شنبه 17 دی 1384

سيف‌زاده: تحقيقات از سلطاني با حضور وكيل انجام خواهد شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


به گفته‌ي محمد سيف‌زاده، وي و شيرين عبادي، دو تن از وكلاي سلطاني، با بازپرس پرونده ملاقات كردند.


محمد سيف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: همراه با شيرين عبادي لايحه‌اي در مورد ملاقات وكلا و حضور وكيل در تحقيقات و فك قرار بازداشت و اينكه كليه مراحلي كه تا به حال انجام شده مطابق با قانون نبوده است، تهيه كرديم و روز سه‌شنبه در شعبه‌ي 14 بازپرسي دادسراي ناحيه‌ 7 با بازپرس پرونده‌ي سلطاني نيز ملاقات انجام داديم.


وي افزود: در لايحه‌ي مورد نظر قيد كرده‌ايم كه از زمان احضار، نحوه‌ي جلب و تفتيش خانه و تحقيقات مقدماتي و قرار تامين هيچ‌كدام منطبق با ضوابط قانوني نبوده و مواد آن ذكر شده كه به چه دليل قانوني اين اعمال همه در مغايرت با قانون بوده است.


سيف‌زاده بيان كرد: به ما گفته شد از اين به بعد تحقيقات با حضور يكي از وكلا انجام خواهد شد، كه ما از اين امر استقبال كرديم، گرچه اين كار بايد از ابتدا انجام مي‌شد.


وي اظهار داشت: به ما گفته شد كه با سلطاني صحبت كنيم تا وي پاسخ به برخي سوالات را بدهد و در صحبتي كه با سلطاني داشتيم وي گفت كه به سوالات غيرقانوني و سوالاتي كه ارتباطي با موضوع ندارد، پاسخ نمي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وكيل سلطاني گفت: به بازپرس گفتم بر اساس قانون از زمان احضار در صورت تكميل پرونده، پرونده ظرف 24 ساعت به دادگاه مي‌رفت، چرا با گذشت بيش از پنج ماه پرونده هنوز در بازپرسي است؟


سيف‌زاده خاطرنشان كرد: اميدواريم بازپرس، لايحه‌ي مورد نظر را مطالعه كند و حقوق موكل بنده را رعايت كنند و اگر دليلي در دست است براي پرونده كيفرخواست صادر شده و به دادگاه ارسال شود. روز چهارشنبه نيز تحقيقات از سلطاني با حضور يكي از وكلاي مدافع وي -دكتر نجفي‌توانا- انجام شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيف‌زاده: تحقيقات از سلطاني با حضور وكيل انجام خواهد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016