یکشنبه 4 دی 1384

گزارش دادگاه نشريات فيلم نگار، آهنگ زندگی، سينما خانواده و نشريه ورزشی نود، ايلنا

"سينما خانواده" و "فيلم‌‏نگار" مجرم اما آهنگ زندگي و نود مجرم شناخته نشدند

دادگاه نشريه فيلم نگار برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگاه نشريه "فيلم‌‏نگار" به مدير مسوولي محمدحسن پزشك صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه، نماينده مدعي‌‏العموم، اتهام مديرمسوول فيلم‌‏نگار را انتشار مطالب خلاف عفت عمومي از طريق انتشار فيلم‌‏نامه "همه چيز براي ايو" و نقد و بررسي فيلم‌‏نامه "هوش مصنوعي" ذكر كرد و گفت: محمدحسن پزشك از طريق انتشار اين مطالب اقدام به چاپ مطالب ركيك و زننده كرده است. ضمن اينكه اين نشريه تاكنون چندين بار از هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تذكر دريافت كرده است.
در ادامه اين جلسه، محسن پزشك، مدير مسوول نشريه فيلم نگار در جايگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: مهمترين مشكل سينماي ما براي جذب مخاطب مشكل فيلم‌‏نامه‌‏نويسي است كه نشريه ما براي جبران اين نقيصه به چاپ مي‌‏رسد و به همين دليل ناگزير به چاپ فيلم‌‏نامه‌‏هاي فيلم‌‏هاي خارجي هستيم و اين يعني حركت بر لبه تيغ با هدف خدمت به نظام جمهوري اسلامي ايران.
وي ادامه داد: آنچه در شماره 22 نشريه منتشر شد، از مصاديق خلاف عفت عمومي نيست ولي آنچه در شماره 25 نشريه به چاپ رسيد بر اثر يك اشتباه منتشر شد كه پس از اينكه متوجه اين اشتباه شديم، درصدد اصلاح آن برآمديم و آن را اصلاح كرديم و با استفاده از ده‌‏ها موتورسوار شماره 25 را از كيوسك‌‏هاي روزنامه‌‏فروشي جمع‌‏آوري كرده و آن را خريداري كرديم بنابراين در چاپ اين مطلب، سوء نيتي نداشتيم.
مدير مسوول نشريه فيلم نگار در مورد اظهارات نماينده مدعي‌‏العموم كه گفته بود نشريه وي بارها از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تذكر دريافت كرده است، گفت: تاكنون هيچ تذكري از سوي اين هيأت به نشريه ما واصل نشده است.
وي در آخرين دفاع خود گفت: نشريه ما يك نشريه تخصصي و آموزشي است و جايي براي طرح مطالب خلاف عفت عمومي نداريم لذا تقاضا دارم اعضاي هيأت منصفه دو شماره مورد نظر نماينده مدعي‌‏العموم را ملاحظه فرمايند تا عدم سوءنيت ما در انتشار مطالب به اثبات برسد.
------------------------------

دادگاه نشريه آهنگ زندگي برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه رسيدگي به اتهامات سكينه كريم‌‏خاني، مديرمسوول نشريه "آهنگ زندگي"، صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه، نماينده مدعي‌‏العموم با قرار گرفتن در جايگاه، اتهام مدير مسوول نشريه آهنگ زندگي را استفاده ابزاري از افراد در تصاوير عنوان كرد و گفت: مديرمسوول نشريه آهنگ زندگي در روي جلد شماره 45 اين نشريه اقدام به چاپ تصاويري از نزديك از هنرمندان سينما كرده و مرتكب استفاده ابزاري از افراد در تصاوير شده است.
وي افزود: همچنين اين نشريه از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز تذكر كتبي دريافت كرده است.
در ادامه اين جلسه، سكينه كريم‌‏خاني، مديرمسوول نشريه آهنگ زندگي در دفاع از خود گفت: پس از اينكه تذكري از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات دريافت كردم، ديگر تصاويري از نزديك از هنرمندان به چاپ نرسانديم. در تذكري كه به ما داده شده بود، اعلام شد كه نبايد عكس‌‏هايي با ابعاد بزرگ‌‏ به چاپ رسانيم بلكه تصاوير بايد يك چهارم صفحه را به خود اختصاص دهد كه پس از آن نيز ما اين موارد را رعايت كرديم.
وي افزود: بنده 70 سال است كه به همراه همسرم داراي سابقه مطبوعاتي هستم و در اين مدت سعي كرده‌‏ايم آثاري فرهنگي را به مخاطبان خود ارايه كنيم.
مديرمسوول نشريه آهنگ زندگي تصريح كرد: صريح بگويم اگر ما چنين تصاويري را از نزديك از هنرمندان به چاپ نرسانيم، مردم نشريه نمي‌‏خرند.
وي در آخرين دفاع خود گفت: هرچه دادگاه به آن نظر دهد، قبول دارم.
---------------------------------

