلال شدند كه بسياري از دانشمندان اضمحلال آنان را پيش بيني مي‌كردند.

وي با بيان اين كه مكاتب ليبراليستي و امانيستي حركت پيچيده‌اي دارند خاطر نشان كرد: اين مكاتب ارزشهاي اخلاقي را نفي نمي‌كنند اما در عمل به طور كلي آن را كنار گذاشتند اينها شعار صلح، آزادي، توسعه، خلع سلاح جهان و حقوق بشر را حتي براي حيوانات مطرح مي‌كنند اما، الان بعد از 200 سال حاكميت اين تفكر، مشخص شده است كه چقدر به آن پايبند هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: جاسبی، زاهدی و لنکرانی را مجازات می کنیم، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016