چهارشنبه 30 آذر 1384

محبيان: در انتخابات خبرگان گروه سومي تحت مديريت آيت‌الله مصباح حضور خواهد داشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

امير محبيان معتقد است كه در اين دوره از انتخابات خبرگان، گروه سومي با انرژي زيادي وارد صحنه مي‌شوند كه به گمان وي، به نحوي تحت مديريت آيت‌الله مصباح يزدي خواهند بود.

عضو شوراي سردبيري روزنامه رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه در انتخابات مجلس خبرگان، سه گروه نقش عمده‌اي ايفا مي‌كنند، ادامه داد: گروه اول جامعه‌ي مدرسين و جامعه‌ي روحانيت هستند كه بين آنها نوعي اتحاد ايجاد شده و بدنه‌ي اصلي روحانيت ما را تشكيل مي‌دهند و بسياري از روحانيون مهم و موثر در اين بدنه قرار دارند.

وي گفت: تيم دوم مجمع روحانيون مبارز است كه اين گروه بخش كمتري را پوشش مي‌دهد، ولي در عين حال تصميم دارد به صورت جدي در عرصه‌ي خبرگان شركت كند و گروه سوم كه در اين دوره با انرژي زيادي وارد صحنه مي‌شوند، به گمان من، به نحوي تحت مديريت آيت‌الله مصباح يزدي خواهند بود.

اين روزنامه‌نگار ادامه داد: انتخابات خبرگان اين دوره برخلاف هميشه، شاهد ورود چهره‌ها و ديدگاه‌هاي سياسي در تقسيم‌بندي نيروهاي خود (خبرگان) خواهد بود.

محبيان در ارتباط با مباحث مطرح شده مبني بر ورود برخي از جريان‌ها در خبرگان، گفت: اين يك نوع پيش‌داوري است. نه مي‌توان گفت ديدگاه‌هاي متحجر وارد صحنه مي‌شوند و نه اين‌كه نمي‌شوند. مهم اين است كه منتظر بمانيم و ببينيم كدام جريان در انتخابات خبرگان غالب مي‌شود و چه نوع رويكرد و عملكردي را مطرح مي‌كند.

وي تركيب نهايي مجلس خبرگان را مهم و داراي اهميت دانست و گفت: تركيب جديد مجلس خبرگان مي‌تواند تاثير مهمي در آينده‌ي كشور داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محبيان گفت: افرادي كه در اين انتخابات وارد مي‌شوند، بايد مجتهد و از مقبوليت نسبي بين توده‌هاي مردم برخوردار باشند.

اين روزنامه‌نگار افزود: به نظر من جرياني كه در گام اول انتخابات شوراها و در گام دوم مجلس شوراي اسلامي، هم‌چنين در مرحله‌ي سوم، رياست جمهوري را به دست گرفت، اكنون در گام چهارم، مي‌كوشد مجلس خبرگان را به تسخير خود درآورد و چهره‌هاي آن‌ را تغيير دهد، هم‌چنين نيروهاي جديدي را با ديدگاه‌هاي نوين وارد اين صحنه كند.

Copyright: gooya.com 2016