جمعه 9 دی 1384

آقای احمدی نژاد و بیماری روانی " خود شیفتگی"(Narcissim)، مسعود نقره کار

بیماری روانی" خود شیفتگی" یا " نارسیسم" نوعی اختلال ونابسامانی شخصیت است(Personality Disorder)." نارسیس" در افسانه های یونان جوان زیبایی ست که با دیدن تصویر خود درآ ب ستایشگر,عاشق وشیفته ی خود می شود, تلاش اواما برای د ست یابی به معشوق اش , یعنی بازتاب چهره ی زیبایش درآ ب , به جایی نمی رسد و نقش برآب می شود. سرانجام این جوان زیبا تغییرشکل می یابد و به گل Narcissus( گل نرگس) تبدیل می شود.
خود شیفتگی در مواردی طبیعی ست( به ویژه درکودکان) اما نوع بیماری زایش می تواند" خوش خیم" و یا " بد خیم" باشد.
در کنار عوامل فیزیکی( بدنی) و بهم ریختگی تعادل Biochemical بدن , که درهر بیماری روانی می تواند ازعلل بیماری باشد, قدرت , پول , مورد ستایش و توجه قرار گرفتن, زیبایی و حس" خود ویژه" بودن در بروز این بیماری نقش ایفا می کند.
به همین خاطر است که نوع بدخیم این بیماری از جمله بیماری های شایع در میان رهبران سیاسی , سیاستمداران وهنرمندان است. تجربه زندگی نشان داده است که بسیاری از این بیماران نه به گل نرگس که به داسی برای دروی زیبا ترین گل ها بدل شده اند.
آقای احمدی نژاد, یکی از موردهای " بد خیم" بیماری " نارسیسم " ا ست که اگرچه فاقد ویژگی های دلنشین "نارسیس" است اما علایم بالینی نوع بدخیم این بیماری را دارد. (1)
1- بزرگ نمایی وبزرگ جلوه گری در رفتاروپندارو خیال آفرینی های عظمت طلبانه
(Grandiosity in Behavior or Fantasy)
یکی از علایم مهم این بیماری ست.
سایت"بازتاب", که نظرات محسن رضایی و شرکایش را بازمی تاباند , اوایل آذر ماه 1384 فیلم کوتاهی را به نمایش گذاشت, که نمایش فیلم دیدار احمدی نژاد با آیت الله جوادی آملی بود.احمدی نژاد دراین دیدار درباره سفرش به نیویورک و سخنرانی در مجمع سازمان ملل گفت:
" وقتی در خیابانها راه می رفتیم, به هر ساختمانی می رفتیم, همه توجهات به سمت هییت ایرانی بود,که به هیج کس نبود. من روز آخری که سخنرانی کردم, تقریبا" همه سران بودند.یکی از همان جمع به من گفت : وقتی تو شروع کردی بسم الله واللهم را گفتی, من دیدم یک نوری آمد و تو را احاطه کرد و تو تا آخردر یک حصن و حصاری رفتی .این را من خودم هم احساس کردم که فضا یک دفعه عوض شد و همه حدود بیست وهفت,هشت دقیقه تمام , این سران مژه نزدند. این که میگم مژه نزدندغلو نمی کنم.اغراق نیست,جون نگاه می کردم, همه سران مبهوت مانده بودند. انگار یک دستی همه آنان را گرفته بود, آنجا نشانده بود. چشم ها و گوش ها یشان را باز کرده بود که, ببینید از جمهوری اسلامی پیام چیست."(2)
احمدی نژاد پیش از این سخنرانی نیزکابینه خود را" کابینه امام زمان" پنداشته بود و میثاق و قرارداد کابینه اش با امام زمان را هم وزیر فرهنگ اش به چاه جمکران انداخته بود تا طرف قرارداد, یعنی امام زمان آن را امضا کند!
( البته از این نوع خیال آفرینی های عظمت طلبانه و عوام فریبانه " ظل الله" ها ی تاریخ ما کم نداشتند, که روابط " آریا مهر" با امام رضا و حضرت ابوالفضل یک نمونه است".

