سه شنبه 13 دی 1384

نماينده تهران: به كساني كه ازآيت‌الله مصباح انتقادمي‌كنند يادآوري مي‌كنم كه از مكروحيله‌هاي دشمنان خونريزمردم مسلمان غافل نباشند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده تهران گفت: نبايد سال‌هاي اخير و به هنگامي كه در پرتو غوغاسالاري و حمايت سازمان يافته از خارج و داخل، انديشه‌هاي التقاطي و غرب گرايانه در قالب اصلاح گري ترويج مي‌شد را فراموش كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حسين نجابت در نطق پيش از دستور خود گفت: اين روزها در مورد استاد بزرگوار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي مطالبي گفته يا نوشته شده كه عده كثيري از نمايندگان مصمم بودند تا در اين رابطه به ايراد سخن بپردازند.

وي در ادامه به اسامي برخي از نمايندگان در اين راستا اشاره و تصريح كرد: آيت‌الله مصباح يزدي كه برخي اين روزها ايشان را آماج حملات خود قرار داده‌اند كيست؟ و در روند شكل گيري انقلاب و پاسداري از حصاري انديشه والاي اسلامي چه نقشي داشته است؟

نجابت گفت: آيت‌الله مصباح‌يزدي شاگر برجسته حضرت امام (ره) و علامه طباطبايي و فقيه مسلم حوزه علميه قم، فيلسوف و مفسر قرآن مي‌باشد. آيت‌الله شيخ محمدتقي مصباح به شهادت فرهيختگان و بزرگان حوزه و دانشگاه سه ويژگي ناب و سه خصلت بارز داشته كه معتقدم اصولگرايي را معنا مي‌كند.

نماينده تهران دفاع از حريم انديشه‌هاي نظري و احكام عملي و معارف الهي، صف شكن بودن و پيشرو بودن و زمان شناسي و به كارگيري روش‌هاي جديد و تربيت نيروهاي خلاق را از ويژگي آيت‌الله مصباح يزدي دانست.

وي ادامه داد: آنان كه با تاريخ انقلاب و فعاليت‌هاي علمي از قبل و بعد از انقلاب آشنايي مختصري دارند، اعلام مرجعيت حضرت امام (ره) در شرايط حساس و دستگيري ايشان كه با امضاي 12 تن از علماي حوزه علميه قم از جمله آيت‌الله مصباح صورت گرفت را هرگز فراموش نمي‌كنند.

نجابت گفت: دست‌اندركاران منصف به ياد دارند و خوب مي‌دانند كه منشورات موسسه‌ي« در راه حق» كه به همت اين مرد بزرگ پايه ريزي و مديريت مي‌شد در دهه‌هاي 40 و 50 در مقابل ظلمت‌كده‌اي كه به وسيله پهلوي ايجاد شده بود ضمن اين كه نياز علمي جوانان متعهد را تامين مي‌كرد در دل آنان اميد را نيز ايجاد مي‌نمود.

به گفته اين عضو كميسيون انرژي شخصيت‌هاي برجسته‌اي همچون آيت‌الله خرازي، آيت‌الله استادي، مرحوم آيت‌الله مصلحي اراكي، حجج‌اسلام آقايان دكتر احمدي و برخي ديگران از موسسان اين موسسه و جناب آقاي دكتر مصباحي، غروي، رجوي، اسكندري، فياضي، محمدي‌عراقي، ابوترابي و صدها فاضل ارزشمندي كه هر كدام در صحنه‌هاي اجتماعي خود تاثيرگذار و جريان سازند از دستندركاران و تربيت يافتگان اين موسسه هستند.

نجابت ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب نيز اساتيد متعهد دانشگاهي تلاش شبانه روزي استاد بزرگوار در دفتر همكاري حوزه و دانشگاه و سپس تاسيس موسسه معظم آموزش و پژوهش امام خميني(ره) در قم كه از افتخارات كشور و حوزه با 850 طلبه ايراني و غير ايراني، معدودي از ده‌ها فعاليت ايشان در سال‌هاي اخير بوده است. موسسه‌اي كه با حمايت مالي كامل حضرت امام (ره) پايه گذاري شد و با حمايت كامل مقام معظم رهبري ادامه حيات مي‌دهد.

به گفته اين نماينده مجلس آن چه آيت‌الله مصباح را در صحنه اجتماعي و سياسي برجسته مي‌سازد حضور به موقع و گاه يك تنه اين فقيه بزرگ در برابر هجوم‌هاي بنيان شكن انديشه‌هاي منحرف و كفرآميز بوده است. در سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب آن جا كه در جوي احساسي و عاطفي رگ‌هايي از انحراف در مسايل عقيدتي بروز كرد اين عالم پيشرو قبل از همه و بيشتر از همه به مقابله پرداخت.

نجابت خاطرنشان كرد: نبايد سال‌هاي اخير و به هنگامي كه در پرتو غوغاسالاري و حمايت سازمان يافته از خارج و داخل، انديشه‌هاي التقاطي و غرب گرايانه در قالب اصلاح گري ترويج مي‌شد را فراموش كرد. آن زماني كه خيلي‌ها فرصت مقابله يا جرات مقابله را نداشتند اين عالم بزرگ يكه و تنها تهمت‌ها و توهين‌ها را به جان خريد و دست از افشاگري و حفاظت از دين بر نداشت.

وي تصريح كرد: اما اين مختصر نه بدان معناست كه انتقاد، سوال، مباحثه و اختلاف آرا را بايد تعطيل كرد. بنده به عنوان يك دانشگاهي و به عنوان يك طلبه از اين موهبت الهي برخورداريم كه نقد كنيم و نقد مي‌كنيم، پاسخ مي‌شنويم و بعضي از پاسخ‌ها را مي‌پذيريم يا نمي‌پذيريم و با بعضي آرا و موضع گيري‌ها به مقابله مي‌پردازيم. نقادي به اصطلاح درون سازماني انجام مي‌دهيم، اما اين نقادي درون سازماني كجا و اظهار نظر از سر بي اطلاعي و گاهي توهين و استحضا كجا؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي ادامه داد: اين مساله كجا و شخصيت بزرگ را در بازي‌هاي مبتذل گروهي و جناحي و سياسي مطرح كردند كجا؟ نكته‌اي گفته شد و آن اين كه جلسات مشورتي هيات دولت با ايشان صورت مي‌پذيرد و اين مساله تقبيح شد. اول چنين امري به فرض صحت كه البته در آن حد صحت ندارد، با كدامين منطق عرفي، شرعي يا حتي به اصطلاح دموكراتيك سازگار است.

نماينده تهران معتقد است: اين دولت و يا هر دولتي بايد التماس كند و تمنا نمايد تا آيت‌الله مصباح و امثال ايشان و انديشمندان فرهيخته حوزوي و دانشگاهي وقتي و زماني را براي صحبت كردن و مشاوره دادن اختصاص دهند.

وي تصريح كرد: برادرانه به كساني كه از سر دلسوزي به آيت‌الله مصباح انتقاد مي‌كنند يادآوري مي‌كنم كه از مكر و حيله‌هاي دشمنان خونريز مردم مسلمان غافل نباشند. حملات سازمان يافته به امثال آيت‌الله مصباح يزدي و دفاع دشمنان دين و ملت از منحرفان مردم گريز براي برداشتن اسلام از سر راه چپاولگران بين‌المللي است.

وي در پايان گفت: بازي نخوريم و هوشيار باشيم.

Copyright: gooya.com 2016