سه شنبه 29 آذر 1384

معاون رييس ستاد مشترك ارتش: هواپيماي سي۱۳۰ با همان خلبان اوليه پرواز كرده و خلبان آن تغييري نكرده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

معاون رييس ستاد مشترك ارتش بار ديگر جابجايي خلبان هواپيماي ساقط شده را تكذيب كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني" ايلنا"، امير سرتيپ محمدحسن نامي، كه براي حضور در جلسه فراكسيون اقليت به مجلس آمده بود، در حلقه محاصره خبرنگاران پارلماني قرار گرفت اما حاضر به پاسخگويي به بسياري از سوالات آنها نشد.
وي در پاسخ به سوالي جابجايي خلبان هواپيماي ساقط شده را تكذيب كرد و گفت: هواپيماي سي - 130 با همان خلبان اوليه پرواز كرده و خلبان اين هواپيما هيچ تغييري نكرده است.
نامي افزود: بهترين تشخيص را خلبان داده و به اين نتيجه رسيده است كه باز گردد و هواپيما را عضو كند و يا موتور را تعمير كند و به مسير ادامه دهد.
معاون ستاد مشترك ارتش در مورد اخبار رسيده درباره جعبه سياه هواپيماي سي -130 گفت: نوار ضبط شده در اختيار فرودگاه كشوري است، نوار به صورت سند اصلي باقي مانده و يكي از آن را به ما داده‌‏اند.
وي درباره علت فرود نيامدن هواپيما در ساير نقاط گفت: خلبان بهترين تصميم را گرفته است، او هر لحظه احساس كند هواپيما دچار سانحه شده است، مي‌‏تواند در هر جا فرود آيد اما بايد بررسي‌‏هاي بيشتر در اين مورد صورت گيرد.
نامي در جواب به پرسش برادر شهيد خيرخواه، خبرنگار پارلماني صداوسيما مبني بر اينكه كه برادر من نظامي نبود، چرا او را با يك هواپيماي نظامي برديد؟ گفت: درست است كه هواپيما نظامي است اما مي‌‏تواند مسافر هم جابجا كند.
معاون ستاد مشترك ارتش در مورد علت سقوط هواپيما با سه موتور گفت : بايد تيم تحقيق اين امر را بررسي و نتيجه را اعلام كند.
نامي در پاسخ به اين سوال كه او قبلا گفته است هواپيما سي - 130 مخصوص حمل چتربازان است، گفت: من براي همه اين سوال ها پاسخ دارم و به آنها پاسخ خواهم داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره اعلام شهيد بودن 52 نظامي كه در سانحه هواپيما جان باختند و تناقض آن با مرحوم خواندن خبرنگاران گفت: اگر اين 52 نفر شهيد باشند، بقيه كشته شدگان هم شهيد هستند.
معاون ستاد مشترك ارتش در جواب به سوالي درباره علت سقوط هواپيما آن هم در شرايطي كه به لحاظ فني قادر به پرواز تا بندرعباس بوده است، گفت: اين همان موضوعي است كه درحال بررسي آن هستيم.

Copyright: gooya.com 2016