دادگاه نشريه سينما خانواده برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگاه نشريه "سينما خانواده" به مدير مسوولي زهرا اميري صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه، مير احمدي، نماينده مدعي‌‏العموم اتهام مديرمسوول نشريه سينما خانواده را استفاده ابزاري از افراد در تصاوير با استناد به شكايت معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدعي‌‏العموم عنوان كرد و گفت: اين نشريه تصاويري ژورناليستي از هنرمندان را با هدف جذب مخاطب و استفاده ابزاري از افراد در تصاوير به چاپ رسانده است. ضمن اينكه اين نشريه دو مورد تذكر كتبي از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز دريافت كرده است.
در ادامه اين جلسه، مديرمسوول نشريه سينما خانواده دفاع از خود را به نعمت احمدي، وكيل مدافع خود محول كرد.
احمدي نيز در دفاع از موكلش گفت: بنده اتهام موكلم به قصد بالا بردن تيراژ نشريه را قبول ندارم. بنده وقتي تيراژ مجله را از زمان انتشار تصاوير مورد نظر نماينده مدعي‌‏العموم تا قبل و بعد از آن را بررسي مي‌‏كردم مشاهده كردم كه چاپ اين تصاوير در مجله موكلم تأثيري در تيراژ نشريه ندارد. ضمن اينكه اين تصاوير نيز بدون هيچ‌‏گونه تغييري در عكس به چاپ رسيده است.
وي افزود: از زماني كه نشريه موكلم از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تذكر دريافت كرد، ديگر چنين تصاويري در نشريه سينما خانواده ديده نمي‌‏شود. همچنين تصاوير مورد نظر نماينده مدعي‌‏العموم كه در نشريه موكلم به چاپ رسيده است همگي صحنه‌‏هايي از فيلمي است كه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي داراي مجوز پخش است.
احمدي در پايان با بيان اينكه موكلش پيش از شماره 9 اين نشريه از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تذكري دريافت نكرده است، خواستار برائت موكلش از اتهامات انتسابي شد.
در ادامه اين جلسه، نماينده مدعي‌‏العموم در تذكري اعلام كرد كه نشريه سينما خانواده دوبار در مورد شماره‌‏هاي پنج و نه اين نشريه از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تذكر دريافت كرده است.
زهرا اميري نيز در پايان اين جلسه در آخرين دفاع از خود گفت: تذكري پيش از شماره نه نشريه از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به ما واصل نشده است.
----------------------------

