چهارشنبه 7 دی 1384

مديريت اتوبوسراني با دستور وزير كشور به شهرداري واگذار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

شهردار تهران گفت: واگذاري كامل مديريت اتوبوسراني به شهرداري توسط وزير كشور تصويب و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر محمدباقر قاليباف روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از شهرداري منطقه 20 با اشاره به اين كه شوراي شهر بر اساس قانون نبايد كار اجرايي انجام دهد و اين موضوع مورد توافق اعضاي شوراي شهر است، افزود: وزارت كشور اصل موضوع واگذاري اتوبوسراني به شهرداري تهران را پذيرفته و اين موضوع به تصويب وزير كشور رسيده و ابلاغ شده است.

وي گفت: اگر اين موضوع نيازمند بررسي و تصويب مجلس شوراي اسلامي باشد، قابل بررسي است كه بايد توسط شوراي شهر تهران و وزارت كشور پيگيري شود.

شهردار تهران تصريح كرد: در هر صورت هم اكنون سازمان اتوبوسراني زيرنظر مديريت شهري قرار گرفته و اين موضوع تداوم خواهد يافت.

قاليباف درباره بازتاب خبري اعتراض رانندگان اتوبوس گفت: تا كنون كسي از نزديك با اين رانندگان درباره مشكلات آنان صحبت نكرده بود كه بايد برخي از مسايل و مشكلات آنان بدرستي حل شود.

به گزارش ايسنا، شهردار تهران افزود: فضاي اتوبوسراني كاملا كارگري است، اما متاسفانه به آنان نگاه كارمندي شده و زماني كه نگاه كارگري تبديل به كارمندي شود، اين مشكلات و تبعات را نيز به دنبال دارد كه بايد اين نگرش تجديدنظر شود.

وي با اشاره به اين كه به وضع معيشتي رانندگان اتوبوسراني تا كنون توجه لازم نشده است، گفت: در عرصه مديريتي نظارت كافي به اين موضوع نشده است.

به گفته شهردار تهران رانندگان اتوبوس قشر زحمتكش و منصفي هستند كه بايد حرمت و منزلت اجتماعي آنها حفظ شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين كه آيا مشكلات پيش‌آمده ناشي از عدم حضور شهردار تهران در هيأت دولت است افزود: رابطه همكاري بين شهرداري تهران با دولت بايد به درستي تعريف و محقق شود.

به گزارش ايسنا، قاليباف افزود: مشكلات تهران بسيار زياد است و دولت بايد تعريف كند كه چگونه مي‌خواهد در زمينه رفع مشكلات ايفاي نقش كند.

شهردار تهران تصريح كرد: در گذشته حضور شهرداري در دولت تعريف شده بود و هم اكنون نيز بايد رييس‌جمهوري و دولت مكانيزم و نوع رابطه و همكاري شهرداري و دولت را تعريف، مشخص كنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مديريت اتوبوسراني با دستور وزير كشور به شهرداري واگذار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016