2- پراهمیت پنداشتن خود, خود بزرگ انگاری وغلو کردن در توانایی خود,
(Grandiose sense of self- importance and Self- aggrandizement)
ازعلایم "خود شیفتگی بد خیم است که جناب احمدی نژاد نیز حامل آن است .
ایشان درآستانه ریاست جمهوری شان ادعا می کردند که:
" آزادی حقوق شهروندی موجود در کشورما درهیچ کجای دنیا به این اندازه نیست."(3)
" نظام جمهوری اسلامی ایران مترقی ترین نظام حکومتی درجهان است ."(4)
وسپس تراین ا ظهار نظرکه:
" این طور نیست که انقلاتی کردیم و حالا به نوبت حکومت کنیم مثل حکومت های دیگر, خیر! این انقلاب می خواهد به حکومت جهانی برسد"(5)
و بالاخره یکی از اظهار نظرهای تازه, که نمونه وار است.
" از تمام دنیا برای حل مشکلاتشان با ما تماس می گیرند و می خواهند تا ما به وسیله دانشمندانمان مشکلات آن ها
را حل کنیم و این مساله باعث شده است تا نظام های استکباری از این امر عصبانی با شند."(6)
و این گنده گویی های" نارسیستی " در شرایطی جار زده شده و می شود که مشکلات اقتصادی , سیاسی, فرهنگی واجتماعی ایران اسلامی و عقب مانده بر کسی پوشیده نیست مگر بر نابینایان سیاسی وفرهنگی همچون آ قای احمدی نژاد!

3- فقدان یکدلی وهمدلی وقلب واقعیت برای اثبات خود (Lack of Empathy)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از ویژگی های احمدی نژاد نیز هست.اندیشگی و کرداراو دررابطه بادگراندیشان به ویژه دگراندیشان سیاسی و اقلیت مذهبی یهودی و بهایی پوشیده نیست , انتصاب مصطفی پورمحمدی به عنوان وزیر کشور و محسنی اژه ای به عنوان وزیراطلاعات, که هر دو از آمران و عاملان قتل عام زندانیان سیاسی و عقیدتی وکشتار دگراندیشان هستند, روشنگر این واقعیت است. تبلیع وخواست" محو کشوراسراییل از روی کره زمین" نیز نمونه دیگری ست . در کناراین"خود شیفتگی" و برتری طلبی مذهبی ,انکار وا قعیت " هولوکاست" , یعنی کشتار میلیون ها یهودی در خلال جنگ جهانی دوم, حکایتی ست.!!
احمدی نژاد با این دست اظهار نظرها خود را به "سوسیال نازیست ها" نه فقط در عرصه اجتماعی و سیاسی, درعرصه خودشیفتگی نژادی نیز نزدیک کرده است.

4- نیاز به ستایش( Need to Admiration ) دراحمدی نژاد درغالب یک" فروتنی دروغین" ," لات منشانه" و " الفقرالفخری" ازسویی , و خیال آفرینی کاذب و"مذهبی" از سوی دیگرجلوه گری می کند. ماجرای سخنرانی و دیدارهای روان پریشانه ی ایشان درنیویورک یک نمونه است.
******
آقای احمدی نژاد از جوانب مختلف موجودی قابل بررسی ست. واقعیت این بوده و هست که جهان وانسانیت مدرن را رهبران سیاسی روان نژند و روان پریش و سیاست بازان شیفته ی قدرت به گند کشیده اند. بررسیدن , نقد کردن و تلاش برای یافتن راه حلی برای گشایش این مشگل بزرگ را نباید دست کم گرفت .

زیر نویس:
1- تصور می شد که نارسیست ها می باید زیبا رو و خوش اندام باشند اما واقعیت غیر از این است, که می بینید. از مطرح تزین نارسیست ها در عالم سیاست می توان به ژنرال پتن( Patton) , ژنرال مک آرتور و میلوسویچ اشاره کرد. از بیل کلینتون نیز به عنوان یک نارسیست" خوش خیم" نام برده اند. نارسیست ها چنان خود را فدرتمند می پندارند که تصور نمیکنند کسی قادر به کشف خطا هایشان باشد. ما جرا های سکسی آفای کلینتون , از برجسته ترین و محبوب ترین رهبران سیاسی در امریکا, به ویژه ماجرای داخل کاخ سفید! از این زاویه آب می خورد ند. در میان هنرمندان غیروطنی نیز" رابرت گراهام " یک نمونه نارسیست ناب است.
2- سایت بازتاب , آ ذ ر ماه 1384. و ر.ک به شهروند , شماره 750 11 آذر 1384
4- پنجشنبه25 فروردین1384- سخنرانی در مسجد ابوالفضل بوشهر
3- گویا نیوز , 3 اردیتهشت 1384
5- انصار نیوز , دوشنبه , 30 خرداد 1384
6- سخنرانی در ایلام و سیستان و بلوچستان, ایلنا , آذر ماه 1384

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آقای احمدی نژاد و بیماری روانی " خود شیفتگی"(Narcissim)، مسعود نقره کار' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016