دادگاه روزنامه ورزشي نود برگزار شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادگاه روزنامه ورزشي "نود" به مدير مسوولي كامران احمدپور صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه، نماينده مدعي‌‏العموم، اتهام مديرمسوول روزنامه نود را انتشار مطالب خلاف واقع به استناد شكايت فدراسيون ورزش‌‏هاي رزمي و فدراسيون فوتبال عنوان كرد.
در ادامه اين جلسه، مرتضي حسيني، نماينده فدراسيون ورزش‌‏هاي رزمي به قرائت شكوائيه خود عليه كامران احمدپور پرداخت و گفت: در يكي از شماره‌‏هاي اين روزنامه مطلبي تحت عنوان "دستمزدهاي نيم ميليوني در فدراسيون ورزش‌‏هاي رزمي" به نقل از سايت‌‏ هنرهاي رزمي به چاپ رسيد كه موجبات تشويش اذهان عمومي در سازمان تربيت بدني و هيأت‌‏هاي رزمي استان‌‏ها را فراهم ساخت، به همين دليل تقاضاي تعيين كيفر براي مديرمسوول روزنامه ورزشي نود را دارم.
در ادامه اين جلسه، عسگري پيش‌‏بين، وكيل محمد دادكان، رييس فدراسيون فوتبال در طرح شكوائيه موكل خود عليه مديرمسوول روزنامه ورزشي نود، گفت: اين روزنامه در يكي از شماره‌‏هاي خود در مورد برگزاري مسابقه فوتبال دو تيم ملي ايران و اردن مطلبي را تحت عنوان "دادكان شريك غم هم باشد" با اين دستمايه كه حيثيت شغلي دادكان را زير سوال ببرد به چاپ رساند و در آن مدعي شد كه رييس فدراسيون فوتبال پس از دريافت گل از سوي تيم فوتبال ايران، نيم ساعت ورزشگاه را ترك كرد، در حالي كه رييس فدراسيون فوتبال تا پايان بازي در ورزشگاه آزادي حضور داشت.
وي افزود: متأسفانه اين مطلب طوري به چاپ رسيد كه گويي دادكان حساسيت لازم را نسبت به فوتبال ملي ندارد. احمدپور همين سياقي كه در روزنامه ورزشي نود پيش گرفته است پيش از اين نيز در روزنامه ورزشي البرز پيش گرفته بود.
در ادامه جلسه رسيدگي به اتهامات مديرمسوول روزنامه ورزشي نود، كامران احمد‌‏پور، مدير مسوول اين روزنامه با قرار گرفتن در جايگاه به دفاع از اتهامات خود پرداخت.
وي در مورد شكايت رييس فدراسيون فوتبال گفت: جاي شگفتي دارد كه وكيل آقاي دادكان نمي‌‏داند كه بنده در روزنامه البرز هيچ سمتي ندارم و تاكنون نيز مطلبي از بنده در اين روزنامه به چاپ نرسيده است، حتي بايد بگويم كه ما با البرزي‌‏ها رقيب هم هستيم.
احمدپور ادامه داد: ما روز بعد از انتشار اين مطلب، جوابيه آقاي دادكان را نيز به چاپ رسانديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرمسوول روزنامه ورزشي نود همچنين در مورد شكايت فدراسيون ورزش‌‏هاي رزمي گفت: بنده اين اتهام را قبول دارم، اگر روزي كه اين مطلب به چاپ رسيد در روزنامه بودم، اجازه چاپ اين مطلب را نمي‌‏دادم. ضمن اينكه مطلب مورد نظر نيز برگرفته از سايت هنرهاي رزمي بوده است و ما نيز در انتهاي مطلب نوشتيم كه اميدواريم اين ادعا صحت نداشته باشد.
وي افزود: بنده تا آنجايي كه اطلاع دارم فدراسيون ورزش‌‏هاي رزمي بودجه آنچناني ندارد كه بخواهد دستمزدهاي نيم‌‏ ميليوني به رييس و نايب رييس خود بدهد. اگر در آن زمان تكذبيه‌‏اي در اين راستا براي روزنامه ارسال مي‌‏كردند، قطعا ما آن را به چاپ مي‌‏رسانديم.
-------------------------

"سينما خانواده" و "فيلم‌‏نگار" مجرم اما آهنگ زندگي و نود مجرم شناخته نشدند

تهران- خبرگزاري كار ايران

هيأت منصفه مطبوعات پس از پايان جلسه رسيدگي به اتهامات مديران مسوول چهار نشريه "فيلم‌‏نگار"،‌‏ "آهنگ زندگي"، "سينما خانواده و "نود" نظر مشورتي خود در مورد اتهامات اين نشريه‌‏ها را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، بر اساس نظر هيأت منصفه مطبوعات، مديرمسوول نشريه‌‏هاي سينما خانواده و فيلم نگار مجرم تشخيص داده شده‌‏اند اما مستحق برخورداري از تخفيف در مجازات هستند.
هيأت منصفه مطبوعات همچنين مديران مسوول نشريه‌‏هاي آهنگ زندگي و روزنامه ورزشي نود را مجرم تشخيص نداد اما آنها را به دقت بيشتر در انتشار مطالب و رعايت رسالت مطبوعاتي خود فراخواند.
پس از پايان جلسه رسيدگي به اتهامات كامران احمدپور، مدير مسوول روزنامه ورزشي "نود"، محمددادكان رييس فدراسيون فوتبال كه از جمله شاكيان اين روزنامه ورزشي است از شكايت خود صرف‌‏نظر و رضايت خود را اعلام كرد.

Copyright: gooya.com 2016