جمعه 23 دی 1384

وكلاي عبدالفتاح سلطاني: وثيقه ۸۰۰ ميليون توماني براي آزادي موكلمان سنگين و بي‌تناسب است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

برخي از وكلاي عبدالفتاح سلطاني، وثيقه خواسته شده براي آزادي وي را سنگين و بي‌تناسب توصيف كردند.

فريده غيرت از وكلاي سلطاني در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به صدور قرار وثيقه 800 ميليوني براي آزادي سلطاني گفت: ديروز سلطاني با خانواده خود تماس گرفته و اطلاع داده كه با فك قرار بازداشت و تبديل آن به وثيقه 800 ميليوني موافقت كرده‌اند كه اين موضوع دو روز قبل در زندان به خود وي ابلاغ شده بود.

وي افزود: با توجه به اينكه هنوز اتهام وي براي ما مشخص نيست، وثيقه صادرشده بسيار بي‌تناسب و سنگين است و وكلا، علت اين موضوع را جويا خواهند شد.

علي نجفي‌توانا از ديگر وكلاي سلطاني نيز در اين مورد اظهار داشت: بعد از موافقت دادستان و بازپرس در مورد تبديل قرار بازداشت به قرار وثيقه منتظر اعلام اين مطلب از طرف مراجع قضايي بوديم كه چند روز پيش اين موضوع به موكل ما ابلاغ شد و اين مبلغ (800 ميليون تومان) به عنوان وثيقه آزادي وي تعيين شده است.

وي تأكيد كرد: با توجه به اينكه دادستاني اتهامات متعددي در مورد وي تعيين كرده موضوع براي ما مشخص نيست و علت تعيين اين مبلغ و اطلاعات دقيق‌تر را جويا خواهيم شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد سيف‌زاده، يكي از وكلاي عبدالفتاح سلطاني روز پنجشنبه از صدور قرار وثيقه‌ي 800 ميليون توماني براي آزادي وي خبر داد و به خبرنگار ايسنا گفت: طي تماسي كه سلطاني با خانواده‌اش گرفته، اعلام داشته است كه قرار بازداشت فك شده و تبديل به 800 ميليون قرار وثيقه شده است.

وي ابراز عقيده كرد كه اين نحوه‌ي صدور وثيقه، نشان از اين است كه آزادي سلطاني را خواهان نيستند؛ براي اين كه تهيه‌ي چنين قراري براي هيچ‌كس امكان‌پذير نيست. به نظر من اين كار هيچ توجيه قانوني ندارد.

Copyright: gooya.com 2016