یکشنبه 4 دی 1384

آخرين اخبار و گزارش‌ها از اعتصاب گارگران سنديكاي شركت واحد اتوبوس‌راني تهران، آشوب

خبر آشوب: خبرهاي رسيده از سطح شهر تهران حكايت از آغاز پرشور و تداوم پيروز اعتصاب كارگران سنديكاي اتوبوس‌راني تهران و حومه دارد. مناطق 1 و 4 و 6 اتوبوس‌راني، شامل ميادين تجريش و حسن‌آباد، و خيابان ولي‌عصير از تقاطع انقلاب به‌سمت جنوب، مراكزي بودند كه اعتصاب در آن‌ها نمود بيشتري داشته و دارد. در ساعات اوليه صبح امروز، يك‌شنبه، هفت‌تن از نمايندگان و فعالين سنديكايي كه در يورش روز پنج‌شنبه بازداشت شده بودند آزاد شده‌اند؛ گفته مي‌شود منصور اصانلو، رهبر سندكاي كارگران شركت واحد هنوز در بازداشت به‌سر مي‌برد.
در اصلي دفتر سنديكاي واحد هنوز بسته است، و كارگران در اطراف سنديكا و در مقابل در اصلي حضور دارند، حضور گارد ويژه و مليتاريزه شدن فضا از نخستين ساعات آغاز اعتصاب محسوس بود و كماكان ادامه دارد. در برخي ايستگاه‌هاي اتوبوس، مانند چهارراه ولي‌عصر، نيروي انتظامي خودروهاي شخصي خالي را مجبور مي‌كرد مردمي را كه در صف اتوبوس ازدحام كرده ‌بودنند سوار كنند تا به مقصد برسند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شنيده‌ها حاكي‌است كه در برخي مناطق جنوب تهران، رانندگان تاكسي نيز به اين اعتصاب پيوسته‌اند.
اخبار غير رسمي حكايت از بازداشت تعدادي حدود دوازده نفر از اعتصابيون دارد.
دانشجوهاي دانشگاه‌هاي تهران نيز با صدور بيانيه‌اي كه متن آن به زودي در اختيار عموم قرار مي‌گيرد، حمايت خود را از اين اعتصاب اعلام داشته‌اند.

http://www.ASHOOB.com

Copyright: gooya.com 2016