چهارشنبه 14 دی 1384

كروبي: كساني كه بر يكي ازدو بال اسلاميت ياجمهوريت تاكيد بي‌مورد دارند درچارچوب مانيستند، ايسنا

"ديدار شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين با كروبي"
باهنر: مشي مااعتدال است



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

حجت‌الاسلام والمسلمين كروبي موسس و دبيركل حزب اعتماد ملي در ديدار اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين تاكيد كرد: در فضاي فعلي كشور شفاف شدن فعاليت‌هاي سياسي يكي از ضروريات جامعه است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وي وجود احزاب قوي و نيرومند را در كشور يك امر ضروري دانست و اظهار داشت: دو جريان عمده سياسي كشور بايد فعاليت‌هاي خود را به سمت تشكيلاتي و حزبي شدن سوق دهند. در جريان اصولگرا امثال شما (اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين) كه از وزن، سابقه و پختگي لازم برخوردار هستيد و در بخشي از جامعه هم پايگاه داريد مي‌توانيد پيشقدم شويد.

وي خاطرنشان كرد: وجود دو سه حزب نيرومند به نحوي كه مردم احساس كنند از طريق اين احزاب مي‌توانند در حكومت و سرنوشتشان دخالت كنند در جلوگيري از حركت‌هاي غيرمترقبه مي‌تواند در انتخابات موثر باشد.

وي هم‌چنين توجه به نيازهاي جوانان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: جمعيت كشور از 35 ميليون نفر اول انقلاب اكنون به 70 ميليون نفر رسيده است، به اين معنا كه نيمي از جمعيت كشور زير 27 سال سن دارند و لذا توجه به مطالبات و نيازها اين جمعيت ميليوني بايد يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي تصميم‌گيران كشور باشد.

وي درباره راه‌هاي تقويت احزاب در كشور اظهار داشت: درباره تقويت احزاب مسايل مالي فراروي احزاب بسيار مهم و حياتي است و تنها راه‌حل مشكل مالي انجام فعاليت اقتصادي سالم توسط احزاب است كه بايد منابع اقتصادي سالم تعريف شود، در غير اين صورت احزاب وامدار اشخاص مي‌شوند.

دبيركل حزب اعتماد ملي يادآور شد: براي تامين منابع مالي احزاب نمي‌توان به كمك‌هاي مردمي و خيرين تكيه كرد. اولا اين كمك‌ها ناچيز است و ديگر اين‌كه عموما افرادي كه كمك مي‌كنند طمع و انتظاراتي دارند و مراكز ديني هم اگر فعاليت اقتصادي انجام ندهند نمي‌توانند حتي خودشان را اداره كنند.

وي هم‌چنين تعامل و همكاري احزاب را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد مرزها روشن شود. مبناي تعامل در جمهوري اسلامي بر اساس تعريف حضرت امام راحل از جمهوريت و اسلاميت است كه در جريان اصلاحات هم اين مرزها شفاف نبود.

كروبي با اشاره به نقش كنترلي احزاب گفت: قدرت نظارت و مهار مي‌خواهد، مخصوصا در ايران كه دولت با پول نفت اداره مي‌شود و احزاب قدرتمند مي‌توانند به عنوان اهرم كنترلي بر دولت نظارت كنند.

وي گفت: چارچوب همكاري در حزب اعتماد ملي قبول داشتن نظام جمهوري اسلامي با قرائت حضرت ا مام راحل مي‌باشد و كساني كه بر يكي از دو بال اسلاميت و جمهوريت تاكيد بي‌مورد دارند در چارچوب ما تعريف نمي‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كروبي يادآور شد: در سال‌هاي اخير جريان اصلاح‌طلبي دوران سختي را پشت سر گذاشت. در جريان انتخابات مجلس ششم و اتفاقاتي كه در مجلس ششم رخ داد، تندروهاي دو طرف مي‌خواستند جو تنش به وجود بياورند و لذا مديريت در آن فضا كار بسيار سنگين و سختي بود.

در ابتداي اين ديدار هم‌چنين مهندس محمدرضا باهنر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين به بيان تاريخچه‌ي تاسيس اين تشكل پرداخت و فلسفه‌ي تشكيل آن را سازماندهي نيروهاي تحصيل‌كرده عضو حزب جمهوري اسلامي و نيروهاي وفادار به انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: مشي جامعه اسلامي مهندسين اعتدال و دوري از افراط و تفريط است.

هم‌چنين مهندس سيدمرتضي نبوي قائم‌مقام دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به سوابق مبارزاتي و انقلابي حجت‌الاسلام والمسلمين كروبي از مديريت قاطع و انقلابي وي در مجلس ششم تشكر كرد و گفت: تاسيس حزب اعتماد ملي مقدمه‌اي براي ورود به فضاي جديد سياسي است و ما ورود اين حزب را تبريك مي‌گوييم. وي وجود احزاب قدرتمند در فضاي سياسي كشور را ضروري دانست.

در اين نشست هم‌چنين اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين ديدگاه‌هاي خود را درخصوص مسايل مهم كشور، موضع‌گيري‌هاي حجت‌الاسلام والمسلمين كروبي، راه‌هاي تعامل و همكاري احزاب، راه‌هاي افزايش اقبال عمومي به احزاب، ضرورت توجه به مطالبات مردم از جمله مسايل اقتصادي، اشتغال و مبارزه با مفاسد و نيز مشكلات مالي احزاب بيان كردند.

Copyright: gooya.com 2016